Ekonomi Reklamasyon Nedir, Örnekleri Nelerdir? Reklamasyon Nasıl Muhasebeleştirir?

Reklamasyon Nedir, Örnekleri Nelerdir? Reklamasyon Nasıl Muhasebeleştirir?

19.12.2021 - 03:09 | Son Güncellenme:

Satılan mal ya da hizmetin özelliğine kusurlu görülmesi ya da uygun olmaması halinde “reklamasyon” ismi verilen fiyat indirimleri özellikle de tekstil sektörü ve diğer sektörlerde sıkça karşılaşılan bir uygulamadır. Reklamasyon nedir, örnekleri nelerdir sizler için derledik.

Reklamasyon Nedir, Örnekleri Nelerdir Reklamasyon Nasıl Muhasebeleştirir


Satılan mal ya da hizmetin beklenilen kalitede olmaması ve beklentiyi karşılamaması sonucunda alıcının memnun kalmadığı mala ya da mallara ilişkin indirim talep etmesi sonucunda ortaya çıkar.

Reklamasyon Nedir?

Satılan mal ya da hizmetin beklenilen bir kalitede olmaması sonucunda alıcının memnun kalmadığı mala ya da mallarla ilgili indirim talep etmesi sonucunda ortaya çıkar. Alıcı ve satıcı mevcut mal ya da hizmetin satış bedelini dikkate almak şartıyla belirledikleri ve makul bir oranda anlaşmaya varmaları ile alıcınım satıcıya ıskonto faturası kesmesi şeklinde gerçekleşir. Bu iskontonun nedeninin ise bir kalitesizlik sonucunda ortaya çıkmış olması gerekir. Büyük nakit alımlara yapılan “nakit iskontosu” ile önemli miktarlarda alım yapılması sonucunda ortaya çıkan “miktar iskontosunu” reklamasyon olarak düşünmemek gerekir.

Reklamasyon Örnekleri Nelerdir?

Alınan bebek arabasının belirtilen özelliklerde olmadığı ya da tekerleğinin birinin gerektiği gibi çalışmadığı anlaşıldığında kusur oranı kadar indirim talep edilebilir.

Reklamasyon Nasıl Muhasebeleştirir?

Ticareti yapılan mal ya da hizmetin alıcısı tarafından tüketilmesi, kullanılması sırasında ortaya çıkan mal veya hizmet kaynaklı olarak ortaya çıkan zarar, kaybın, ziyan satıcı ya da üretici firma tarafından tazmin edilmesi gerekir. Bu gibi durumlarda fatura edilen tutar alıcı firma için gelir niteliği taşır. Ama satıcı firma için ise zararlar ve olağandışı gider grubunda izlenmesi gerekir.