Ekonomi Online yemek siparişi yükselişte

Online yemek siparişi yükselişte

18.08.2022 - 07:01 | Son Güncellenme:

Kovid-19 salgınıyla birlikte değişen tüketici alışkanlıkları online yemek siparişi sektörünü giderek büyütüyor. Sektörün küreselde 2027 yılına kadar 300 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Online yemek siparişi yükselişte

Türkiye’de online yemek sektörü büyümesini sürdürüyor. 2020 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan Kovid-19 salgınıyla birlikte gerçekleşen dijital dönüşüm, tüketici alışkanlıklarının değişmesine de sebep oldu. Bu değişimlerden biri de online teslimat uygulamaları. Pandemi öncesinde de olan fakat bu kadar rağbet görmeyen online yemek siparişi uygulamaları yükselişe geçti. Online yemek siparişi yaygınlaşırken, sektörde büyüme de devam ediyor. Pek çok tüketicinin pandemi sonrasında da online yemek siparişi uygulamalarını kullanmayı bırakmadığı belirtiliyor.

Haberin Devamı

Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre, 2021 yılında Türkiye’nin online yemek sektörünün hacmi 2021 yılının ilk yarısında yüzde 50 büyüyerek 6 milyar lirayı aştı. Online yemek sektöründe 2020 yılında 17.8 milyon adet sipariş karşılığı 8 milyar 21 milyon lira ödeme yapılırken, kişi başı yıllık online yemek harcaması ise 450 TL olarak gerçekleşti. Kovid-19 salgınıyla birlikte zorunlu kapanma döneminde siparişlerini online olarak gerçekleştiren yemek sektörü iki yılda büyümesini katladı. Bu dönemde pazara yeni oyuncular da girdi. Böylece sektörün hacminde büyüme gerçekleşti.

Cazibesini kaybetmedi

Normalleşme dönemiyle birlikte saat kısıtlaması olmadığı için restoranlar tekrar tercih edilse de online yemek siparişi cazibesini kaybetmedi. Pandemi döneminde daha da yükselişe geçen yemek siparişi uygulamaları aracılığıyla sipariş verme alışkanlığı devam ediyor. Business of Apps‘in tahminlerine göre, online yemek siparişi uygulamaları için küresel pazarın 2027 yılına kadar da 300 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Haberin Devamı

Salgınla birlikte paket servis hizmetinin de sektör için önemli bir konu haline geldiği belirtilirken, restoranların online yemek siparişleriyle yeni normale ayak uydurma sürecinin devam ettiği ifade ediliyor.

Sektör büyüyor

Yemeksepeti, sektörün ilk oyuncularından ve aynı zamanda pazar lideri. Getir Yemek, Trendyol Yemek, Fuudy gibi markalar pazarda yerini alıyor. Salgınla birlikte gelen tüketici talebiyle de sektördeki yeni oyuncular pastayı büyüttü. Fast food Türkiye’de online yemek siparişinde öne çıkarken, döner, lahmacun, hamburger, çiğköfte gibi yemekler en çok sipariş edilenler arasında yer alıyor. Türk mutfağı en çok tercih edilen kategorilerden. Yapılan araştırmalara göre de en çok lahmacun, hamburger gibi ürünler online yemek siparişlerinde tercih ediliyor. Geçen yıl yapılan bir araştırmaya göre ise 2020 yılında online pazarlarda en fazla büyüme yüzde 49.6 ile yemek sektöründe yaşandı.

Kullanıcılar arttı

Geleneksel restoran modeli dönüşürken, yemekler artık evlere online’dan gidiyor. Dünyada online yemek siparişi uygulamalarının indirilme ve kullanma oranlarında da artış gözlemleniyor. Yapılan araştırmalara göre, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nde (EMEA) 2021 yılında yemek siparişi uygulamalarının indirilme oranları yüzde 37 artış gösterdiği belirtiliyor.

Haberin Devamı

İngiltere’de 4 milyar dolara ulaşan pazarın, Almanya’da 2 milyar dolar seviyesinde olduğu gözlemleniyor.

Pazar büyümesini sürdürürken, bu alanda faaliyet gösteren girişimler de yatırım almaya devam ediyor.

Türkiye’ye yayıldı

Önceki yıllarda yaygın olan telefonla yemek siparişi verme yerini online yemek siparişi trendine bırakıyor. Yanı sıra daha önceden yalnızca büyük şehirlerde olan online yemek siparişi alışkanlığı salgın sonrası Türkiye geneline yayıldı.

Gençlerin ilgi gösterdiği online yemek siparişinde kullanıcı yaşı da büyüdü. Buna göre 50 yaş üstü kullanıcılar da yemeklerini internetten ya da mobil uygulamalardan sipariş etmeye başladı. Yemek siparişinde en büyük kitle öğrenciler.

Haberin Devamı

Türkiye’de günde 2 milyondan fazla sipariş verildiği tahmin ediliyor. Bu siparişlerin büyük bir kısmı önceki yıllarda telefonla verilirken artık mobil uygulamalar bu siparişlerden daha fazla pay alıyor. Restoranlar da satışlarını artırmak için online yemek siparişi hizmeti sunan platformlarla çalışmak istiyor. Bu platformlar restoranlar için pek çok fırsat da sunuyor.