Geri Dön

Mini fiyat ve tarz kazandırdı

Yılı 400 milyon ciroyla kapatmaya hazırlanan Teknik Yapı, yedi proje üzerinde çalışıyor. Şirketin başarısında uygun fiyatları kadar minimal tarzı da belirleyici

Mini fiyat ve tarz kazandırdı

Yıla 400 milyon TL’lik en az beş büyük proje gerçekleştirme hedefiyle başlayan Teknik Yapı, şimdi 2010’u yedi projeye başlamış olarak tamamlamayı planlıyor. İlk yarıyı hedeflerine uygun kapatan şirketin başarısında fiyatları, arsa sahibi olma avantajıyla düşük tutmak kadar minimal tarzı da belirleyici. Yılın ilk yarısında hedeflerine ulaştıklarını vurgulayan Teknik Yapı Satış Müdürü Kaan Ayalp, “Sektördeki marka değeri, kriz ortamına uygun satış stratejisi geliştirerek müşterilerinin yanında olmayı gerektirdi. Farkındalık, müşteri memnuniyetinin ilk sıraya alınması ve sadece daire değil, hizmet sunulması satışları tetikleyen önemli unsurlar oldu” şeklinde konuştu.
Fiyatları oluştururken realiteleri göz önünde bulundurduklarını açıklayan Ayalp, “İlk fiyatları bölgedeki fiyatların altında tutmak istiyoruz. Bunun için arsayı satın alıyor ve malzeme maliyetlerini en alt seviyelere çekiyoruz. İndirimi de tüketiciye yansıtıyoruz” dedi.

Krize uygun satış
Ayalp, yılın ilk ayında satışa sundukları Deluxia Palace ve Deluxia Suites projelerinin yanı sıra Upcity Flats, Upcity Residence, Can Apartmanı, Sim Apartmanı ve ismini henüz belirlemedikleri ticari ve kültürel konseptli yedi projeye hayat vereceklerini bildirdi.
Bu arada 702 konutluk Deluxia Palace’ın yüzde 47’si ve Deluxia Suites’in de yüzde 61’inin satıldığını dile getiren Ayalp, stüdyo ve 1+1 dairelerin ağırlık kazandığı projelerde satışların tahminlerin ötesinde gerçekleştiğini vurguladı. Ayalp, yılın ortasında satışa sunulan Upcity Residence’ında minimal konutlardan oluştuğunu belirtti.
Diğer projeleri olan Kartal’daki Upcity Flats’ın bünyesindeki alışveriş çarşısıyla ilgi çektiğine işaret eden Ayalp, “Upcity Flats’in devamı olarak hayata geçen Upcity Residence, homeofis tarzını Uğur Mumcu bölgesine taşıyan ilk proje olma özelliği taşıyor. Burada da iyi bir satış grafiği yakalandı. Upcity Flats’ın yüzde 80’i yeni sahiplerini bulurken Upcity Residence’ın da yüzde 34’ü ilk üç ayda satıldı. Bu rakamlara ulaşmada yaşam ve hizmet alanlarının ön plana çıkarılmasının etkisi oldu. Bu iki projede sadece daire değil, hizmet satışı gerçekleştirdik” dedi.

Hedef, en az üçte iki...
Yılın sonuna doğru ise ticari ve kültürel konseptli bir proje ile Can ve Sim apartmanlarının temelini atacaklarını bildiren Ayalp, “Bankalar nezdindeki kredimizi de iyi kullanarak her projede üçte ikilik satışa ulaşmak istiyoruz” diye konuştu.

Mini fiyat ve tarz kazandırdı

‘Şartnameye dikkat edin’
Konut almak isteyenlere tavsiyelerde bulunan Ayalp, şunları söyledi: “Konut almak isteyenler aynı lokasyonda bulunan tüm projeleri karşılaştırarak malzeme kalitesi, sosyal ve sportif donanım, verilen hizmet kalitesi, firma güvenirliliği, metrekare ve fiyat disiplinine baksınlar. Tüketicilerin dikkat edeceği en önemli unsurlardan biri de teknik şartnamedir. Daireyi almadan önce mutlaka teknik şartname okunmalı ve firmanın taahhüt ettiği özellikler dairelerde aranmalıdır.”

Bursa Anatolium’u aldı
Bursa Anatolium AVM’nin yüzde 100’lük hissesini anahtar teslim olarak almak için Maya Grubu ile stratejik işbirliği anlaşmasına vardıklarını açıklayani Corio, AVM’yi 176 milyon euro’ya satın aldı. Corio, bu operasyonu sonucunda AVM’den 2001 sonunda 335 milyon TL satış hacmi bekliyor. 84 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahip olan ve IKEA, Carrefour, Leroy Merlin ve Media Markt gibi markaların yer aldığı Bursa Anatolium AVM’nin sonbahar aylarında açılması bekleniyor.
Bursa Anatolium AVM’nin yalnız Bursa’da değil, Marmara Bölgesi’nde de önemli bir oyuncu olacağına inandıklarını ifade eden Corio Türkiye CEO’su Koray Özgül, şöyle konuştu: “Hem Bursa’nın güçlü sanayi yapısı hem de AVM’nin dikkatle tasarlanan özgün özellikleri, Corio’nun Türkiye’deki stratejisine uymaktadır. Başarısı kanıtlanmış Corio yönetim ve pazarlama ekiplerinin deneyimlerinden faydalanacak olan Anatolium, bölgenin gözde buluşma mekanlarından biri olacaktır. Bursa’nın tarihi evleri ve ipek kozası öyküsünden ilham alan, kendine has konsepti, iki katlı kolay dolaşılabilen koridor yapısı, iyi planlanmış düşey ve yatay sirkülasyonu, keyifli terasları, aile ve çocuklara özgü alanları ile Anatolium, Bursalılara keyifli alışveriş sunacaktır. 2011’de, AVM’nin 335 milyon TL satış hacmi ve 60 milyon TL katma değer vergisi yaratarak, Bursa ekonomisine daha birinci yıldan doğrudan fayda sağlayacağı tahmin edilmektedir. Anatolium, önümüzdeki 5 yılda yaratacağı 15 bin yeni iş imkanıyla, şehirdeki işsiz sayısında yüzde 3.4 azalma sağlayarak, şehrin toplumsal refahına olumlu katkıda bulunacak ve Bursa-Yalova aksında yakın zamanda gerçekleşecek ticari değişimlere öncülük edecektir.”

Buca’da 336 konut sahibini arıyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaptığı açıklamada Buca’da inşa ettiği 578 konuttan 336’sını satışa çıkardığını ifade etti. Büyüklükleri 112 metrekare olan konutlardan ilk 16’sı 29 Temmuz günü yapılacak ihalede sahiplerini bulacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Buca’da inşa ettiği 112 metrekare büyüklükteki konutlar üç oda ve bir salondan oluşuyor. Buca Yavuz Sultan Selim Caddesi’nde yaptırılan konutlardan satın almak isteyenlerin 3 bin ile 3 bin 500 TL arasında değişen teminat bedelini bankaya yatırarak 29 Temmuz tarihine kadar kayıtlarını belediyeye yaptırmaları gerekiyor. Satışa çıkan konutların fiyatları özellik ve konumlarına göre 98 bin ile 122 bin TL arasında değişiyor.
İzmir Buca’daki konutlar, radye temel üzerine tünel kalıp sistemi ile ısı yalıtımlı ve çift asansörlü olarak inşa edildi. Çevre ve altyapı çalışmaları tamamlanan konutların satışına ihalelerle etap etap devam edilecek.

Çeşme’de en ucuzu 400 bin TL’ye 10 arsa
Çeşme Mal Müdürlüğü, Ilıca, Alaçatı, İnönü F. Paşa ve Sakarya mahallelerinde olmak üzere toplam 10 arsayı satışa çıkardı. Alanları 730 metrekare ile 3 bin 577 metrekare arasında değişen arsaların ikisi ticaret, sekizi de konut alanı olarak imar planlarında yer alıyor. Arsaların tahmini bedelleri 403 bin TL ile 2 milyon 106 bin TL arasında değişiyor. Arsaların satışı, Çeşme Mal Müdürlüğü’nde 9 Ağustos günü gerçekleştirilecek.

Manisa’da 179 dekar arazi 50 bin lira
Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü Sakarya, Çanakkale, Manisa ve Muş’ta farklı ölçekte arazileri tarım yapmak üzere kiraya vermek üzere harekete geçti. İşletmeler Müdürlüğü, Manisa Tarım İşletmesi’ni 5 yıllığına kiraya vereceğini açıklarken Çanakkale, Sakarya ve Muş’taki araziler için süreyi 30 yıla kadar uzattı.
Tarım İşletmeleri, kiraya verilen ilk arazi olan Manisa’daki 179.6 dekar büyüklükteki taşınmaz ve üzerindeki gayrimenkulleri beş yıllığına kiraya verilecek. Arazinin tahmini bedeli yıllık 50 bin TL ve geçici teminatı da 10 bin TL olarak belirlendi. Manisa’daki ihale 24 Ağustos günü gerçekleşecek.
Öte yandan 30 yıllığına kiraya verilecek taşınmazlardan Muş Alparslan’daki arazi için yıllık tahmini bedel 1 milyon 910 bin TL tayin edildi. Çanakkale Kumkale’deki arazi için 1 milyon 250 bin TL tahmini bedel tayin eden Tarım İşletmeleri, Sakarya’daki arazi için 200 bin TL tahmini bedel istedi. Bu üç ihaleye girmek isteyenlerin 24 Eylül tarihine kadar Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü’ne müracaat etmesi gerekiyor.

Taşyapı turizme girdi
Gerçekleştirdiği konutlarla tanınan Taşyapı İnşaat, turizm sektörüne girdi. Taşyapı Yatırım İşletmeleri Turizm Sanayi ve Tic. A.Ş ismi ile ticarete atılan şirket, turistik mekanlar kurarak işletecek. Kadıköy Caferağa Mahallesi Albay Faik Sözdener Caddesi’nde kurulan şirket, 8 Temmuz 2010 tarihinde ana sözleşmesini imzalayarak İstanbul Ticaret Odası’na kaydını yaptırdı.
Sermayesi 100 bin TL olan şirket, elde edilen bilgilere göre, turistik konaklama, otel, motel, bar, pansiyon, kamping, tatil köyleri, apart oteller, yeme içme tesisleri ve eğlence yerleri kurabilecek, işletecek ve kiraya verebilecek. Bu tür gayrimenkulleri satın alma ve kiralama yetkisine de sahip olan Taşyapı Turizm’in yönetim kurulu ise İbrahim Turanlı’nın yönetim kurulu başkanlığında Ece Turanlı ve Ezgi Turanlı Şenlik’in üyeliklerinden oluşuyor.

Projeler sanal ortamda
Esenyurt-Bahçeşehir’de inşa edilen Akbatı Alışveriş Merkezi, yeni başlattığı uygulama ile Akbatı Alışveriş ve Yaşam Merkezi’ni iPhone’a taşıdı. Akbatı’ya özel geliştirilen uygulama ile Akbatı rezidans sahipleri ve projeye ilgi duyanlar birçok bilgiye iPhone üzerinden ulaşabilecek.
Uygulamayla iPhone kullanıcıları, Apple Store’dan ücretsiz olarak telefonlarına yükleyebilecekleri programla alışveriş merkezi, sosyal alanlar ve rezidanslara ait görsellere ulaşabilecek. İnşaattan canlı yayınla projeyi izleme imkanına da sahip olan proje takipçileri, ulaşım haritası ve iletişim bölümü ile irtibat kurabilecek. Tüm bunlara ek olarak Akbatı AVM’nin faaliyete geçmesiyle birlikte rezidans sahiplerinin ve AVM ziyaretçilerinin hayatını kolaylaştıracak bir çok sürpriz özellikte zaman içinde uygulamada yerini alacak.

1+1’lere özel ilgi
TSKB Gayrimenkul Değerleme tarafından yapılan araştırmaya göre, Soyak projeleri, bulunduğu bölgenin değerini artırıyor. Sektörde 1961’den itibaren faaliyet göstermeye başlayan ve bugüne kadar aralarında Soyak Yenişehir, Mavişehir, Olympiakent, Evreka, Evreka Rezidans ve Siesta’nın da bulunduğu pek çok projeye yaşam veren şirketin geliştirdiği projeler, TSKB’nin raporuna göre, yüzde 1078’e varan oranda prim yapmış durumda.
Soyak Yenişehir için ifade edilen bu oranın yanı sıra şirketin en çok prim yaratan konut tipleri olarak da 1+1 daireler gösterildi.
Şirketin 2008 yılında satışına başladığı İzmir’deki Soyak Siesta projesi de bulunduğu alanda ilk nitelikli ve yüksek adetli konut projesi olmasının yanı sıra, lokasyon itibarıyla kolay erişilebilir konumu nedeniyle değeri daha çabuk artacak bir çalışma olarak nitelendirildi.
Soyak Yapı Genel Müdürü Sertaç Kıyıcı ise şu değerlendirmeyi yaptı: “Projelerimiz, ev sahiplerine farklılaşan yeni nesil yaşam anlayışına uygun alanlar sunarken, yatırımcılar için de çekim merkezi oluyor. Doğaya zarar vermeyen ve tasarruf sağlayan malzemelerin kullanımına kadar pek çok şeye dikkat ediyoruz”

İletişim Başkanı Altun’dan ‘ Biz Bize Yeteriz Türkiyem’ video paylaşımıİletişim Başkanı Fahrettin Altun, ‘Biz Bize Yeteriz Türkiyem’ dayanışma kampanyasını anlatan bir video paylaştı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber