13.06.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Serkan Arman-Antalya
Antalya Expo Center’de ünü ülke sınırlarını aşan moda ve fuar organizasyonu Dosso Dossi Fashion Show var. 30 ülkeden gelen 6 bin butik sahibi, bluz, ayakkabı, pantolonların arasında dolanıyor. Her köşede ayrı bir pazarlık var. Boyunlarda ise barkodlu kimlikler, kim kimden ne aldı, ne kadar kredisi kaldı, çıkıyor.
Dosso Dossi’ye katılan yabancı butik sahiplerinin en az 15 bin dolarlık alım yapması şart. Satış yapan Türk üretici firmalara ise en az 100 bin dolar ciro garantisi veriliyor. Dosso Dossi de yüzde 20 pay alıyor. Tüm katılımcılara; aileleriyle 1 hafta 5 yıldızlı, defileli, konserli tatil imkânı sunuluyor.
Çifte rüzgâr etkisi
Kurda son dönemdeki artışı ve turizmdeki canlılığı fırsata çevirdiklerini dile getiren Eraslan, şunları anlatıyor:
“İhracatçı için iki önemli gelişme oldu. Birincisi turizmin şahlanması. Turist sayısında yüzde 30 artış, ihracatı ve perakendeyi canlandırdı. İkincisi ise döviz kurlarının yükselmesi. Kurun yükselmesiyle sektör fiyat avantajı elde etti. Çin ve İtalya’ya giden müşteri Türkiye’ye döndü. Antalya’da ağırladığımız alıcı sayısı ilk kez 6 bine yaklaştı. Kur avantajı ciddi bir cazibe ortamı yarattı. Katılımcı sayısındaki artış ve kur avantajlarıyla Antalya’da bu sezon ciromuz 75 milyon doları aşacak. Ülkemiz hazır giyimde iyi bir rüzgâr yakaladı. Hazır giyim ihracatının yıl sonunda 19 milyar dolara çıkarak rekor kıracak.”
Etkinlik için 5 milyon dolar harcadıklarını kaydeden Eraslan dünyadaki tüm mankenlerin etkinliklere katılmak istediklerini söylüyor. Eraslan, “Bu, Türkiye tanıtımına da yardım ediyor. Güven tazeliyor” diyor.
İhracat kilosu 3’e katlandı
Hikmet Eraslan, Türkiye’nin iddiasını sürdürebilmesi için yeni dönemin kodlarını çok iyi çözmesi gerektiğini düşünüyor. Üretimde tasarımın ve inovasyonun öne çıktığı bir sürece girildiğini dile getiren Eraslan, şunları söylüyor:
“Türkiye olarak moda endüstrisinde ucuz ürünle gidecek yolumuz kalmadı. Yüksek katma değerli üretime yönelmemiz gerekiyor. Yıllardır bu konuda da sektöre öncülük ediyoruz. Hazır giyim ihracatında ortalama kilogram birim fiyatı 20 dolarlarda. Dosso Dossi Fashion Show’da ise Türkiye ortalamasının 3 katı, 55-60 dolarlar civarında.”
İlklerin yılı
Yılda 100 milyon doların üzerinde ciroya ulaştıklarını bildiren Eraslan, ‘ilklerin yılı’ ilan ettikleri 2018’de yeni strateji doğrultusunda iddialı atılımlar attıklarını belirterek, şunları anlatıyor:
“İlk hamlemizi ürün kategorimizi genişleterek yaptık. Geçen yıl çocuk giyimini, bu yıl da erkek giyimle ayakkabıyı kattık. 4 kategoride üretim yapan 200 firmamız var. Bu ürünleri 30’dan fazla ülke ve 200’ün üzerinde kentten gelen alıcılarla buluşturuyoruz.
İkinci stratejik hamle de Antalya ile özdeşleşen Dosso Dossi Fashion Show’u Azerbaycan’ın başkenti Bakü’ye taşıdık. Türkiye’ye gelemeyen alıcılara ulaşmak için mart ayında Antalya ile aynı konsepte hazırladığımız Dosso Dossi Fashion Show Bakü’nün ilkini düzenledik. Böylece Türkiye’den bir ürünün dışında ilk kez bir iş modelini dünyaya ihraç etme onurunu elde ettik. Bu modeli önümüzdeki yıllarda Beyrut, Almatı gibi şehirlere de taşımayı hedefliyoruz.”