26.11.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye’nin ilk temizlik kâğıdı markası olarak doğan Selpak, 50. yaşını kutluyor. 50 yılda Türkiye’ye ilk kâğıt mendil, ilk yumuşak tuvalet kağıdı gibi yenilikler sunan Selpak bugün 60’tan fazla ülkeye ihracat yapıyor. Selpak, önümüzdeki 10 yılda uluslararası satışların toplam satıştaki payını artırmayı hedefliyor.
Selpak’ın 50. yılı için düzenlenen basın toplantısında konuşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, topluluğun önemli bir kilometre taşı olan Selpak markasının kağıt yapımında kullanılan ‘selüloz’un ‘sel’i ve temiz anlamındaki ‘pak’ın bileşiminden oluştuğunu anlattı.
‘İlk günkü heyecan sürmeli’
Markanın babası Nejat Eczacıbaşı’nın fabrika çalışanları arasında düzenlediği anketle bulunduğunu dile getiren Bülent Eczacıbaşı, “Sağlık, temizlik ve hijyen alanında sunduğumuz ürünlerle, ülkemizin önce kendi kendine yetme, ardından da rekabet ile dışa açılma çabasına ortak olduk. Alışkanlıkları değiştiren en önemli markalarımızdan biri olan Selpak’ın yarım yüz yıllık yolculuğu, aslında nesilden nesile bir yolculuk” dedi.
Selpak’ın üreticisi Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’nin, Türkiye’deki en büyük Türk kişisel bakım şirketi olduğunu kaydeden Bülent Eczacıbaşı, şunları söyledi:
“Araştırma, geliştirme ve inovasyon ile sürekli yenilenmek, paydaşlara en iyisini sunma yarışında ilk günkü heyecanı kaybetmemek gerekiyor. İlk kâğıt mendil, ilk yumuşak tuvalet kâğıdı, ilk peçete, küçük boy kâğıt havlu Selpak sayesinde hayatlarımıza girdi. Öyle bir marka düşünün ki, rakip markalar bile sizin adınızla talep ediliyor. Selpak’ın yarım yüzyıllık başarı hikâyesinin, bir markanın paydaşları ile kurduğu olağanüstü bağa en iyi örneklerden olduğunu düşünüyorum.”
Tüketimde pandemi etkisi
Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CEO’su Alp Günvaran, “Türkiye’de 2020 yılında 3.4 milyar TL’lik ciro hacmine sahip olan temizlik kağıtları pazarı, kişisel bakım sektörünün en büyük kategorisi. Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri; Selpak, Solo, Silen, Servis ve Viva markaları ile Türkiye’de her 2 evden 1’inde yer alıyor. Pandemide hijyen amaçlı temizlik ve kişisel bakım ürünleri çokça tüketildi. 2021 yılsonu itibariyle temizlik kağıtları pazarının yüzde 27 büyüyeceğini öngörüyoruz” dedi.