24.12.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:
AYLİN RANA AYDİN - Sagra’nın hedeflerinin açıklandığı toplantıda konuşan OYAK Gıda Tarım ve Hayvancılık Sektörü Grup Başkanı M. Levent Ortakçıer, 85 yıllık yerli marka Sagra’nın Türkiye için bir değer olduğunu, yurt içi ve yurt dışı pazar payını büyütmeyi, sağlıklı, katkısız, katma değeri yüksek ürünlere ek olarak fındık ihracatını da bu ürünlerle doğru orantılı artırmayı planladıklarını anlattı. Ortakçıer, “Bunları yaparken blokchain gibi teknolojileri kullanarak uzaktan izleme, ürün besleme ve kontrollü büyütme konularındaki bilgi birikimimizle çiftçilerimize de destek olacağız” dedi.
Kapasite artışı
Sagra’nın satın alındığı dönemde cirosunun 250 milyon TL civarında olduğunu belirten Ortakçıer, “Gelecek yıl bu ciroyu 4 katına, 2 yıl içerisinde ise 8 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Sagra’nın cirosu 2 yıl sonra 2 milyar TL’ye yükselecek” diye konuştu. Ortakçıer, ihracat için ise AB ve ABD pazarına odaklandıklarını söyledi. Sagra Genel Müdürü Erman Erol ise üretim tesisindeki iyileştirmelerle yüzde 80 kapasite artışı, yüzde 15 ek istihdam sağlandığını belirterek, “Dünyadaki 130 milyar dolarlık çikolata pazarından pay almayı istiyoruz” dedi.
Nüfusun üç katı Tadelle üretecek
Türkiye’de kişi başı çikolata tüketiminin yaklaşık 3.1 kilo olduğunu söyleyen Erman Erol, Sarelle, Tadelle ve Gol’e ilave olarak hem kategori hem de ürün gamını çeşitlendireceklerini kaydetti. Erol, “Gelecek yıl Türkiye nüfusunun üç katı kadar Tadelle üretmeyi hedefliyoruz. Tadelle’yi dünyada kendi kategorisinde pazar lideri yapmak istiyoruz. Butik Sagra mağazalarımızı yeniden açma planlarımız var” diye konuştu.