13.05.2025 - 07:01 | Son Güncellenme:
Servet YILDIRIM - Geçen hafta sonu, OYAK Çimento Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CIMPOR Global CFO’su Eralp Tunçsoy ve Oyak Çimento Türkiye Genel Müdürü Murat İdris Sela ile beraberdik. “Spor aracılığıyla ‘Sahada destek, toplumda etki’ yaratmayı amaçlıyoruz” diyorlardı. Cimpor global çimento pazarının üçüncü büyük oyuncusu ve Oyak Çimento ise Cimpor’un Türkiye çimento endüstrisindeki lider markası.
Bir dönem takımlara verilen destekle başlayan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin son dönemde bireysel sporculara yöneldiğini görüyoruz. Özellikle 2024 Paris Olimpiyatı sırasında da sporcumuzun şirketler ve belediyeler tarafından desteklendiğini ve başarılarının arkasında bu tür desteklerin olduğunu gördük.
Tunçsoy ve Sela’dan da OYAK Çimento’nun çok sayıda uluslararası başarıya imza atan genç Türk sporcusu Dilara Yücel’i desteklediğini öğrendik.
Avusturya’da doğup büyüyen Dilara, 14 yaşında Türkiye’ye gelmiş ve bir yıl sonra sadece kilo vermek amacıyla boks sporuna başlamış. Ancak boksa olan yatkınlığı, onu henüz 17 yaşındayken Avrupa Şampiyonluğu’na taşımış. Dilara, 2022 yılında ise Dünya Şampiyonluğu unvanını elde etmiş. Ardından bir sonraki turnuvada tekrar Dünya Şampiyonu olmuş.
Sporda başarıya muhtaç olduğumuz bir dönemde karşımızda, çıktığı 16 maçın tamamını kazanan genç bir şampiyonumuz ve dikkat çekici bir iş birliği var. Mukavemet sporu olan boksun yıldızı Dilara ile, bir mukavemet ürünü olan çimentoyu üreten OYAK Çimento bir araya gelmiş. Bence başarılı ve anlamlı bir iş birliği olmuş.
Dilara “Hedefim belli: dayanıklılığın sembolü olarak ringde en iyi performansı sergilemek” derken, CIMPOR ve OYAK Çimento Yönetim Kurulu Başkanı Suat Çalbıyık ise “Sporun gerektirdiği dayanıklılık, azim ve çalışma gibi değerler hem kurumumuzun değerleriyle hem de ürettiğimiz ürünün temel niteliğiyle büyük ölçüde örtüşüyor” diyor.
Kaynakların uzun yıllar boyunca büyük ölçüde futbola aktığı Türkiye’de, son dönemde futbol dışı branşlara ve bireysel sporculara yönelik bu tür marka iş birliklerinin artması sevindirici. Bu sayede şirketler yalnızca markalarını tanıtmıyor; topluma, bireye ve geleceğe yatırım yapıyorlar.
Cimpor-OYAK, kendisine “sporun gücüyle, kadının gücüyle, toplumun gücüyle daha sağlam bir gelecek” gibi bir ana mesaj belirlemiş. Kadının gücünü vurgulamayı ve toplumda pozitif bir etki yaratmayı hedefliyor. Çalbıyık, “Bu topraklardan aldığımızı yine bu topraklara yatırım olarak geri veriyoruz. Bu anlayışımız çerçevesinde tıpkı sürdürülebilirlik alanına yönelik odağımız gibi, özellikle bireysel kadın sporculara destek vermeyi de önceliklendiriyoruz” diyor.
Bu tür destekleri farklı mesajlarla veren başka şirketler de var. Ama yeterli değil. Hâlâ şirketlerden destek bekleyen çok sayıda kadın ve erkek sporcumuz var. Onlar da tıpkı Dilara gibi, fırsat verildiği ve destek buldukları anda güçlü başarı hikâyesi yaratacaklar.