19.02.2011 - 00:26 | Son Güncellenme:
BESTE ÖNKOL
Real Hipermarketler zinciri, deniz ürünleri cirosunun yüzde 60’ını sağladığı kültür balıklarına yakın takip başlattı. Yılın ikinci yarısı başlayacak olan uygulamayla çiftlik balıklarından olan levrek ve çupralara takılacak olan küpeler balığın kimliğini deşifre edecek.
1 Nisan itibariyle Metro Cash& Carry Türkiye’nin Genel Müdürlük koltuğuna oturacak olan Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan projeyle ilgili olarak şu bilgileri verdi:
“Kalite ve sürdürülebilirlik çerçevesinde sebze-meyve ve et ürünlerine yaptığımız geriye dönük bilgi sistemini yılın ikinci yarısı itibariyle 13 mağazamızda kültür balıkları için başlatıyoruz. Levrek ve çupranın solungaçlarına birer küpe takacağız. Küpe üzerinde yazan lot numarası balığın yetiştiği çiftliği, havuzda kalma süresini, yediği yem gibi geriye dönük bilgiler tüketicilere sunulacak.”
Sırada olta balığı var
Özerkan, balığın avlandığı suyun cıva oranı, avlandığı tarih gibi daha detaylı konuları içeren bir çalışmayı da olta balıkları için planladıklarını ifade etti.
Et ürünleri ile sebze-meyve üzerindeki kalite ve sürdürülebilirlik gibi kriterleri deniz ürünlerine de yansıtmak için uzun süredir çalıştıklarını belirten Özerkan, “Tüm ürünlerimizde sağlamaya çalıştığımız sürdürülebilirlik ve geriye dönük ürünün evrelerini bilmek elbete tüketicilerimiz için önemli. Ama diğer yandan da ürünlerin neslini korumak, gereksiz sarfiyatını azaltmak da bizim için önemli” dedi.
Raf ömrü müşterinin elinde
Private label ürünler arasında pirinç, hellim peyniri, pasta tabanı, balsamik sirkenin kategorilerinde lider olduklarının altını çizen Özerkan, “Hızlı tüketimden kişisel bakıma kadar geniş bir yelpazede ürünlerimiz var. Gelecek yıl itibariyle niş ürünler de olacak. Un kurabiyesi, seylan tipi çay gibi daha özellikli ürünler de raflarda yer alacak” diye konuştu.
www.realquality.com.tr adlı internet sitesi aracılığıyla müşterilerin satın aldıkları ürünlere puan verebildiğini dile getiren Özerkan, “Müşterilerden alınan görüşler doğrultusunda talep görmeyen ürünler raflardan çekilecek. Ayrıca öneriler doğrultusunda da ürün geliştirmesi yapacağız” dedi.
Türkiye’den dünyaya satıyor
450 çeşitle raflarda yer alan Real’in, Quality market markalı (private label) ürünlerini 2011 itibariyle 750 çeşide çıkardığını ifade eden Özerkan şöyle konuştu: “Tüketicilere yüzde 20 fiyat avantajı sağlayan ürünlerin yüzde 99’u Türkiye’de üretiliyor. Yurtdışındaki Real’lere ihracata başladık. Mesela zeytinyağlarımız Romanya ve Rusya’ya gidiyor. Önümüzdeki aylarda da kayısı-incirin de aralarında bulunduğu Quality markalı kuru meyveleri ve bazı temizlik maddelerini de Real’lere ihraç etmeye başlayacağız.”