EkonomiPanda’ya kardeş geliyor

Panda’ya kardeş geliyor

13.07.2008 - 00:11 | Son Güncellenme:

Panda Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Bahar, “2009’a yepyeni bir markayla gireceğiz. Vivesse adını verdiğimiz bu yeni marka, süper premium bir marka olacak” dedi

Panda’ya kardeş geliyor

Dondurma sektöründe hızlı tüketim tarafında her yıl yüzde 15 - 20 büyüme yaşandığını söyleyen Panda Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Bahar, Panda’nın da önümüzdeki yıl yüzde 40 büyüme hedeflediğini söyledi. Bahar, “2009’a yepyeni bir markayla gireceğiz. Vivesse adını verdiğimiz bu yeni marka, süper premium bir marka olacak” dedi.
Dondurmada ev tüketiminde yıllık yüzde 35 - 40 artış olduğunu belirten Bahar, Panda olarak her yıl dondurma pazarındaki tüketim eğilimleriyle ilgili çalışma yaptıklarını söyledi.
Araştırmada ilginç sonuçlarla karşılaştıklarını anlatan Bahar tüketicinin damak zevkinde bölgeden bölgeye farklılıklar olduğunu söyledi. Bahar şöyle dedi:
“Türk tüketici en çok vanilyalı ve kakaolu dondurma seviyor. Son dönemde bu, bazı bölgelerde değişti. Doğu Anadolu’da antepfıstıklı birinci sıraya yükseldi. Diğer tüm bölgelerde birinci tercih kakaolu dondurma. Marmara’da ikinci sırayı çilekli aldı.
Çocuklar özellikle çubuklu, çikolata kaplı ve fındıklı dondurmayı tercih ediyor. 16-35 yaş aralığında kornet dondurmalar seviliyor. Daha ileri yaşlardakilerin küçük kaplardaki dondurma tercihi devam ediyor. Ev tüketimi de her geçen gün artıyor.” 

Lokantaya dondurma
Son yıllarda özel ürünlerin de ilgi görmeye başladığını söyleyen Bahar, “Mesela bizim  diyabetik ve diyetetik ürünlerimizi  yağ ve şeker tüketmeden üretiyoruz. Lokantalar için dondurma projemizi hayata geçireceğiz” diye konuştu.
Türkiye’de dondurma tüketiminin kişi başına 2.3 litre olduğunu kaydeden Bahar, “2008’de 3 litre bekliyoruz. Yunanistan’da bu rakam kişi başına 4.5 litre. Amerika’da ise 25 litre” dedi.

Haberin Devamı

Panda’ya kardeş geliyor

50 milyon dolar yeni yatırım
Önümüzdeki yıl 100 milyon dolar ciro hedeflediklerini kaydeden Bahar, “Yeni yatırıma hazırlanıyoruz. Yeni fabrika için 50 milyon dolarlık yatırım yapacağız. Trakya ya da Anadolu’yu düşünüyoruz. Büyük olasılıkla Düzce civarında olacak. 2009 yılı başında başlayıp, 2011’de bitireceğiz” diye konuştu.
Önümüzdeki yıl yüzde 40 büyüme hedeflediklerini kaydeden Bahar, “2009’a yepyeni bir markayla gireceğiz. Vivesse adını verdiğimiz bu yeni marka, süper premium bir marka olacak” dedi. 

3 milyon litre ihracat
Türkiye’de endüstriyel paketli dondurmanın ilk üreticisi ve dağıtıcısı olduklarını söyleyen Bahar, “Pazara girdiğimizde saatte 1 ton üretiyorduk. Şimdi 16 ton üretiyoruz. Üretime başladığımızda Türkiye’de derin dondurucu dolap bulunmuyordu, ithal ettik. Bugün 40 bin dolabımız, 350 aracımız var.
Kosova, Bosna ve Arnavutluk’ta 6 bin dondurma satış dolabımız var. Dünyaca ünlü 10 markanın yarıştığı bu pazarlarda ikinci sıradayız. 3 milyon litre ihracatımız var” dedi.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler