Geri Dön
EkonomiLüks Waikiki geliyor

Lüks Waikiki geliyor

LC Waikiki, lüks segmentte yeni bir markanın hazırlığını yapıyor. Giriş ve orta gelir grubuna hitap eden marka, yüksek gelir grubunu da çekmek istiyor. Ayrı adla kurulacak marka için ayrı mağazalar açılacak

Lüks Waikiki geliyor

HANİFE BAŞ - Türkiye’de hazır giyim sektörünün önde gelen oyuncularından olan LC Waikiki’den yeni marka geliyor. LC Waikiki markasıyla giriş ve orta segment tüketicilere hitap eden şirket, üst segmentte yeni bir isimle markalaşmak için kolları sıvadı.

Bir süredir bu proje üzerinde çalışan firmanın tedarikçilerden de alıma başladığı öğrenildi. Tamamen ayrı adla kurulacak olan yeni markanın biraz elegant, spor tarzında olabileceği belirtildi. Edinilen bilgilere göre, lüks Waikiki, Massimo Dutti, Tommy Hilfiger markalarına benzer bir tarzda olacak. İlk etapta kadın, erkek giyiminin yer alacağı markanın zamanla çocuk giyimine de girebileceği belirtildi. LC Waikiki yeni markasıyla Türkiye’de AVM’lerde ayrı mağazalarda yer alacak. Yurtdışında da büyümeyi hedefleyecek. LC Waikiki, Türkiye’de perakendecilik sektörünün en büyüklerinden. En fazla satışı ve mağazası olan marka. Şirketin bu başarısını lüks markayla perçinlemek istediği öğrenildi. Ürünleri beğenilen markanın giriş seviyesi haricindeki üst segmentteki müşterileri de çekmek istediği belirtildi.

Kısa sürede büyüdü

LC Waikiki, 1988 yılında Fransız tasarımcı George Amoual ve ortağı tarafından kuruldu. İki ortak Fransızca ‘arkadaşlar’ anlamına gelen ‘Les Copains’ kelimelerinin baş harfleri olan ‘LC’ kısaltmasına ünlü Waikiki Plajı’nın adını ekleyerek LC Waikiki markasını yarattı.

1997 yılında Taha Grup tarafından satın alınarak Türk markası haline geldi. Bu satın almadan sonra Taha Grubu’na ait Tema Tekstil’in ismi LC Waikiki Mağazacılık olarak değiştirildi.

Aynı yıl içinde Türkiye’de 21 markayla hizmet vermeye başladı. 2000 yılında mağazalaşma atağına kalktı. Aynı yıl 15 yaş üstü gençler için Xside markasını kurdu. Zamanla iç giyim ve ev dekorasyonu alanında da yeni markalar yarattı.

Marka 2009 yılında yurtdışı yatırımlarına başladı. Avrupa’da ilk mağazasını Romanya’da açtı. Şimdi 51 ülkede dört kıtada binden fazla mağazası var. En son Güney Amerika kıtasına da açıldı. 2021 yılı sonuna kadar bulunduğu ülke sayısını 55’e çıkartmayı hedefliyor. Bu ülkeler arasında Arnavutluk, Azerbaycan, Bosna, Bulgaristan, Fas, Gürcistan, Irak, İran, Kazakistan, Kosova, Makedonya, Mısır, Polonya, Romanya, Rusya, Suudi Arabistan, Ukrayna bulunuyor. LC Waikiki, e-ticaret konusunda da çalışmalarını artırdı. Hem yurtiçi hem de yurtdışında e-ticarette de iddiasını sürdürüyor. 2020 yılı rakamlarına göre LC Waikiki’nin 22.6 milyar TL net satış, 50 bin istihdam, 845 milyon dolar ihracatı bulunuyor.

LC Waikiki altında birleşen Tema Holding ve Tema Mağazacılık ile 2023’e kadar Avrupa’nın en başarılı üç giyim markasından biri olma vizyonuyla ve ‘İyi giyinmek herkesin hakkı’ misyonuyla hareket ediyor.

 

altın fiyatları masaüstüaltın fiyatları mobil
KKTC Cumhurbaşkanı Tatar: "Maraş, KKTC’nin itici gücü"Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Cumhurbaşkanı Ersin Tatar, Kıbrıs’ta Maraş’ın açılmasının ekonomi ve turizm açısından KKTC’ye faydaları olacağını belirterek, "Maraş KKTC’nin bir itici gücü olarak orada duruyor.” dedi.
bu haberleri kaçırma

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler