Geri Dön
EkonomiMağaza trafiği arttı e-ticaret hız kesti

Mağaza trafiği arttı e-ticaret hız kesti

Pandeminin etkisini kaybetmesi ile birlikte alışveriş için cadde ve AVM mağazalarına rağbet yeniden arttı.

Mağaza trafiği arttı e-ticaret hız kesti

Pandemi döneminde olağanüstü bir hızla yükselen e-ticaretin perakende cirolarındaki payı ise düşüşe geçti. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Ramazan bayramı ve anneler günü alışverişinin de etkisiyle perakende sektörünün hareketli bir mayıs ayı geçirdiğini bildirdi.

Turizm lokomotif olur

Ciroları ağırlıklı olarak yeni sezon ürünlerindeki fiyat artışının yukarı taşıdığını belirten Öncel, şunları söyledi:

“Havanın ısınması ve pandeminin etkisini yitirmesi ile birlikte cadde ve AVM mağazalarımızın trafiğinde önemli bir artış oldu. Pandemi döneminde büyük bir sıçrama yapan e-ticaretin toplam ciro içindeki payında ise düşüş gözlemledik. Mayıs 2021’de üyelerimizin yaklaşık yüzde 50’si toplam cironun en az yüzde 11’ini e-ticaretten elde ediyordu. Geçen ay bu oran yüzde 30’a geriledi.

TL’deki değer kaybı yabancılar için ülkemizde alışverişi çok cazip hale getiriyor. Bazı lüks markalarda cironun yüzde 60-70’i yabancılardan elde ediliyor. Turizm haziran-eylül döneminde perakende sektörünün lokomotifi olacak gibi görünüyor.”