Amerikan yaşam tarzının simgesi haline gelen markalardan "Ray-Ban" artık İtalyanlar'ın gözlerini koruyacak. İtalyan Luxottica şirketinin sahibi, İtalyan aksesuar kralı, Leonarda Del Vecchio 650 milyon
dolar ödeyerek, ünlü gözlük markası Ray Ban'ı da Giorgio Armani, Yves Saint Laurant, Ungaro, ve Chanel gibi dev markalardan oluşan imparatorluğuna kattı.
Ancak, Ray-Ban'in resmen Del Vecchio'ya geçmesi Amerikan otoritelerinin onayından sonra olacak. Yasal prosedürün Haziran sonuna kadar sürmesi bekleniyor. İşlemler tamamlandıktan sonra, Ray-Ban, Revo, Arnette ve Killer Loop markalarıyla birlikte Del Vecchio'nun olacak.
Sıfırdan başlayarak, 1961'de kurduğu şirketi dünyada bir numara haline getiren 64 yaşındaki Del Vecchio, ünlü gözlük markasını satın almak için yüksek bir fiyat ödemiş olmaktan ve yeni bir pazara girmekten rahatsız değil.
"Efsane satın almadım"
"Bizden korkan Ray-Ban yönetim kurulunun karşı çıkmamasını engellemek için gerekenden fazla ödemek zorundaydım" sözleriyle ödediği rakamı savunan del Vecchio, yeni bir pazara girmiş olmaktan da heyecanlı. Atılımını ise İtalyan işadamı şöyle açıklıyor: "Ray-Ban'ı satın alarak bir efsane satın almış değilim. Ancak, Ray-Ban ile Luxottica stratejik önemi olan güneş gözlüğü pazarına giriş yapıyor." Bugüne kadar güneş gözlüğü pazarında varlığı
yüzde 10'dan az olan Luxottica, Ray Ban ile birlikte pazarda yüzde 60'lık bir pay buldu. Ray-Ban'ın Luxottica ailesine dahil edilmesi, Del Vecchio'nun ABD'de izlemiş olduğu açılım politikasının
son halkası. ABD'de ünlü gözlük markasını almadan önce Luxottica, varlığını gözlük mağazaları zinciri Lens-Crafters'ı alarak sağlamlaştırmış. Şirket, ABD'de ulaştığı başarının mimarı Leanardo Del Vecchio'nun oğlu Claudio.
Yıkılan efsane Ray-Ban
İlk olarak ABD ordusunun pilotları için üretilen Ray - Ban gözlükleri, Tom Cruise'un Top Gun filmiyle seksenli yılların ortasında popülaritenin zirvesine ulaştı. Hollywood yıldızlarının ve Wall Street'deki bankacıların kısa sürede benimsediği gözlük, Levi's 501 ve Coca Cola gibi "Amerikan Rüyası"nın bekçiliği rolüne soyundu. Ancak daha sonra modellerini yenilemede geri kalınca ve yeni trendler, karda veya suda kullanılabilinen profesyonel gözlükleri ön plana çıkarınca, Ray-Ban efsanesi için geri sayım başladı.