EkonomiMakul fiyat, anketler ve başkalarına da kazandırmak

Makul fiyat, anketler ve başkalarına da kazandırmak

22.05.2010 - 00:04 | Son Güncellenme:

1.4 milyar TL’lik ciro hedefi ve 10 yılda 17 proje. Son yılların konut projelerindeki en popüler ismi Ali Ağaoğlu, bu rakamlara erişmenin altındaki ana unsurları ve Milas’taki tatil cenneti projesi de dahil olmak üzere gelecek planlarını anlattı

Makul fiyat, anketler ve başkalarına da kazandırmak

Ağaoğlu, ilk kez 2000 yılında daha sonra soyadı kadar yaptığı işlerde marka haline gelecek ‘My’ isimli ilk projesini tamamladığında kimse 10 yıl içinde bu denli istikrarla yükselebilecek bir çizgi yakalayabileceğini tahmin etmemişti.
Ümraniye’de ‘My City’ markasıyla tamamlanan 592 daire ve 6 villalık bu proje dahil, daha sonra her biri ses getiren tam 17 projeyi tamamladı Ağaoğlu. Sadece Ataşehir bölgesinde hayatın başladığı ve henüz inşaat aşamasında olduğu evlerin toplamı 10 bini buluyor.
Geçen yıl, üstelik krize rağmen elde ettiği ciro1 milyar 100 milyon TL oldu. Bu yılki hedef 1 milyar 400 milyon TL. Bu arada kendini konutla sınırlamadı. Sekiz enerji şirketi kurdu ve 11 proje üretti. Bunlar, kuşkusuz, tümüyle başarılı bir profili çiziyor. Üstelik tempoyu düşürmeden. Temponun düşmemesinde satarken hiç zorlanmaması en önemli noktalardan. Peki, bunu nasıl başarıyor? Ali Ağaoğlu, formülü şöyle açıklıyor: “Kaliteyi makul fiyata satıyorum. Bu yüzden satarken de zorlanmıyorum.”

‘Ben yaptım oldu yok’
Ağaoğlu’nun satışta zorlanmamasının nedenlerinden biri de müşterilerin ne istediğini bilmek için her seferinde binlerce kişilik anketler yaptırması. Yani, hangi bölgeye hangi proje uygun olacaksa, bunu potansiyel müşterilere soruyor.
Bazen tıpkı Ataşehir’deki son çalışmaları olan My Towerland projesinde olduğu gibi 50 bin kişiyle birebir anket yapıldığı bile oluyor. Ağaoğlu, bu noktadaki metodlarını şu sözlerle anlatıyor: “Biz bir bölgede konut projesi yapacaksak önce oradaki tercihleri belirleriz. Bunun için de çok kapsamlı anket çalışması yaparız.
Örneğin Ispartakule’deki projeye başlamadan önce tam 30 bin kişiyle anket yaptık. 6 bine yakın kişiyle de bizzat bire bir konuşuldu. Daha fonksiyonel banyo, geniş yaşam alanı sunan mutfak, balkon istekleri dikkate alındı. Proje, bu isteklere göre şekillendi. Her projemizde buna dikkat ederiz. Ben yaptım oldu asla demeyiz.
Bizim başarımızın sırrı burada. Bir de tabii A plus kalitede evleri B gelir grubunun çok rahatlıkla sahip olabileceği uygunlukta satıyoruz. Ataşehir’de satışa sunduğumuz My Towerland için ise 50 bin kişiyle anket çalışması yaptık.”

‘Kazandırmak, kazandırır’
Ağaoğlu’na göre, ona kazandıran bir diğer formül de, başkalarının kazanmasını sağlaması. Evlerin metrekare fiyatının 5 bin liraya yakın olması ilk başta pahalı gibi görünse de projeden ev alanların her zaman primlenmenin keyfini çıkardığını söylüyor ve ekliyor:
Zaten bir projeyi satışa çıkarırken, ev alacakların da kazanmasına özen gösteririm. Hatta benimle iş yapan tüm alt yüklenici firmaların da kazanmasına özen gösteririm.”

Haberin Devamı

10 YILDA 17 PROJE
Ali Ağaoğlu, bugüne kadar hep ‘My’ ön isimli projeleri ve Ağaoğlu markasıyla tanındı. Ancak, onun Akdeniz İnşaat olduğu dönemler de vardı. Ali Ağaoğlu, inşaat yoluna 1981 yılında Akdeniz İnşaat ismiyle çıktı. 1995 yılında turizm ve hizmet sektöründe faaliyet göstermeye başlayan Ağaoğlu, 1998’den itibaren müşterilerinin ihtiyacı doğrultusunda, farklı niteliklerde ‘My’ konseptli yaşam projelerini hayata geçirmeye başladı. Bugün 15 şirketi olan Ağaoğlu’nun ilk projesi ise Ümraniye’deki My City’di. Ağaoğlu, o günden bugüne 17 projeyi hayata geçirdi.

Makul fiyat, anketler ve başkalarına da kazandırmak

‘KRİZDE PİYASAYA MORAL VERDİK’
Ali Ağaoğlu, krizin alevlendiği dönemlerde aldığı tavrın altını çiziyor. Şubat 2009’daki çıkışını hatırlatan Ağaoğlu, “O zaman, ‘Herkes işine dört elle sarılacak. Krizden çıkışın yollarını arayacak. Krizi ancak böyle atlatabiliriz. Yandık bittik mahvolduk diye sızlanarak bu krizden çıkamayız’ demiştim. Ardından da Bahçelievler de geliştirdiğimiz proje için yüzde 1 peşinatla çok özel bir kampanya başlatmıştık.”
Bu projenin tüm piyasalara müthiş bir moral olduğunu söyleyen Ağaoğlu, satış ofisinde uzun kuyruklar oluştuğunu, dahası bu projeden ev alamayanların sektördeki diğer şirketlerin projelerine yöneldiğini söylüyor ve ekliyor: “Bizim sektörde kıskançlık çok olur ancak o dönemde herkes gelip beni kutladı. Çünkü tüm sektör bu kampanyayla moral buldu. Hatta otomobil satışları bile arttı” diyor.
Ağaoğlu faizlerin düştüğü ortamda ev alanların ödeme yapılarının değiştiğini yüzde 50’ye yakın bölümünün peşin alım yaptığına da dikkat çekerek, şöyle konuşuyor: “Diğer yüzde 50’lik bölüm de peşinatı oldukça yüksek tutmaya başladı. Eskiden yüzde 30 peşinat verip yüzde 70’ini kredilendirenler artık en az yüzde 50 peşin ödeme yapıyor.”

Haberin Devamı

MY TOWERLAND İLE TEMİZ ENERJİ DEDİ, DEVAMINI GETİRECEK
Ağaoğlu’nun Ataşehir’de satışa sunduğu son proje My Towerland oldu. 285 bin metrekarelik alanda gerçekleştirilen yaklaşık 3 bin 500 konutluk projenin tamamı satışa sunuldu. 420 konutluk projenin ilk etabı Sky Towers’da inşaat büyük bir hızla ilerliyor. Projenin teslim tarihi 2012. Ağaoğlu projenin büyüklüğünü “Bazı müteahhitlerin ömrü boyunca dökemeyeceği kalıp betonu biz bir projede döküyoruz” diye özetliyor.
Projenin en çok dikkati çeken kısmını gökyüzü villaları oluşturuyor. Bu villalar 49 ve 50’inci katlarda dubleks olarak tasarlanmış. Bir başka özellik ise My Towerland’da 56 farklı tipte konut yer alması.
Büyüklüğü 77 ile 133 metrekare arasında değişen 1 artı 1 ünitelerin başlangıç fiyatı 369 bin TL. 342 metrekarelik 4 artı 1 ünitelerde ise fiyat 1 milyon 729 bin liraya kadar çıkıyor.
Bu projede yıllık yaklaşık 36 milyon kilowatsaat enerji ihtiyacının ortaya çıkacağı tahmin ediliyor. Proje enerjisini ise serbest tüketici hakkını kullanarak yine Ağaoğlu’na ait Mersin Mut’taki 33 megavatlık rüzgâr santralından alacak. Bu şekilde daire sahipleri TEDAŞ’ın tarifelerine göre hem yüzde 20 daha ucuz elektrik kullanmış olacak hem de yenilenebilir enerji olan rüzgârdan elde edilen çevreci yeşil enerjiyi tüketecek.
Ali Ağaoğlu, bu projeden başlamak üzere bundan sonra tüm Ağaoğlu projelerinde yüzde 100 temiz enerji kullanımına geçeceklerini ve çevrenin korunması anlamında büyük bir adım atacaklarını da ifade ediyor.

Haberin Devamı

‘BİZİM PROJELERİMİZDEN SALON ÇOCUĞU ÇIKMAZ’
Bağdat Caddesi bölgesinde oturan ailelerin bile artık yavaş yavaş bu bölgeye geldiğini söyleyen Ağaoğlu “Çünkü burada sosyal bir hayat var. Aileler çocuklarını çok rahatlıkla bahçeye salmak istiyor, arabalarını akşam eve geldiklerinde kolaylıkla park etmek istiyor” diyor. Ağaoğlu’nun bu noktada çok ilginç bir tespiti de var “Buradaki ailelerin çocukları salon çocuğu olmuyor. Sokağa çıkıyor, arkadaşlıklar ediniyor. Hatta kavga etmesini öğreniyor” diyor.

Haberin Devamı

‘MİLAS’I GEREKİRSE ARAPLARA PAZARLARIZ’
Ali Ağaoğlu, yakınlarda Muğla Milas’ta da bir projeye başlamaya hazırlanıyor. 11 milyon metrekarelik arazi üzerinde 3 milyon metrekare büyüklüğünde Avrupa’nın en önemli turizm merkezlerinden birini inşa etmeye hazırlanan Ağaoğlu, beş otel ve iki golf sahasının yer alacağı bu otelde en önemli hedef kitle olarak Arap ve Körfez ülkelerini gösteriyor ve ekliyor:
“Bu konuda Araplardan çok sayıda teklif alıyoruz. Para onlarda, likitide onlarda. Sonuçta burası Türkiye’nin kıyı şehrindeki sorunsuz tek tapusu olan en geniş arazi. Yani, kızımız güzel. Mutlaka parası olan, bir iyi talip bulunur.”

Haberin Devamı

HALKA AÇILMA PLANLARI
Ali Ağaoğlu, yakın zamanlara kadar halka açılma çalışmalarına sıcak bakmıyordu. Bu yıl kararlarını değiştirmiş gibi görünüyorlar. Önce gayrimenkul yatırım ortaklığı (GYO) kurup halka açılmayı planlayan Ağaoğlu, işlemler yetişirse bu yıl, yetişmezse gelecek yıl halka açılacaklarını söylüyor.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler