EkonomiMedyasoft, Autodesk’in Türkiye distribütörü oldu

Medyasoft, Autodesk’in Türkiye distribütörü oldu

18.03.2009 - 14:20 | Son Güncellenme:

.

Medyasoft, Autodesk’in Türkiye distribütörü oldu

Yıldız Holding Bilişim Grubu şirketlerinden Medyasoft, Autodesk ile işbirliğine giderek, Autodesk’in Türkiye distribütörü oldu.
The Ritz Carlton otelinde düzenlenen basın toplantısında, yazılım ve eğitim markalarını bir araya getiren Medyasoft’un, mimari, inşaat, imalat, endüstriyel tasarım, medya ve eğlence pazarlarına yönelik 2 ve 3 boyutlu yazılımlar konusunda faaliyet gösteren Autodesk ile işbirliği gerçekleştirerek Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği duyuruldu.
Bilgisayar eğitim merkezi New Horizons’ın ve e-öğrenme platformu Blackboard’un Türkiye temsilcisi, yazılım programı Adobe’nin Türkiye distribütörü olan Medyasoft’un, 2009 yılında eğitim alanında yüzde 63, yazılım sektöründe ise yüzde 49 büyüme hedeflediği bildirildi.
Toplantıda konuşan Medyasoft Genel Müdürü Doğu Pabuçcuoğlu, dağıtım kanalı yapısını büyük bir hızla genişletmeyi sürdüreceklerini vurgulayarak, kriz ortamına rağmen yalnızca büyük şehirlerde değil Anadolu’da da yaygınlaşmak istediklerini dile getirdi.
Diğer firmaların çalışmak için İstanbul’u hedeflediklerini kaydeden Pabuçcuoğlu, “Şu anda elimizde bulunan yeni distribütörlükler ile Anadolu’da yeni fırsatlar arıyoruz” dedi.
Pabuçcuoğlu, 2008 yılında yüzde 100 büyüdüklerini ifade ederek, 2009 yılında da aynı oranda büyüme ve 60 milyon dolar ciro hedeflediklerini belirtti.
Medyasoft’un 10. yıl dönümünü kutladığını bildiren Pabuçcuoğlu, iş modellerinin genelde eğitim, hizmetler ve yazılım çözümleri üzerinde yoğunlaştığını ve e-öğrenme konusunda yaygın bir platform amaçladıklarını dile getirdi.
Pabuçcuoğlu, çok az çalışan ile büyük işler yaptıklarına dikkati çekerek, “40 çalışanımız var. Hedefimiz kadro sayısını şişirmek değil verimliliği artırmak” diye konuştu.

YÜZDE 90 ORANINDA LİSANSSIZ KULLANIM
Doğu Pabuçcuoğlu, Türkiye’de yüzde 90 oranında lisanssız kullanımın söz konusu olduğuna işaret ederek, “İnsanları hukuk sopasını kullanarak değil, eğiterek lisanslı ürün kullanmaya yöneltmek istiyoruz” dedi. Ocak ayından itibaren döviz kurlarındaki farklılıkların insanların bakış açısını değiştirdiğine işaret eden Pabuçcuoğlu, bu nedenle bütün ürünlerini ve eğitimlerini Türk Lirası bazlı olarak pazarladıklarını söyledi. Autodesk Türkiye Genel Müdürü Tolunay Tomruk ise Medyasoft’un deneyiminin ve Yıldız Holding’in gücünün yeni müşterilere ulaşmalarında önemli yardımları olacağına inandıklarını belirtti.
Büyüme oranlarının son 4 yıldır çift haneli rakamlar olduğunu bildiren Tomruk, 2008 yılında 2 milyar dolar ciro yaptıklarını ifade etti. Tomruk, Anadolu’da yaygınlaşmak istediklerini vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Autodesk olarak geliştirdiğimiz 2 ve 3 boyutlu yazılımlarımız mimari, inşaat, imalat, endüstriyel tasarım, medya ve eğlence pazarlarındaki birçok firma ve profesyonelin fikirlerini tasarlanmasına, analiz etmesine ve görselleştirilmesine yardımcı olarak verimliliklerini artırıyor. İçinde bulunduğumuz piyasa koşullarında firmanın ürünlerini daha yenilikçi, hızlı, hedefledikleri kalitede ve uygun maliyetlerde üretebilmesi ve rekabetin önüne geçmesi daha da önem kazanıyor. Bu teknolojilerin özellikle Anadolu’da daha yaygın şekilde kullanılabilmesi için Medyasoft ile işbirliğimizin bize güç katacağına inanıyoruz.”
Tolunay Tomruk, Türkiye’de 20 bin civarında lisanslı kullanıcılarının olduğunu ve teknoloji kullanan 250 bin firmayı baz alarak 250 binin üzerinde ürün satmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.