Ekonomi Lenovo gözünü Türkiye'ye dikti

Lenovo gözünü Türkiye'ye dikti

28.08.2008 - 16:07 | Son Güncellenme:

.

Lenovo gözünü Türkiyeye dikti

Lenovo EMEA Başkanı ve Lenovo Grup Kıdemli Başkan Yardımcısı Milko Van Duijl, Türkiye pazarına odaklandıklarını ve tüketici pazarında ciddi işler yapacaklarını kaydetti.
Bilgisayar üreticisi Lenovo, teknolojik özelliklerinin yanı sıra tasarımıyla da öne çıkan ve kişisel kullanıcılara yönelik “Ideapad” adını verdiği yeni ürün serisini eylül ayında Türkiye’de satışa sunacak.
Ideapad’ın tanıtım toplantısında konuşan Lenovo EMEA Başkanı ve Lenovo Grup Kıdemli Başkan Yardımcısı Milko Van Duijl, 1984 ylında kurulan Lenovo’nun son 3 yıldaki değişiminin, IBM’in bilgisayar bölümünü satın almasıyla başladığını belirtti.
Cirolarının 16 milyar dolara yükseldiğini ve küresel firmalarla olmalarının kendilerini bu noktaya taşıdığını kaydeden Duijl, ürün gamlarının içinde tüketici ürünlerinin de yer aldığını anlattı.
Duijl, ürünlerinin arkasında yüksek teknoloji ve inovasyon (yenileşim) olduğunu vurgulayarak, Avrupa’da son iki çeyrektir büyüme gösterdiklerini ve karlılıklarını artırdıklarını, tüketici ürünleriyle de Avrupa’daki konumlarında artış olacağına inandıklarını söyledi. Duijl, “Lenovo, Avrupa’da büyümeye devam edecek. Bunu sağlayacak temel pazarlar, Türkiye ve Doğu Avrupa olacaktır” dedi.
Lenovo’nun Pekin Olimpiyatları’nın 12 stratejik ortağından biri olduğunu hatırlatan Duijl, olimpiyatlarda 30 bin adet bilgisayarlarının kullanıldığını aktardı.
Duijl, ar-ge’ye çok önem verdiklerini, ABD, Japonya ve Çin’de ar-ge merkezleri bulunduğunu, 12 değişik fabrikada kendi ürünlerini üretip, tasarımlarını yaptıklarını kaydederek, Lenovo’nun şu anda dünyada 4. sırada yer aldığını ve hedeflerinin daha da yukarılara çıkmak olduğunu belirtti. Büyüyen pazarın tüketici pazarı olduğuna işaret eden Duijl, tüketici pazarını önemsediklerini, bu konuda en önemli tecrübe edindikleri pazarın da Çin pazarı olduğunu, burada edindikleri tecrübeyle çok daha hızlı büyümek ve gelişmek istediklerini söyledi.
Duijl, Türkiye’yi stratejik gördüklerini dile getirerek, Türkiye’nin gelişen bir pazar olduğunu, büyük fırsatlar barındırdığını ve bu fırsatlar için Türkiye’de yer almak istediklerini ifade etti. Tüketici pazarını ve tüketici beklentilerini bildiklerini dile getiren Duijl, “Türkiye pazarına odaklanıyoruz. Türkiye pazarında varız ve olacağız. Türkiye’deki tüketici pazarında ciddi işler yapacağız” dedi. Duijl, gazetecilerin soruları yanıtlarken de, Lenovo’nun ucuz marka değil rekabetçi olacağını, “en ucuz markayız” diye çıkmadıklarını söyledi.

“TÜRKİYE’DE LENOVO’YU DUYMAYAN KALMAYACAK”
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Faik Burhanoğlu da, Türkiye pazarının hızlı büyüyen bir pazar olduğunun altını çizerek, IDC’ye göre 2008 yılı toplam PC pazarının 3,2 milyon adet olacağını ve önümüzdeki 3 yılda bu sayının 5 milyona ulaşacağını aktardı.
Burhanoğlu, Lenovo içinde Türkiye’nin yerine ilişkin olarak da, Lenovo Türkiye’nin şu anda doğrudan EMEA bölgesine bağlandığını belirterek, Türkiye’nin Lenovo’nun dünyadaki 6 adet gelişen pazarlarından bir olarak seçildiğini kaydetti ve diğer pazarları Meksika, Brezilya, Hindistan, Rusya ve Birleşik Arap Emirlikleri olarak sıraladı.
Çin ve ABD’de tanıtımı yapılan tüketici ürünlerinin, Türkiye’de tanıtıldığını kaydeden Burhanoğlu, “Ekim ayından itibaren çok ciddi reklam ve tanıtımlarımız görülecek. Türkiye’de Lenovo’yu duymayan kalmayacak diye iddia ediyoruz” dedi.
Burhanoğlu, Ideapad dizüstü bilgisayar serisinin fiyat aralığının 1.000–2.500 dolar civarında olduğunu kaydetti.
Satış olarak tüm Türkiye’ye odaklandıklarını, başlangıçta Vatan Bilgisayar ve Bimeks ile anlaştıkları aktaran Burhanoğlu, seçilmiş mağazalardan başlayarak, hedeflerinin tüm Türkiye’de bu ürünlerinin satışını yapmak olduğunu vurguladı.
IDC verilerine göre Lenovo’nun ikinci çeyrekte Türkiye’de yüzde 5,8’lik pazar payı ile 6’ıncı sırada olduğunu dile getiren Burhanoğlu, IDC’nin belirlediği büyüme hedeflerinin üzerinde büyümeyi hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

IDEAPAD ÜRÜN SERİSİ
Toplatıda verilen bilgiye göre, eylül ayında Türk tüketicisiyle buluşacak olan Lenovo’nun Ideapad adını verdiği dizüstü bilgisayar serisi, 4 ayrı modelden oluşuyor.
Ürünlerde, Veriface yüz tanıma teknolojisi, Dolby ses sistemi, çerçevesiz ekran ve tek tuşla sistem kurtarma gibi özellikler öne çıkıyor. Y serisi ile ev ve eğlence pazarı, “ultra” hafif ve yüksek teknolojili U serisi ürünler ile de daha çok mobil ve profesyonel kullanıcılar hedefleniyor.