Ekonomi Krizle boğuştu liderliği kaptı

Krizle boğuştu liderliği kaptı

31.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Emisyon skandalı nedeniyle zor günler yaşamasına rağmen, satışlarını bir önceki yıla göre artıran Volkswagen, 2016 yılında dünyanın en çok araç satan şirketi unvanını Toyota’nın elinden aldı. Toyota, bu unvanı 4 yıl sonra ilk kez kaybetti...

Krizle boğuştu liderliği kaptı

Amerika’da, dizel motorlu araçlarında özel bir program kullanarak, emisyon değerlerini düşük göstermekle suçlanan ve bu yüzden tarihinin en büyük kriziyle boğuşan Alman otomobil devi Volkswagen, tüm bu yaşadıklarına rağmen 2016 yılında dünyanın “en çok araç satan şirketi” unvanını aldı. Skandala rağmen satışlarını artırmayı başaran VW, böylelikle Japon otomobil devi Toyota’yı dört yıl sonra zirveden indirdi.

Haberin Devamı

Volkswagen, geçen yıl dünya çapındaki satışlarını 2015’e göre yüzde 3.8 artırarak, 10 milyon 310 bin adede ulaştı. Toyota ise, satışlarını önceki yıla göre sadece yüzde 0.2 artırabildi ve 2016’yı 10 milyon 175 bin adetle kapattı. Son 4 yıldır dünyanın en çok satan markası olma unvanını Volkswagen’e devreden Toyota, bununla birlikte yine General Motors’un üzerinde yer aldı. Nitekim Amerikalı General Motors, 2016’da önceki yıla göre yüzde 3.1’lik satış kaybı yaşarken, dünyada 9 milyon 574 bin 770 araç satabildi.

Türkiye’de lider

Volkswagen markası, Türkiye’de ise birkaç yıldan bu yana toplam pazarda liderliğini koruyor. Nitekim VW markası, 2016’da 134 bin 535 adetlik binek ve hafif ticari araç satışı yaparak liderliğini sürdürdü. Bununla birlikte Toyota, geçen yıl 52 bin 832 adetlik satışla toplam pazarda 6. sırada yer aldı.

Haberin Devamı

Toyota’nın bu yıl birinciliği elinden kaçırmış olmasının elbette birden fazla nedeni var. Bunların ilki, Amerika pazarında en çok satan modeli olan Camry’ye olan talebin düşmeye başlaması. Ayrıca Amerikan pazarında yavaşlama da var. İkinci neden ise, dünyanın en büyük pazarlarından Çin’de, Volkswagen’in Japon rakibine oranla daha şanslı olması. Zira Toyota, iki ülke arasındaki tarihsel anlaşmazlıklar nedeniyle istediği yükselişi elde edemiyor.

Sürpriz yaptı

Volkswagen ise, emisyon skandalı nedeniyle ABD pazarında kaybettiğini, Çin’de bir süreliğine uygulanan “vergi indirimi” sayesinde fazlasıyla telafi etmeyi başardı. Bununla birlikte zaten ABD pazarı, Toyota gibi VW satışları içinde büyük bir oran teşkil etmiyor. VW her ne kadar dizel skandalı nedeniyle kendi evi olan Almanya pazarında kan kaybetmiş olsa da, Avrupa’da Toyota’ya göre önemli bir paya sahip. Ayrıca geçen yıl, bazı pazarlarda sürpriz ataklar bile yaptı.

Nitekim VW Golf, İsveç’te geçen yıl en çok satılan model olmayı başarırken, bu ülkede üretilen Volvo’ya neredeyse 50 yıl sonra ilk kez fark atmıştı.

Volkswagen, 2015’te patlak veren emisyon skandalı sonrasında başta ABD olmak üzere, milyonlarca aracı geri çağırmak zorunda kalmıştı. Öte yandan her ne kadar satış adetlerinde VW’nin gerisinde kalsa da, Toyota’nın, gelirler ve karlılık konusunda VW’den daha iyi bir durumda olduğu belirtiliyor.

Yazarlar