29.07.2009 - 00:53 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Yılın ilk altı aylık döneminde, yerli ve yabancı kredi kartlarıyla yurtiçinde yapılan işlemlerin (harcama ve nakit avans) cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artarak 98 milyar lira oldu.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, ilk yarıda yerli ve yabancı banka kartlarının yurtiçi kullanımı cirosu ise 89 milyar lira oldu. Böylece 2009’un ilk altı aylık döneminde banka ve kredi kartlarıyla yapılan işlemlerin tutarı 187 milyar liraya ulaştı.
En büyük pay market ve AVM’lerin
Daha çok nakit çekim aracı olarak kullanılan banka kartının alışverişlerde kullanım adedi, 2009’un ilk altı ayında bir önceki yıla göre yüzde 42, cirosu da yüzde 34 arttı. Bu yüksek artışların, BKM’nin geçen yılki reklam kampanyasıyla kaydedildiği belirtildi. Okan Bayülgen’in, Marilyn Monroe’dan Bob Marley’e kadar birçok kılığa girdiği kampanyanın sloganı “Banka kartı demek, nakit para demek” şeklindeydi.
İlk altı ayda kredi kartıyla yapılan harcamalarda cirodan en büyük payı yüzde 16.1’le marketler ve alışveriş merkezleri aldı.
BANKA KARTIYLA 6 AYDA 2.4 MİLYAR HARCADIK
Organize perakende ciro endeksi geriledi
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ile Nielsen tarafından hazırlanan organize perakende ciro endeksi haziranda, mayısa göre yüzde 1, geçen yılın aynı ayına göre de yüzde 6 düştü.
AMPD’den yapılan yazılı açıklamada, organize perakende sektörünün 2008-2009 Haziran dönemi itibarıyla cirosunun bir önceki dönem olan 2007-2008 Haziran’a göre yüzde 3 arttığı belirtilerek şöyle denildi:
“Organize perakende sektörü aylık bazda mevsimsel dalgalanmalar yaşamakta ancak altı aylık ve yıllık bazda büyümesini sürdürmektedir. Öte yandan, bir önceki yıla göre ciro gelişiminde fark edilir bir yavaşlama mevcuttur.”
Perakende sektörünün istihdamının geçen aya göre yüzde 2, yıllık bazda yüzde 4, Aralık 2008 sonundan bu yana ise yüzde 9 azaldığı belirtildi.