19.06.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:
axeko022.jpg Koç Holding'in 15'inci basın ve kamuoyunu bilgilendirme toplantısında konuşan Koç Holding CEO'su Bülent Bulgurlu, "JP Morgan'ı Migros şirketiyle ilgili satış dahil her türlü stratejik alternatifi değerlendirmek için görevlendirdik" dedi.Bulgurlu, Migros'un satışıyla ilgili, herhangi bir çalışma yapmadan günübirlik kararlar vermediklerini ifade ederek, 3-4 hafta önce söylediği gibi stratejik bir çalışma yaptıklarını, içinde bulundukları sektör ve şirketleri teker teker değerlendirdiklerini anlattı. Bulgurlu, "Bunların ileriye dönük getireceği faydaları, sinerjileri ve ilave katkıları gözden geçirdik. Bu doğrultuda aldığımız karar neticesinde satma ile ilgili bir karara eriştik" dedi. Koç Holding, Migros'u satmak için JP Morgan'ı yetkilendirdi. Stratejik kararlar doğrultusunda gıdaya dönük perakende işini de ayrı bir gözle değerlendireceklerini söyleyen Bulgurlu şöyle konuştu:"Migros sektörün Türkiye'de tartışılmaz lideri. Yurtdışında Ramstore markasıyla önemli büyüklüğe sahip. Hızla büyümeye ve yaygınlaşmaya devam ediyor. 2007 yılının ilk üç ayında satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre artırdı. Faaliyet kârı yüzde 17, net dönem kârı ise yüzde 69 arttı." Hızla büyüyor Bulgurlu, Ramenka'nın Migros'un yüzde 50 ortak olduğu bir şirket olduğunu, Rusya ağırlıklı faaliyet gösterdiğini anlatarak, "Migros'un satışıyla Ramenka'da var olan Migros hisselerinin satımı da gündeme gelecek. Arzu edenler, Ramenka'ya ayrı veya bizim Ramenka'daki hisselerimize ayrı veya Migros'un tümüne ayrı teklif verebilecekler"dedi. Ramenka hisseleri Migros'a olan talebin çok olduğunun hatırlatılması üzerine Bulgurlu şöyle dedi: "İsim konusunda vereceğimiz çok önemli bilgi yok. Hiç alışmamış, duymamış olduğumuz isimler de karşımıza çıkabilir." Bulgurlu, "Bir sürprizle karşılaşabilir miyiz?" sorusuna, "Olabilir. Dünya o kadar büyük ve o kadar çok şirket var ki" karşılığını verdi. Sürpriz isimler Kuruluş : 1954Sermaye : 176.2 milyon YTLHalka açık : Yüzde 49.17Piyasa değeri : 2.7 milyar dolarÇalışan : 13.0002007/3 kâr : 32.7 milyar YTLCiro : 1.1 milyar YTLMağaza sayısı yurt içinde : 867 yurt dışında : 70Toplam mağaza : 937 937 mağazası var JP Morgan'ın izleyeceği çalışmaya ilişkin bir soru üzerine Bulgurlu, şirket bilgilerini toparlayan kitapçıkların hazırlanacağını ve bunların potansiyel alıcılara gönderileceğini belirtti. Bulgurlu, ön tekliflerden sonra bilgi odasının açılacağını, burada Migros'a ilgi duyan şirketlerin her türlü bilgiye ulaşabileceğini anlattı. Kitapçık hazırlanacak Bulgurlu, Wal-Mart ile görüşme konusunda da, "Şu an için böyle bir görüşmemiz yok. Çünkü başlatmadığımız için yok. Belki olacaktır" yanıtını verdi. Gazetecilerin "Migros'u neden satıyorsunuz?" sorusu üzerine de Bulgurlu, "Migros'tan çıkarak elde edeceğimiz kaynağın daha fayda getireceğine inanıyoruz" dedi. Wal-Mart ile görüşme Bulgurlu, Migros'un satış sürecinin karmaşık bir yapı olduğunu, Migros'un iştiraki olan Enka şirketi ve diğer konular bakımından alıcı açısından detaylı çalışma gerektiren işlemler olduğunu söyledi.Bulgurlu, Migros'un satış sürecinin ne zaman tamamlanacağına ilişkin JP Morgan'ın verdiği tahmini sürenin 6 ile 9 ay arasında değiştiğini kaydetti. Satış 6-9 ayda tamamlanır Bulgurlu, Migros satışı ile ilgili ciro kaybının yüzde 10 seviyesinde olacağını, bunu da önümüzdeki 1.5 yıl içinde sadece organik büyüme ile telafi edeceklerini söyledi. Bulgurlu, "İlk 200 ve Avrupa'nın 50 şirketi konumu tekrar iki yıl içinde geri gelecektir. Kârlı büyüme modeline odaklandık"dedi. Ciro kaybı yüzde 10 Migros'un satışından elde edilecek gelirin nakit akışın içine gireceğini dile getiren Bulgurlu, "Tansaş ve diğer satın almalarla ilgili borçlanmamız orta ve uzun vadeli borçlardır. Herhangi bir satışa hiçbir şekilde ihtiyaç duymadan nakit akışı içinde ödenmesi söz konusudur" dedi. Satış gelirleri "Migros'un ne kadarı satılacak?" sorusuna Bulgurlu, "Bize ait tüm hisseler satılacaktır, yüzde 52 civarında" yanıtını verdi. Tansaş'ın Migros'a katılmasının süreci nasıl etkileyeceği şeklindeki soru üzerine ise Bulgurlu, şunları kaydetti: "Her yönetim kendi şirketinin ileriye dönük tırmanabilmesini hedefler. Migros'un da büyüme hedefleri var. Tansaş da bu program dahilinde gerçekleştirilen ilave yatırımdır." Yüzde 52'si satılacak 20 satış arabasıyla işe başladı Migros'un 53 yıllık tarihi, Türkiye'de organize perakendenin tarihiyle neredeyse eşdeğer konumda bulunuyor. 1954'te dönemin hükümeti İsviçre'de satış arabaları ile dağıtım ve ucuzluk sağlayan Migros'un iyi bir sistem olduğunu tespit ederek, bunun bir örneğinin Türkiye'de kurulmasını istedi. İsviçre'ye ziyaretlerde bulunuldu ve sistemi incelendi. 1954 yılında İsviçre Migros, İstanbul Belediyesi, Toprak Mahsulleri Ofisi, Et ve Balık Kurumu, Ziraat Bankası'nın ortaklıkları ile Migros Türk, 500 bin TL. ödenmiş sermaye ile resmen kuruldu. 30 Eylül 1955'te 20 Migros satış arabası Galata Köprüsü'nden geçerek İstanbul'u selamladılar. Her semte tek fiyat ve standart ürünler götürmeye başladılar. Migros 1971 yılında ilk modern süpermarketi Şişli'de açtı. 1974 yılında İsviçre Migros Türkiye'den ayrılmak istedi . Koç Holding Kurucusu ve Şeref Başkanı merhum Vehbi Koç, ilklerin markası Migros'u yaşatmak için hisselerin Koç tarafından devralınmasını sağladı. 1975 yılından itibaren Migros Koç'la gelen dinamizm ile büyüme ve daha da gelişme sürecine başladı. 1996 yılında her hafta yeni bir mağaza açarak Türkiye'nin dört bir yanına genişledi. Yurtdışında açtığı mağazalarla da giderek büyüyen Migros, 2005'te Tansaş'ı satın alarak önemli bir birleşmeye imza attı. Koç'la gelen dinamizm