Ekonomi Lüksle büyüdü, saati orta sınıfa ayarladı!

Lüksle büyüdü, saati orta sınıfa ayarladı!

19.09.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Versace, Salvatore Ferragamo gibi saat markalarının Türkiye dağıtıcısı olan Acarsoy Saat, gözünü orta segmente dikti. Grup, orta sınıfa yönelerek yılda 30 bin saat satmayı hedefliyor

Lüksle büyüdü, saati orta sınıfa ayarladı

Türkiye’de bazı girişimciler üretim alanında ilerlerken, bazıları da ticari alanda dağıtım ve distribütörlükte uzmanlaşma yolunu seçti. Bu firmalardan biri Acarsoy Saat. 1956’dan beri lüks saat alanında faaliyet gösteriyor. Versace, Porsche Design, Salvatore Ferragamo gibi ünlü markaların Türkiye’de dağıtıcılığını yapıyor. Özellikle Versace saatleriyle adından söz ettiriyor.
Firmada, şu anda dördüncü kuşak temsilcileri Ali Selçuk ve Sabri Can Acarsoy yönetime hazırlanıyor. Aslında Acarsoy Ailesi ticari bir kökenden geliyor. Büyük dedeleri Sabri Acarsoy ticarete beyaz eşya ile başlamış. Türkiye’de taksitli satışı başlatan ilk kişilerden olmuş. Onun Türk ticaretine getirdiği bu yenilik şu anda her alanda kullanılıyor. Dede Cahit Acarsoy ise, babasından ayrı 1956’da saat sektörüne girmiş. Baba Sabri Acarsoy da bu saat işini dünya çapında markaların temsilcisi haline getirmiş.

Dördüncü kuşak
Şu anda son kuşak temsilcisi Sabri Can Acarsoy ise şirketi daha fazla büyütmek için çalışıyor. Henüz 23 yaşında. Koç Üniversitesi’nde İşletme eğitimi aldı. Babadan Muğla, anne tarafından Kayserili olarak ticaretin genlerinde bulunduğunu vurguluyor.
Çocukluğundan beri bütün boş zamanlarını kendi işyerlerinde çalışarak geçirmiş. Yetiştiği ortam nedeniyle de ticaret dışında bir iş yapmayı hiç düşünmemiş. Acarsoy, ağabeyi ile beraber ailenin dördüncü kuşağı olarak dedelerinden kalma bu ticaret hacmini sonuna kadar kulllanmak ve bayrağı daha ileri taşımak istetiklerini kaydediyor. Acarsoy, saat sektöründe de ciddi bir rekabet olduğunu belirterek, “Geçmişe göre toptan piyasada çok fazla marka ve dağıtıcı firma var. Kıran kırana bir rekabet sözkonusu. Yıllardır lüksün önde gelen tedarikçisi olarak biliniyoruz. Yılda 4-5 bin civarında lüks ürün satıyoruz.
Dört beş yıl Versace saat satışında Avrupa birincisi olduk. Ancak biz orta sınıfa da yönelmek istiyoruz. Hedefimiz yılda 20-30 bin saat satmak.
Bu amaçla yeni bir ekip kurduk. Yeni markalar getirdik. Azzaro, Momo Design, Wenger ve Cover saatlerini de Türkiye temsilcisi olduk” diyor.

Haberin Devamı

‘Akıllı modeller bizi etkilemez...’
Teknolojik gelişmelere de değinen Acarsoy, “Akıllı saatleri tamamen farklı bir sektör olarak değerlendirmek gerekir.
Son zamanlarda piyasaya çıkan bu akıllı saatler kısıtlı kullanım alanına sahip olmasının yanı sıra herhangi bir duruş da sergileyen modeller değiller.
O yüzden de sektörü fazla etkileyeceğine inanmıyorum. Akıllı saatlerin ana akım olmaları için akıllı telefonlardan bağımsızlığını ilan edip yeni, geniş bir uygulama ile farklı ihtiyaca cevap vermesi gerekiyor” diyor.

‘Türkiye’de bir yılda 15 milyon saat satılıyor’
Sabri Can Acarsoy, sektörle ilgili de şu değerlendirmeyi yapıyor:
- “Moda markalarının son 15 yılda aksesuar işine girmesiyle sektörde ciddi oranda patlama yaşandı. Türkiye’de yılda 15 milyon saat satılıyor.
- Buna karşın ülkemizde kişi başına 3 yılda 1 saat düşüyor. Dünya saat sektörünün büyüklüğü 2013’te 120 milyar dolar oldu. Türkiye saat sektörü 2013 rakamlarıyla, yaklaşık olarak 800 milyon dolarlık bir pazara hakim ve ithalata dayalı bir sektör.
- 10 yıl önce Türkiye’ye üçüncü dünya ülkesi olarak bakan yabancı markalar şimdi Türkiye’yi öncelikli ülkeler arasında değerlendiriyor.
- Prestijli markalar Türkiye’ye büyük önem veriyorlar ve Türkiye pazarında yer almak önemli hedefleri arasında yer alıyor.”

Haberin Devamı

‘Modanın önemli rolü var’
Firma, saatte e-ticaret ve perakendeye de girdi. Bunun meyvelerini gelecek yıl görmeyi hedefliyor. Aynı zamanda toptan işlerinde de orta düzey markaların sektörde ses getirmesini bekliyorlar. Türklerin saat kullanım alışkanlıklarını da değerlendiren Acarsoy, “Türkiye’de moda markalarının saat piyasasında önemli bir rol oynadığı görülüyor. Tüketicilerin çoğu saatte model ve trend bazlı seçim yapıyor. Avrupa’ya oranla saat markalarına olan sempati Türk insanında görülmüyor. Fakat moda markalarının tüketicinin tarzına göre tasarladığı saatler ülkemizde de yoğun ilgi görüyor” diyor.

Yenilikçi iş fikirlerini yatırımcılara açıyor
Türk Ekonomi Bankası (TEB), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) işbirliğiyle katma değeri yüksek ihraç ürünleri geliştiren yenilikçi girişimcileri desteklemeye hazırlanıyor.
TİM işbirliğiyle mevcut kuluçka ve hızlandırma programlarından farklı olarak ihracat ve yurt dışı açılım potansiyeli bulunan, teknoloji ve yazılım geliştiren girişimciler için kurgulanmış TİM-TEB Girişim Evleri açılıyor.
TİM-TEB Girişim Evleri’nde, iş fikirlerinin hayata geçirilmesinden projenin tanıtımına, müşteri bulunmasından yatırımcılara sunulmasına kadar her aşamada ücretsiz destek sunulacak.
Başvurular TEB KOBİ TV üzerinden yapılacak. Desteklerden yararlanmak isteyen girişimciler için başvurular başladı.
İlk etapta İstanbul, İzmir ve Gaziantep’te açılacak TİM-TEB Girişim Evleri’nin desteklerinden yararlanmak isteyen girişimciler, başvurularını ‘www.tebkobitv.com’ internet adresinden yapabilecek.

Haberin Devamı

Kumaş ve iplikte ilk üçü hedefine koydu
Tekstil, gıda, turizm, perakende ve inşaat alanlarında faaliyet gösteren Başyazıcı Holding bünyesinde yer alan Başyazıcıoğlu Tekstil de ham ve boyalı iplik alanında dünya devlerine yaptığı üretimle dikkat çekiyor. Bambu, modal ve tencelden yün, kaşmir başta olmak üzere yüzün üzerinde geniş ürün gamına sahip olan Başyazıcıoğlu Tekstil, Bamen markasıyla üretim yapıyor.
Bamen Genel Müdürü Murat Başyazıcıoğlu, 2018’e kadar dünyanın en büyük kumaş üreticilerinin ve markalarının en iyi 3 iplik tedarikçisi arasında yer almayı hedeflediklerini söyledi.
Başyazıcıoğlu, “Şu anda Avrupa’da servis ve kalite olarak önemli bir yere geldik. Dünyada klasik iplikçilik çok yaygın ve biz farklı ürünler üreterek kırmızı okyanustan çıkmaya başladık. Şu anda bizim ürettiğimiz iplikleri Türkiye’de üreten 4-5 tane firma var” diye konuştu.

Haberin Devamı

İş dünyası Champion Running’de buluşacak
Vodafone İstanbul Maratonu ve Vodafone İstanbul Yarı Maratonu’yla koşu sporuna tam destek veren Vodafone Türkiye, şirket çalışanlarını buluşturan Istanbul Champions Running sponsorluğunu sürdürüyor.
21 Eylül’de Caddebostan Sahili’nde, Vodafone İstanbul Maratonu’ndan önceki büyük buluşma olarak gerçekleştirilecek 4. Vodafone Istanbul Champions Running’de 50 şirketten takımlar ve binden fazla sporcu çalışan yarışacak. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, “Vodafone İstanbul Maratonu’ndan önceki bu büyük buluşmada, Türkiye’de değişimi tetikleyen lider şirketler, koşu takımlarıyla birlikte sağlıklı yaşama verdiği değeri gösterme fırsatı bulacak. Etkinliğimiz, benzer profildeki şirketleri bir araya getirirken, şirketlerarası rekabet ortamını da dostane bir şekilde teşvik etmeyi hedefliyor” dedi.