Ekonomi Pandemide dijitale 170 milyon yatırım

Pandemide dijitale 170 milyon yatırım

10.12.2020 - 07:00 | Son Güncellenme:

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, “Pandemi sürecinde kullanıcıların dijital servislere olan talebinin artması ile biz de yatırımlarımızı daha da hızlandırdık. Vodafone Yanımda, Vodafone TV, Vodafone Pay gibi dijital uygulamalarımıza bu yıl 170 milyon TL yatırım yaptık” dedi.

Pandemide dijitale 170 milyon yatırım

Pandemi döneminde bireylerin ve şirketlerin dijitalin önemini daha fazla anladığını, çok hızlı değişimler yaşandığını aktaran Aksoy, şu bilgileri verdi:

“Bu durum telefon görüşmesi yapmanın ötesinde bir durum. Tüm ihtiyaçlar için gerekli altyapıyı operatörler sağladığı için, insan hayatındaki ve kurumların hayatındaki yerimiz biraz daha belirgin hale geldi. Bugün istasyonlarımızdan yüzde 90’ından fazlası 4G hizmeti verir hale geldi, süreç sayesinde. En geniş kapsaması olan operatör konumumuzu koruyoruz. Birkaç yıldır çok yatırım yaptığımız Vodafone Yanımda uygulamamızda aktif müşteri sayımız 11-12 milyonlara ulaşmıştı, şu an 13 milyonu geçmiş durumda. Kullanıcı sayısının artmasından çok, işlem sayısı arttı.”

Trafik arttı

App uygulamasına yatırımlarının pandeminin de etkisiyle hızlandığını dile getiren Aksoy, Vodafone TV uygulamasında da yaşanan ilginin etkisiyle içeriklerin artırıldığını ve çeşitlendiğini anlattı.

Aksoy, dijital uygulamalara kullanıcı ilgisinin 6 katlara varan oranlarda arttığına işaret ederek, “Görüntülü görüşme ve toplantı olanağı sağlayan platformların kullanımında, pandemi döneminde ciddi bir artış yaşandı. Skype kullanımı 4 kat, Zoom kullanımı 100 kat, Whatsapp’da görüntülü konuşma kullanımı yüzde 48 arttı” ifadelerini kullandı.

Pandemi döneminde hem iş dünyasının evden çalışma düzenine geçmesi, hem de eğitimin online olarak yapılmaya başlaması ile hem sabit hem de mobil tarafta internet kullanımının önemli oranda arttığına dikkati çeken Aksoy, bu dönemde mobil trafikte yüzde 10, sabitte yüzde 60’a varan artışlar gözlemlediklerini dile getirdi.

Hedefli pazarlama

Haberin Devamı

Tüketiciye gerçek zamanlı, ihtiyacı olduğunda dokunabilmenin önemine dikkati çeken Aksoy, “Önümüzdeki dönemde hedefli pazarlama, gerçek zamanlı pazarlama, büyük veri, omnichannel gibi alanlarda yatırımların artmasını bekliyoruz” dedi.

Aksoy, dijitalleşmeye lafta değil icraatte yatırım yapan, değişen dünyayı anlayıp kendine bir ekosistem yaratabilen firmaların fark yaratacağını ve büyümelerinin ivmeleneceğini dile getirdi.