Ekonomi Moda aksesuarı oldu 6 milyar lira harcandı

Moda aksesuarı oldu 6 milyar lira harcandı

23.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Güneş gözlüklerinin koruma yanında artık moda aksesuarı haline de geldiğini belirten Safilo Group’tan Çiler Yıldız, “Gözlük sektörü yüzde 9 büyüdü. 6 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı” dedi.

Moda aksesuarı oldu 6 milyar lira harcandı

Türkiye’de gözlük sektörü büyümesini sürdürüyor. 2014’den 2017’ye yüzde 9’luk yıllık büyüme kaydeden sektör, geçen yılı 9 milyon güneş gözlüğü ve 10 milyon çerçeve satışı ile kapattı.

Haberin Devamı

Safilo Group, Türkiye & Orta ve Doğu Avrupa Başkanı Çiler Yıldız, Türkiye’de gözlük sektörünün yüzde 9’luk artış kaydettiğini ve satışların 6 milyar TL’ye ulaştığını söyledi. 2022’de ise cironun 7.4 milyar TL’ye ulaşmasının beklendiğini belirten Yıldız, “Yüzde 10’luk cari değer artışı ile en iyi performans sergileyen kategori güneş gözlükleri. Artık göz sağlığı için vazgeçilmez olmanın yanı sıra kişisel stilin önemli bir tamamlayıcısı olarak algılanıyorlar. 2017 yılında Türkiye’de 7-9 milyon güneş gözlüğü, 8-10 milyon çerçeve satışı gerçekleştiği tahmin ediliyor” dedi.

Birden fazla alınıyor

Yıldız, tüketicilerin artık gözlükleri yalnızca gözü korumanın ya da görüşü düzeltmenin bir aracı olarak değil, aynı zamanda bir moda aksesuarı olarak gördüğünü dile getirerek, çantaları, ayakkabıları ve giysileriyle gözlüklerini uyumlu kılmaya çalışan ve birden fazla gözlüğe sahip olmak isteyen tüketicilerin sayısının giderek arttığını vurguladı.

Haberin Devamı

Geçen yıl yüzde 10 ile en güçlü büyümenin güneş gözlüklerinde yaşandığını dile getiren Çiler Yıldız, “Satışları tetikleyen en önemli etken yeni modeller ve moda trendleri oldu. Geniş gövdeli aviator modeller ve tüm yüzü saran maske tasarımların yanı sıra ultra feminen cat-eye modeller de vintage esintilerle geri döndü. Gözlük modasında lensler de önem taşıyor. Safilo olarak lensler üzerine titizlikle uyguladığımız desen ve logo görüntüleri de tercih ediliyor. Yuvarlak metal modeller olduğu gibi kare çerçevelere eşlik eden ‘degrade’ lensli retro görünümlere sık sık rastladık. Tüm bu trendlere ayrıca görünürlüğü gitgide artan logo detayları eşlik etti. Gözlük sektöründe trendlerin belirlenmesinde malzeme ve teknoloji de önemli rol oynuyor. Kullanıcılar, metal, asetat veya titanyum ya da karbon fiber gibi en yenilikçi ve hafif malzemelere ve malzemenin sunduğu konfora giderek daha fazla dikkat ediyor” diye konuştu.

Moda aksesuarı oldu 6 milyar lira harcandı

‘Yasa dışı ticaret önemli bir sorun’

Sektördeki sorunlara da değinen Çiler Yıldız, imalatçı, dağıtımcı ve perakendecilere dönük başlıca tehdidin gözlüklerin yasa dışı ticareti olduğunu belirterek,

Haberin Devamı

“Sahte ürünlerin satışında dikkat çekici bir nokta, bu ürünlerin sokak pazarlarında olduğu kadar perakendecilerde de bulunuyor olması. Kullanıcılar her ne kadar sahte ürün kullanımının sağlığa yönelik zararları ve düşük koruması hakkında eskiye göre daha bilinçli olsa da bu konuda bazı yasal düzenlemelerin yapılması şart” diye konuştu.

Stili yansıtıyor

Yıldız, gözlüğün son zamanlarda dünyada moda aksesuarı olarak kabul görmeye başladığına da işaret ederek, şunları söyledi: “Artık kişiliğin bir ifadesi olarak karşımıza çıkan gözlük modellerinin kişisel stilin ayrılmaz bir tamamlayıcı olarak popülarite kazanması, tüketicilerin genellikle birden fazla güneş gözlüğü satın almasını sağlıyor. Özellikle güneş gözlüklerinde, moda ve tasarımla daha fazla ilgili olduklarından kadın tüketicilerin daha büyük rol oynadığını gözlemliyoruz. Fakat erkekler de kişisel imajlarıyla ilgililer.”

Moda aksesuarı oldu 6 milyar lira harcandı