Ekonomi Otomobile indirim gazı

Otomobile indirim gazı

05.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Hükümetin geçen ay uygulamaya koyduğu ÖTV’deki indirim, otomobil ve hafif ticari araç pazarında canlanmaya yol açtı. Ekimde şok düşüş yaşayan pazar, kasımda 60 binlere dayandı. ÖTV’deki indirim rüzgârını arkasına alan otomotiv firmalarının her yıl satışlarının en yüksek olduğu aralık ayı için umudu arttı. Kampanya ve fırsatlar pazardaki hareketin sürmesini sağlayacak.

Otomobile indirim gazı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2018’in 11 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33.75 daralarak 543 bin 231 olarak gerçekleşirken, hükümetin aldığı ÖTV oranlarında indirim getiren düzenlemesi, pazardaki kan kaybının azalmasını sağladı.

Haberin Devamı

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) verilerine göre, satışlar, ÖTV indiriminin etkili olduğu ilk ay olan kasım da geçen yıla göre yüzde 42 düşüşle 58 bin 204 adet oldu.

Bununla birlikte ağustos ayında başlayan ekimde yüzde 70’lere kadar varan satışlardaki büyük düşüş dalgasının önü atılan adımın ardından kesilmiş oldu. Bu yılın Ocak-Kasım döneminde yüzde 33.75 daralan pazar, 543 bin 231 adet düzeyinde gerçekleşti.

Kampanya hareketi

Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle, 1 Kasım 2018’de Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren ÖTV düzenlemesiyle, 31 Aralık 2018 tarihine kadar, 1600 cc altı motorlu araçlarda ÖTV oranlarında 15’er puan indirime gidilirken, ticari araçlarda yüzde 18 olarak uygulanan KDV oranı da yüzde 1’e çekilmişti. Bu düzenlemelerin ardından otomotiv firmaları, fiyatlarında indirimlere de giderken, mevcut “hurda araç teşviği” ile birlikte ciddi fırsatlar yaratmışlardı.

Haberin Devamı

Otomobile indirim gazı

Ancak son dönemlerde giderek artan faizler, tüketicilerin indirimlere rağmen finansmana ulaşmaları konusunda zorlanmalarına neden oldu. Satışların büyük kısmının krediyle yapıldığı sektörde, tüketicilere yeterli finansman desteği bulunmaması, düzenlemelerin istenilen etkiyi yaratamamasına neden oldu. Bununla birlikte otomotiv firmaları, özellikle her yıl satışların en yüksek olduğu Aralık ayından da umudunu kesmedi. Kampanyalarına Aralık ayında da hız verecek olan otomotiv firmalarının, tüketicilere yıl sonu ve uygulama sonuna kadar uygun fırsat yaratması bekleniyor.

Pazarın ‘Kasım’ lideri değişti

İlk 11 ayda yüzde 34 daralan otomotiv pazarı, satış rakamlarını korumaya çalışan markaların yoğun rekabetine sahne oldu.

Türkiye’de 2018’in ocak-kasım döneminde 425 bin 478 otomobil, 117 bin 753 hafif ticari araç satıldı.

Toplam pazarda Renault 74 bin 303 adetle zirvedeki yerini korudu. Birçok markanın satış sıralamasındaki yeri değişti. Geçen yılın 11 ayında sıralamada üçüncü olan Volkswagen, bu yıl 58 bin 483 satışla ikinciliğe yükseldi. 58 bin 212 satış yapan Fiat ise ikincilikten üçüncülüğe geriledi.

Haberin Devamı

Honda üç, Toyota iki basamak yükselirken, Ford 57 bin 832 adetle dördüncü, Hyundai 31 bin 378 adetle beşinci sıradaki yerini korudu. Geçen yılın aynı döneminde sekizinci olan Toyota, bu yıl 6. sıraya ulaştı.