Ekonomi Karaya çıkmadan denizden sipariş!

Karaya çıkmadan denizden sipariş!

23.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Anında sipariş ve teslimat hizmeti denize taşındı. Dingi.com.tr, deniz üstünde tekne ve yatlara hem market alışverişi, hem de çeşitli ‘miço’ hizmetleriyle nisan ayından itibaren birçok koyda servis sağladığını duyurdu.

Karaya çıkmadan denizden sipariş

Denizde anında sipariş ve teslimat hizmeti sunan Dingi, yaz aylarında koydan koya sipariş taşıyacak. Denizciler, tekne ve yatlarda kalanlar için online sipariş ulaştıran Dingi.com.tr, bu kapsamda hem market alışverişi sağlarken, hem de çamaşır yıkama, kuru temizleme gibi geniş bir hizmet ağı oluşturduğunu duyurdu. Mevcutta Marmaris Hisarönü Körfezi’nde Dirsekbükü, Girneyit Koyu, Kocabahçe Koyu, Kuzbükü, Koca Ada Kuzey, Kameriye Adası, Bencik Koyu, D Maris Bay ve Sucağız Koyları’nda hizmet veren Dingi’nin yakın zamanda daha birçok koya hizmet ulaştırması bekleniyor.

Haberin Devamı

Dingi Kurucu Ortağı Ömer Fatih Karakaş, sistemin alışveriş kolaylığını teknelere taşıdığını belirtirken, “Dingi’nin deniz tutkunlarına sağladığı avantajlar yalnızca market siparişi ile bitmiyor. DingiMiço olarak adlandırdığımız özel dijital asistanınız ile iletişime geçerek, çamaşır yıkama ve kuru temizleme hizmetlerinden yararlanabilir, yerel balıkçı ve kasaplardan sipariş verebilir ve Dingi ürün gamında henüz bulunmayan özel isteklerinizi iletebiliyorsunuz” dedi.

2020’de test edildi

Türkiye’deki girişim ekosistemine dahil olmak isteyen üç ortak olarak yola çıktıklarını anlatan Karakaş, sistemin, denizdeyken ortaya çıkan ihtiyaçlarının sonucunda fikir olarak geliştiğini söyledi. Ömer Fatih Karakaş, “Denizde olmaktan çok keyif alan eski arkadaşlarız. Zaman zaman aile ve arkadaşlarımızla teknede bir araya geldiğimizde, market alışverişi ve yiyecek-içecek gibi ihtiyaçlarımız oluyordu. Bu ihtiyaçlarımızı karşılamak için sık sık karaya çıkıp alışveriş yapmak zorunda kalıyor, her defasında yarım günümüzü ve enerjimizi buna harcıyorduk. 2019’un son aylarında bir proje olarak şekilendirmeye başladığımız iş fikrimizi, 2020 yazı boyunca yaptığımız Ar-Ge ve gözlemlerle olgunlaştırdık” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Teknede tatil artıyor’

Pandemi nedeniyle izole tatil alternatifi olarak öne çıkan tekne tatiline talebin arttığına dikkat çeken Karakaş, Dingi servislerinin ‘teknede yaşamı kolaylaştıracak ve ihtiyaçları karşılayacak’ şekilde tasarlandığını anlattı. Projenin benzerlerine ilişkin değerlendirme de yapan Karakaş, “Deniz üstünde hizmet veren yeni projeler ortaya çıkıyor. Öte yandan büyük perakende şirketlerinin yüzen süpermarketleri de mevcut. Biz farkımızı; hizmet çeşitliliğimiz, kullanıcı dostu web sitemiz, operasyondaki hızımız” dedi. 

Botlarla ulaştırılıyor

Ömer Fatih Karakaş, ‘Dingi’ kelimesinin İngilizce’den geldiğini (İng: Dinghy) ve küçük botlara verilen isim olduğunu kaydederken, sistemin çalışma yöntemine ilişkin şu bilgileri verdi:

“Web sitemiz, oldukça kolay, pratik ve mobil-dostu kullanıma uygun olarak tasarlandı. Dingi kullanıcıları, ad-soyad, telefon numarası ve e-mail adresi bilgileriyle kayıt olup sepetlerini oluşturduktan sonra kolayca online ödeme yapabilir, dilediklerinde ödeme bilgilerini kaydedip sonraki siparişlerinde tek tıkla ödeme yapabilirler. Kaydettikleri ödeme bilgileri dijital ödeme alt yapısı sağlayıcımız güvencesiyle saklanır ve bu bilgilere Dingi dahil hiç kimse ulaşamaz. Dingi kullanıcıları, online ödeme yapıp, sepetlerini oluşturduktan sonra, artık Dingi operasyonu devreye girer. Alınan siparişler, Sağlık Bakanlığı’nın Kovid-19 pandemi yönergeleri doğrultusunda, hijyen kurallarına uygun bir şekilde hazırlanır. Hazırlanan siparişler; servis noktalarımızdan her saat başı hareket eden Dingi botları ile kullanıcılarımıza en kısa süre içinde ulaştırılır.”