Ekonomi Mercedes yakında ‘yerli’leşecek!

Mercedes yakında ‘yerli’leşecek!

05.05.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Mercedes otomobil modellerinde kullanılmak üzere Türkiye’den daha fazla yan sanayi ürünü almak için iki yıldır temaslarda bulunan Daimler Grubu, çok yakında işbirliği kararlarını açıklayacak.

Mercedes yakında ‘yerli’leşecek

Geçen yıl Mercedes’in tüm dünyada en hızlı yükselen pazarı olan Türkiye, yakın zamanda Mercedes’in otomobil modellerine önemli ölçüde “parça” katkısı da sağlayacak. Bir anlamda Mercedes modellerinde daha fazla “yerlilik”ten söz etmek mümkün olacak.
Daha önce Daimler’in İstanbul doğumlu başkanı Yönetim Kurulu Başkanı Dieter Zetsche tarafından açıklanan planı, Mercedes-Benz Türk Otomobil Pazarlama ve Satış Müdürü Şükrü Bekdikhan da doğruladı. Bekdikhan, Mercedes-Benz otomobil grubunun gelecekteki modelleri için “yedek parça alım” yatırımlarını Türkiye’ye çekebilmenin ve artırmanın öncelikli hedefleri arasında olduğunu, bunun için ana merkezdeki satınalma birimleriyle yakın temas halinde bulunduklarını kaydetti. Bir-iki ay içinde bu alanda da çok önemli işbirliklerini müjdeleyebileceklerine dikkat çeken Bekdikhan, bu görüşme ve çalışmaların yaklaşık iki yıldır sürdüğünü vurguladı. Bu amaçla 2012’nin sonlarında Başkan Zetsche’nin de katılımıyla TAYSAD’ın İstanbul’daki merkezinde bir toplantı düzenlenmişti.
Türk Lirası etkili oldu
Fiyatlarda Türk Lirası’na geçmelerinin, satışların artışında etkisi olduğunu, Almanya’nın Türk Lirası’na güvenerek bu kararı onayladığını anlatan Şükrü Bekdikhan, “Özellikle A ve B sınıfında çok farketti. Günlük değişen fiyatlar uygulamıyoruz. Bu da büyük rahatlık” dedi.
Bu arada Mercedes’in, bu yıl C ve GLA’dan başka yenilikleri de olacak. Mercedes’in büyük ilgi çeken ve mükemmel tasarımıyla farklı bir hava yaratacak tamamen yeni S-Serisi Coupe, eylül ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Ayrıca CLS ve B-Serisi’nin makyajlanan versiyonları da 2014 yılı içinde Türkiye yollarında olacak.

Haberin Devamı

Türkiye’ye ödül geldi

Geçen yıl yeni nesil E-Serisi, CLA ve S-Serisi’ni pazara sunduklarını ve 20 bin 23 adetlik otomobil satışıyla bir önceki yıla oranla satışlarını yüzde 57 artırarak Türkiye’de rekor kırdıklarını anlatan Bekdikhan, aynı zamanda geçen yıl Mercedes pazarları arasında da gelişmede birinci sırayı aldıklarını söyledi.
Bu performans sayesinde Mercedes-Benz Türk’ün, Daimler dünyasında “Yılın En Başarılı Otomobil Pazarı” ödülünü kazandığını belirten Bekdikhan, bu yıl da toplam pazarın yüzde 15 civarında gerileyeceği tahminleri yapıldığını, kendilerinin amacının da geçen yılın rakamlarını yakalamak olduğunu söyledi. 1.6 lt motorlu E-Serisi’nin yanı sıra 1.5 lt dizel ve otomatik seçeneğine sahip A, B ve CLA modelleri sayesinde bu yılın ilk çeyreğinde satışlarının, geçen yıla göre yüzde 9 artışla 3 bin 265 adet gerçekleştiğini anlatan Bekdikhan, yeni C-Serisi ve GLA’nın da bu yılki satış performanslarına katkı sağlayacağını kaydetti. 2014’ün tamamında yeni C-Serisi’nden 3 bin 500, GLA’dan da 1000 adet satış bekleniyor.

Haberin Devamı

Mercedes yakında ‘yerli’leşecek

Lamborghini’nin yeni ‘boğa’sı siparişe doymuyor

İtalyan süper spor otomobil üreticisi Lamborghini’nin, marttaki Cenevre Otomobil Fuarı’nda resmen tanıttığı yeni otomobili Huracan, siparişlere doymuyor. Mart ayına kadar 700 olan sipariş adedinin, şu an 1500 adedi bulduğu bildirildi.
Adını, markanın pek çok modeli gibi yine İspanyol boğa güreşleri tarihine adını yazdırmış bir boğadan alan ve Lambo’nun en çok satan aracı Gallardo’nun yerine geçen Huracan, markanın tarihine yeni bir rekor yazdıracak gibi görünüyor.
Cenevre’de, yılın ilk aylarında düzenledikleri tanıtım etkinlikleriyle 700 sipariş aldıklarını söyleyen Lamborghini CEO Stephan Winklemann, şu an sayının 1500 adede yükseldiğini belirtirken, 2015 yılında bir satış rekoru beklediklerinin de altını çizmiş. Winklemann, bunun büyük bölümünün Huracan ve ona duyulan talepten kaynaklanacağını da belirtmiş. Lamborghini en fazla satışı 2 bin 430 adetle 2008’de yapmıştı. Geçen yıl ise Lamborghini satışı 2 bin 121 adet oldu.

Haberin Devamı

Opel’de 1.6 dizel seferberliği

Türkiye pazarında popüler olan 1.6 lt dizel motor açığını ilk olarak Zafira Tourer ve Mireva modellerinde kapatan Opel, beklenen atağını yaparak bu motoru Astra ailesinde de sunmaya başladı. Insignia ve Mokka’da ise sırada.
Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik yeni nesil 1.6 lt dizel motorun, Astra ile Opel’in tüm ürün gamına yayılmaya devam etiğini belirterek “Yeni ürünlerin yanında, motor ve şanzımanlara sahip modellerimizi pazara sunmayı sürdüreceğiz” dedi. Yeni nesil dizel motorların, Opel tarafından geliştirilmiş tümüyle yeni bir nesle atılan adımları simgelediğini kaydeden Keklik, “Yeni nesil motorumuzun en dikkat çeken karakteristiği, Opel ürün gamının en sessiz ve sınıfının en güçlü motoru olması. Bizim için lokomotif misyona sahip olacak” ifadesini kullandı.
Opel’in en çok satan modeli unvanına sahip Astra’da sunmaya başladıkları 1.6 lt dizel motorla 2014’te daha iddialı olduklarını ve Türkiye pazarında bu yıl satış çıtalarını yükseltmeyi amaçladıklarını anlatan Keklik, “1.6 lt dizeli önümüzdeki yıl farklı modellerimizde de, otomatik şanzıman seçeneğiyle sunacağız. Dizel otomatik şanzıman seçeneğini, Astra’nın yanı sıra Insignia ve ödüllü SUV modelimiz Mokka’da da sunacağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

Fiyatı 66 binden başlıyor

Astra’nın Hatchback, Sedan ve Sports Tourer versiyonlarında sunulan 1.6 lt dizel motor 110 ve 136 HP güçlerinde seçeneklere sahip. Fabrika verilerine göre 110 HP’lik versiyon manuel şanzımanla 100 km’de 3.7 lt, 136 HP’lik versiyon ise 6 ileri manuel şanzımanla 100 km’de 3.9 lt yakıt tüketiyor. Bu motorla birlikte Start&Stop sistemi de standart.
Astra HB’nin 1.6 lt dizelin 110 HP’lik versiyonunun fiyatları 66 bin ile 81 bin TL, Sedan’ın fiyatlarıysa 68 bin TL ile 72 bin TL arasında değişiyor. 136 HP motorlu Astra HB ise 71 bin ile 77 bin TL, Sedan 70 bin-82 bin TL arasında değişen fiyatlarla satışa sunuldu. Astra Sports Tourer ise 81 bin TL.

Ibiza 30’una bastı

İspanyol üretici Seat’ın tarihinde, en çok satan model olmanın yanı sıra markanın “tasarladığı ve geliştirdiği ilk bağımsız model” olan Ibiza, 30 yaşına bastı. Bugüne kadar 4 nesli geliştirilen ve toplamda 5 milyon adetlik satış rakamına ulaşan Ibiza, genç ruhu, sportifliği ve dinamizmi 30 yıldır farklı bir yere sahip.
İlk kez 1984 Paris Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan Ibiza, o günden bu yana Seat’ın en popüler modeli oldu. Akdeniz’in partileriyle ünlü adasından ismini alan Ibiza’nın 4 nesli de, otomotiv dünyasının saygın isimleri tarafından tasarlandı. İlk nesil (1984-1993), ünlü İtalyan tasarımcı ve Italdesign’ın sahibi Giorgio Giugiaro’nun imzasını taşıyordu. Porsche’nin imzasını taşıyan “System Porsche” motor teknolojisiyle yollara çıktı.
İkinci neslin başarısı
2. nesli de (1993-2002) Giugiaro tasarlarken, 1.5 milyonu aşan adetlerle modelin en çok satan nesli oldu. VW Grubu Baş Tasarımcısı Walter de Silva’nın tasarladığı üçüncü nesil Ibiza ise (2002-2008), motor yelpazesi ve dinamik performansıyla öne çıkıyordu. Ibiza’nın güncel tasarımıysa, Seat Baş Tasarımcısı Luc Donckerwolke’ye ait.

Haberin Devamı

‘Produck’ Hollanda’da koşacak!

Sakıp Sabancı Anadolu Lisesi öğrencilerinin oluşturduğu “Sabancı Engineering Team”, Shell Eco-Marathon için “Produck” adını verdikleri aracı Hollanda’ya gönderdi. 15-19 Mayıs arasında Rotterdam’da 30. kez düzenlenecek etkinlikte yarışacak üç tekerlekli “Produck”, hafif karbon fiber gövde sayesinde 2.5 HP’lik “su pompası motoru” ile hareket ediyor. Zaten yarışmaya katılan araçların amacı “performans” değil, en az yakıtla en uzun mesafeyi gidebilmek.
Yarışmada Kozan Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Yıldız Teknik Üni., Ankara Ü. (3 takım), Boğaziçi Ü., İstanbul Aydın Ü., Beşiktaş Sakıp Sabancı Anadolu Lisesi, Celal Bayar Ü., İTÜ, Gediz Ü., Kırıkkale Ü., Süleyman Demirel Ü., Marmara Ü., Hacettepe Ü., Özel Şişli Terakki Fen Lisesi, Erciyes ve Yeditepe üniversitelerinin takımları yarışıyor.

Otomotiv ihracatı 23 milyara doğru

Türkiye’nin otomotiv endüstrisi ihracatı, mart ayının ardından nisan ayında da 2 milyar 97 milyon dolara imza attı. 2008 Eylül ayından bu yana aylık bazda ikinci en yüksek ihracat miktarını yakalayan otomotiv endüstrisi, arka arkaya iki ayda 2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Otomotiv, Türkiye’nin nisan ayındaki 13 milyar 153 milyon dolarlık ihracatında yüzde 16 pay aldı ve liderliğini sürdürdü.
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu, Avrupa Birliği ülkelerindeki olumlu seyrin sürmesiyle bu bölgenin ihracattaki payının yüzde 74’e yükseldiğini kaydetti. AB’ye ihracatın nisanda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 29 arttığını, Almanya ve İngiltere’nin başı çektiğini vurgulayan Sabuncu, “Yılın üçte biri geride kalırken 2013’ün aynı dönemine göre yüzde 11 artışla 7 milyar 642 milyon dolarlık ihracata ulaştık. Bu performansı yıl sonuna kadar sürdürmemiz halinde, 23 milyar dolarlık yıl sonu beklentimiz güçleniyor” dedi.