Geri Dön

Kriz yaratan Flins’e Nissan Micra desteği

Yeni nesil Clio üretiminde ‘aslan payı’nı Bursa’nın almasından rahatsız olan Renault’nun Flins fabrikası, bir model daha aldı. Flins, Clio 4 ve Zoe’nin yanında Nissan Micra da üretecek

Kriz yaratan Flins’e Nissan Micra desteği

Sendikalarla giriştiği uzun müzakerelerin ardından anlaşmaya varan ve bu çerçevede Flins’te üretilecek Clio 4 miktarını da artıracağını bildiren Renault, Paris yakınlarındaki fabrikaya yeni nesil Nissan Micra’yı da getiriyor. Renault’nun yüzde 43 hissesine sahip olduğu Nissan tarafından yapılan açıklamada, güncel Micra üretiminin Hindistan’daki Chennai fabrikasında devam edeceği, ancak yeni nesil Micra’nın Flins fabrikasında bantlara çıkacağı bildirildi. Yeni nesil Micra üretimine 2016’da başlanacak ve Flins fabrikasından yılda 82 bin adetten fazla yeni Micra çıkacak.
Nissan tarafından yapılan açıklamada mevcut Micra’nın Clio ile aynı platformu paylaştığı hatırlatılırken, yeni nesil Micra’nın, Clio ile daha fazla ortak parçaya sahip olacağının altı çizildi. Micra, bu yılın ilk çeyreğinde Nissan’ın Qashqai ve Juke’tan sonra Avrupa’da en çok satan üçüncü modeli oldu. Nissan Micra’nın İngiltere’deki üretimi, güncel versiyonun çıkışıyla birlikte 2010 yılında Hindistan’a alınmış, böylelikle Sunderland’deki boşalan kapasite Juke ile doldurulmuştu.

Kapasitesi giderek artıyor

Halen Clio 4 ve elektrikli Zoe üretiminin gerçekleştirildiği Flins fabrikası, Renault’nun geçtiğimiz haftalarda sendikalarla vardığı anlaşma sonucunda daha fazla Clio 4 üretimi almıştı.
Clio 4’ün üst donanımlı versiyonlarını üreten Flins, “sağdan direksiyonlu” versiyonları da alarak Clio 4 kapasitesini yıllık 110 bine yükseltmişti.
Flins’te Zoe için ayrılan kapasiteyse 150 bin adet. Renault, daha önce Flins’teki Clio kapasitesinin, Zoe taleplerine göre ayarlanabileceğini söylemişti.
Fransız üretici de, Micra kararıyla ilgili açıklamasında, sendikalarla ücretlerin geri çekilmesi ve çalışma saatlerinin uzatılması gibi seçenekleri de kapsayan konularda anlaşmaya varıldığı, buna karşılık şirketin de Fransa’daki tesislerinin kapasite kullanımını artıracağını söyledi.
Renault’nun Fransa’daki tesislerinin kapasitesi halen yüzde 65 seviyesinde. Bu miktarın, 2016’ya kadar yüzde 85’e çıkması öngörülüyor.

Toyota bu konseptle kalıpları yıkacak

Japon üretici Toyota’nın, Fransız mimar ve tasarımcı Jean-Marie Massaud ile işbirliği sonucu geliştirdiği konsept otomobil, otomotiv mühendisliğinin kalıplarını yıkacağı öne sürülüyor. “Me.We” adını taşıyan konsept, tüketicilerin ihtiyaçlarını ve isteklerine cevap veren, ama çevreciliği de elden bırakmayan bir otomobil olarak tanımlanıyor. Anlayacağınız, bir yandan tüketicilerin ve şirketlerin “gönlünü hoş tutarken”, diğer yandan da çevreyi koruyarak “uzlaştırıcı” bir rol oynuyor, çelişkileri ortadan kaldırıyor. Zaten adı da, bunu çağrıştırıyor.
Peki, tüm bonlar nasıl oluyor? Alüminyum temele, termo plastik gövde panellerine sahip otomobil, 750 kg ve normal bir B sınıfı araçtan yüzde 20 daha hafif. Gövde parçalarının çıkarılabilmesi, aracın dışının, sahibinin isteklerine göre “kişiselleştirilebilmesine” olanak tanıyor. İstenirse kamyonet, cabrio, off-roa aracı veya küçük şehir otomobili haline gelebilen araç, her bir tekerleğine yerleştirilmiş elektrik motorlarıyla hareket ediyor. Yani istenirse 4x2, istenirse 4x4 olabiliyor. Klima ve kalorifer ise koltuklara monte edildiğinden, fazla enerji harcamıyor. Aracın koltukları rahat birer salon takımını andırırken, bunlar istenildiğinde çıkarılıp, örneğin piknikte “bank” olarak da kullanılabiliyor. Ayrıca aracın tabanında bambu kullanılmış. Her derde deva, İsviçre çakısı gibi bir şey...

Captiva’ya yeni makyaj

General Motors bünyesindeki Chevrolet’nin başarılı SUV modeli Captiva, farklı bir makyajla Türkiye pazarına sundu. Bu operasyonde arka stoplar LED teknolojisiyle yenilenirken, krom egzost çıkışları ve arka tampon da bundan etkilenmiş. Yeni döşeme kumaşları, yenilenmiş gösterge paneli de diğer değişimler arasında. Önden çekişli yeni Captiva, 2.0 lt 163 HP dizel motor, 6 ileri otomatik vitesle 91 bin 215 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Her kilosu 1 beygir gücünde

Fransız üretici Peugeot’nun, ABD’de düzenlenen 2013 Pikes Peak Uluslararası Yokuş Tırmanma yarışı için geliştirdiği 208 T16, mükemmel “hormonlu” görünümü ve kilosu kadar beygir gücüyle donatılmış olmasıyla dikkatleri üzerine çekecek. 30 Haziran tarihinde start alacak bu canavar, son 10 yılda ralli parkurlarında pek çok zafere imza atmış Sebastien Loeb tarafından kullanılacak.
Colorado’da 156 virajın bulunduğu parkura uygun bir araç yaratmak için kolları sıvayan Peugeot, 2 bin 865 metrede başlayıp, 4 bin 300 metrede son bulacak yarışta “basınç yüzünden” güçsüz kalmayacak 875 HP’lik bir V6 motor kullanmış. Performans için aracın ağırlığı 875 kg’ye düşürülürken, böylece otomobilin kilosuyla beygir gücü sembolik bir şekilde eşitlenmiş.

Citigo martta sınıf birincisi

Skoda’nın A segmentindeki ilk otomobili Citigo, mart ayında sınıfının liderliğine oturdu. Türkiye’de 27 bin 390 TL’den başlayan fiyatlarla satılan Citigo, şaşırtıcı derecede geniş iç mekanı, güvenliği, yakıt cimrisi motoru, pratik kullanım özellikleriyle sınıfının gözde modeli oldu. Mart ayında 49 adet satan Citigo, bu yılın ilk çeyreğinde de toplamda 77 adede ulaştı. Türkiye’de 60 HP’lik 1.0 lt benzinli motorla satılan Citigo, otomatik vites seçeneğine de sahip.

Zabıta müdürünü bıçakla yaralayan çift tutuklandı!Aydın’ın Didim ilçesinde, iddiaya göre, halk pazarında izinsiz sergi açmaya çalıştıkları için kendilerine engel olmak isteyen Didim Belediyesi Zabıta Müdürü Murat Hacıfettahoğlu’na (44) bıçakla saldırıp, göğsünden yaralayan seyyar satıcı Bayram Tang (38) ve eşi Kudret Tang (35) polisteki işlemlerinin ardından sevk edildikleri adliyede tutuklandı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber