22.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Şirket, ilk olarak 2016 yılının başında İran pazarını dünyaya entegre etti. Bu pazarda yakalanan başarının ardında iyzico, şimdi ise odağına İstanbul’a maksimum 3 saat uçuş mesafesindeki bütün ülkeleri aldı.
iyzico CEO’su Barbaros Özbuğutu, “Ekonomi Bakanlığı’nın hazırladığı 2017-2019 e-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı’nda e-ticaret yoluyla mal ve hizmet ihracatının artırılması, bunun için bir ekosistem oluşturularak Türkiye’nin bölge için bir e-ticaret merkezi olması hedefleri yer alıyor. Bu çalışma özellikle KOBİ’ler gibi ihracat yapmakta zorlanan şirketler için büyük önem taşıyor. iyziCrossborder ile şirketlere ödeme çözümleri sunarak dünyaya açılabilmelerine olanak tanıyoruz” dedi.
Türkiye’deki e-ticarete değinen Özbuğutu, şunları söyledi:
“BKM verilerine göre 2016’da internetten yurtiçinde yapılan kartlı ödemelerin toplamı 68.4 milyar TL iken bu rakamın 5.4 milyar TL’si crossborder harcamalar oldu. Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin sınır ötesi satışlarda önemi artacak.” Özbuğutu, “Atlasglobal ve Modanisa İran’daki çözümlerimizi kullanan şirketlerden bazıları. Kendimize iki yıllık bir hedef koyduk, bu süreçte daha çok şirketi İran pazarıyla buluşturacağız” açıklamasını da yaptı.