Ekonomi ‘Lüks yemekte’ e-sipariş rüzgârı

‘Lüks yemekte’ e-sipariş rüzgârı

21.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

Yeme - içme sektöründe Cantinery ve Lucca ile tanınan Cem Mirap ve Hepsiburada geçmişiyle öne çıkan İlker Baydar ikilisinin pandemi döneminde birlikte kurduğu Fuudy, hedef büyüttü.

‘Lüks yemekte’ e-sipariş rüzgârı

Online siparişte lükse olan ilginin artmasını fırsat bilen girişimci ikili, salgın havası oluşmadan kısa süre önce, “Bir app (uygulama) yapalım. Online yemek siparişinde seçkiyi öne çıkaralım. Lüks, premium, gurme mekanların yemeklerini evlere taşıyalım” fikrinden yola çıkarak bu yatırımın altına imza atmıştı. Ardından Fuudy, Temmuz 2020’de ilk testi Zorlu Center’daki Cantinery’de yaptı. Test başarılı olunca, düğmeye basıldı. Eylül 2020’de Fuudy ağına 14 restoran girdi. Mirap, “Bugün 450 restoranla çalışıyoruz. Günde 1000 dolayında sipariş alıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

İlker Baydar ise, “7 ayda 3 şehire girdik. Tekil üye sayımız 100 bini aştı. Online yeme - içme siparişi platformları genelde 2 - 3 kilometreyi aşmayan uzaklıklara göre eve teslim işini ayarlar. Biz 29 kilometrelik mesafede de eve teslim yapıyoruz. Bu yıl 1 milyon üye ve 100 milyon liralık ciroya ulaşmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

Fuudy’nin belirli bir hedef kitleye hitap ettiğini belirten Cem Mirap, şöyle devam etti:

“Yaygın olan platformların aksine biz araba ile yemek taşıması yapıyoruz. Böylece sıcak - soğuk yemek korumasını daha rahat yapabiliyoruz. Siparişlerin yüzde 90’ını kendimiz teslim ederiz.”

Fuudy’nin 120 kişilik kadrosunun çoğu sahada çalışıyor. Cem Mirap bu noktada çağrı merkezlerinin önemine vurgu yaparak, “Çağrı merkezimizdeki arkadaşların restorandaki garsonlar gibi yemekler konusunda bilgili olması için eğitim veriyoruz. Siparişleri restorandaki garsonlar gibi alıyorlar” diye konuştu.

Haberin Devamı

Türkiye’deki toplam online yemek siparişlerinin yıllık cirosu pandemiyle birlikte son bir yılda neredeyse ikiye katlandı ve 3 milyar doları aştı. Dolayısıyla pazarda yeni oyuncular art arda geliyor.

Yatırımcı radarında

Yatırımcı ilgisi noktasında Baydar, şirkete yeni ortak için yaklaşımlarını şöyle paylaştı:

“Amacımız sadece fon sağlamak olmayacak. Bize vizyon ve güç katacak ortak ve ortaklar düşünebiliriz. Nitekim bu yönde görüşmelerimiz de var.”

Bodrum’da tekneye servis

- Fuudy, İstanbul sonrası, Ankara, İzmir ve Bodrum’da hizmete hazırlanıyor. Bodrum’da tekneye servis de olacak.

- Sadece lüks restoranlar değil kalitesiyle kendini kanıtlamış Kanaat Lokantası ve Meşhur Kireçburnu Fırını gibi mekanlar da sistemde var.

- Ciro bazında mekanların Fuudy üzerinden sağladıkları gelir şimdilik yüzde 3 - 5 aralığında. Bu oran hafta sonları yüzde 10’a kadar çıkıyor.

- Fuudy çatısı altındaki markalardan bazıları şunlar:

Sunset, Morini, Zuma, Vakko Bistrot, Ulus 29, Delicatessen, Alancha, Lokanta Kru, Da Mario, Mangerie, Antica Locanda, Azur.