Ekonomi Kitle fonlamasıyla büyüklere oyuncak

Kitle fonlamasıyla büyüklere oyuncak

22.07.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Dünyanın en büyük oyuncak firmaları ‘yetişkin’ meraklılarıyla daha yakın temas kurmanın yolunu buldu. Bu dev oyuncakçılar için fan’larıyla sıkı bağlar kurmanın en etkili yolu kitle fonlamasıyla üretilen sınırlı sayıdaki pahalı oyuncaklar... New York Times’ın haberine göre Hasbro, Mattel, Lego gibi büyük oyuncak üreticileri önden sipariş toplayarak yetişkinlerin rüyasını süsleyen oyuncak projeleri yapıyor.

Kitle fonlamasıyla büyüklere oyuncak

Örneğin Hasbro’nun 575 dolarlık bir Transformers figürü, Lego’nun 350 dolarlık bir Star Wars uzay gemisi ya da Pokemon’un 250 dolarlık bir kaykayı eğer yeterli talep varsa sınırlı sayıda meraklıları için üretiliyor. Şirketler sitelerinde üretmeyi düşündükleri oyuncağı, parasını ve kaç sipariş gerektiğini yazıyor. Sipariş toplandıkça sitede görülüyor. Ancak siparişle üretim arasındaki süre bazen 1 yılı bulabiliyor. Uzun bekleyişin ardından koleksiyonerler dükkanlarda satılmayan oyuncakların sahibi olurken dev firmalar da perakendecileri ikna etme zorunluluğundan kurtuluyor.

Çünkü birçok oyuncak perakendecisinin sınırlı raf alanını çok pahalı ya da büyük boyulu oyuncaklara ayırmak istemediği biliniyor.
ABD’de oyuncak pazarı 2019’da yüzde 4 küçülse de, geçen yıl yüzde 16 büyüyerek 25 milyar doları aştı. Bu büyümede pandemi döneminde eve kapananların verdiği online siparişlerin etkisi olduğu biliniyor.