18.06.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Hanife Baş - Tam kapanmanın ardından herkes tatil için sabırsızlanırken, alışveriş de hızlandı. Bikiniden mayoya, deniz şortundan sandalete, şapkadan terliğe kadar deniz, kum ve güneşin tamamlayıcısı ürünlere ilgi arttı.
5 kat artış oldu
Boyner Kadın Giyim & Çocuk Kategorileri Genel Müdür Yardımcısı Tuğba Güler Barlık, haziran ayıyla beraber özellikle deniz şortu, bikini, mayo sandalet, terlik ve şapka gibi plaj ürünlerine ilginin arttığını belirterek, “Kapalı olduğumuz dönemde boyner.com.tr üzerinden ilerleyen satışlarımız şu anda mağazalarımızda da yoğun bir şekilde devam ediyor. Online ve mağaza olarak değerlendirdiğimizde geçen yıla oranla 5 katlık bir satış artışı söz konusu” dedi.
Bu yıl satışlarda en çok mayo grubunun tercih edildiğini dile getiren Barlık, “Geçen sezondan itibaren yaşanan mayo trendi artarak devam ediyor. Özellikle fırfır detaylı, tek omuz, straplez mayolarla klasik ve kruvaze kesim mayolar öne çıkan modeller arasında. Bikini gruplarında ise en çok tercih edilen ürünler, yüksek bel altlar ve farklı kesim bikini üstleri. Sade, desenli, uzun ya da kısa farklı modellerde kimono ve kaftanlar bu sezon da oldukça revaçta. Fiyatlar 59 TL ile 875 TL arasında değişiyor” diye konuştu.
Kombinler yapılıyor
DeFacto COO’su Serdar Ersoy, kapanma döneminde eşofman altları, sweatshirt’ler ve taytların tercih edildiğini ama açılmayla beraber bunların yerini yaz alışverişine bıraktığını söyledi. Rengarenk askılı elbiselere, şortlara, atletlere mayo ve bikinilere talebin yüksek olduğunu dile getiren Ersoy, “Bikini takımları bu sezon çok alınan modeller arasında. Ayrıca son dönemlerde plaj kombinlerinin önemi daha da arttı, olmazsa olmaz parçalar arasında kimonolar var. Mayo ve bikinileri tamamlayıcı parçalar olarak çok tercih ediliyor. Mayolarımız 79.99’dan, bikini üstlerimiz 39.99’dan, bikini altlarımız ise 29.99’dan başlayan fiyatlarla” ifadelerini kullandı.
Aşının etkisi
Ersoy, sektörün büyüklüğüyle ilgili de şu bilgileri verdi:
“2020’de gıda dışı organize perakendenin büyüklüğü 500 milyar TL’ydi. Bu yıl ise 600 milyar TL olması bekleniyor. Geçen yılın aynı dönemine göre daha yüksek satış rakamlarına ulaştık. Aşıyla ilgili gelişmeler sektöre de olumlu yansıyacak. Özellikle temmuz ayında yüksek oranda aşılama ile turizmde beklenen hareketliliğin perakendeciye de yansıyacağına ve ciroları etkiyeceğine inanıyoruz.”
Mayoların yükselişi
Tuğba Güler Barlık, bu yılın plaj modasıyla ilgili olarak da şunları söyledi:
“Bu yıl plaj modasında geçen sezonun devamı olan tek parçanın yani mayoların yükselişini görüyoruz. Ayrıca mayokiniler, yüksek bel bikini modelleri, sportif modeller, fırfır detaylar, cut - out kesimler, tek omuz, transparan detaylı modeller ve retro esintili parçalar öne çıkıyor. Güncel moda trendlerini yansıtan koleksiyonumuz straplez bikinilerden kemer detaylı, floral ve animal baskılı parçalara uzanan geniş bir seçkiyle deniz ve havuz kenarında hem şık, hem de trend bir görünüm sunuyor.”
Barlık, şöyle devam etti:
“Plaj koleksiyonumuzda ana renk olarak severek kullandığımız siyah, beyaz ve kırmızının asil tonlarının yanısıra sarı, haki, turuncu, nude ve mavi rengin birçok tonu da genişçe yer alıyor. Sezon trendleri arasında yer alan plaj şıklığının tamamlayıcısı hasır detaylı çanta ve şapkalarda da birçok alternatifi moda severlerle buluşturuyoruz. Kimono ve kaftanlar da alternatif model ve renkleriyle bu yıl plajlarda bolca yer alıyor.”