Ekonomi SEMPATİK KIZ ÇOCUĞU ŞEHRE ‘HIZLI’ GİRDİ

SEMPATİK KIZ ÇOCUĞU ŞEHRE ‘HIZLI’ GİRDİ

14.08.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kitchenette, Mama, Da Mario, Vogue, Anjelique, Zuma gibi 13 markayı çatısı altında toplayan İstanbul Doors Group, yeni markası Carlotta ile çalışanlara ve zamanı kısıtlı olanlara pratik lezzetler sunmayı hedefliyor

SEMPATİK KIZ ÇOCUĞU ŞEHRE ‘HIZLI’ GİRDİ

Zuma’dan Anjelique’e, Mama’dan Da Mario’ya kadar bünyesindeki ‘in’ mekanlarla konuşulan İstanbul Doors Group yeni markası Carlotta ile bu kez zamanı kısıtlı çalışanların imdadına yetişecek. Hızlı servis segmentinde hiç yer almadıklarını ancak zamanı kısıtlı kişilerin sağlıklı yemek seçeneklerinin az olması fikrinden yola çıktıklarını söyleyen Doors Group Yönetim Kurulu Üyesi Levent Büyükuğur, “1.5 yıldır bu marka üzerinde çalışıyoruz. Markalarımıza kadın isimleri vermeyi tercih ediyoruz. İngiliz ekip marka ismini oluşturdu. Biz onu küçük, sempatik, sevimli bir kız çocuğu olarak konumlandırdık” dedi. Marka için 700 bin dolar yatırım yaptıklarını ifade eden Büyükuğur, şöyle konuştu:
“İlk şube Maslak’ta açıldı. Ürünler merkezi mutfaktan geliyor. Son dakikada hazırlanıyor. Bayram sonrasında Ataşehir, İş Kuleleri, Etiler, Nişantaşı gibi hem plazaların hem çalışanların yoğun olduğu yerlerde şubeler açacağız. Her şube yaklaşık 250 bin dolar tutarında yatırım gerektiriyor. Hedefimiz beş yılda 30 Carlotta’ya ulaşmak.”

Haberin Devamı

Kişi başı 15 lira
Kişi başı 12-15 liranın harcandığı mekanın mönüsünde çorba,salata ve sandviç çeşitlerinin başı çektiğini kaydeden Levent Büyükuğur, şöyle devam etti:
“Mönümüzde ikisi geleneksel olmak üzere 4 çeşit çorba, 8 çeşit salata ve 15 çeşit sandviç bulunuyor. Salatalar klasik tipte yeşil salatalar değil. Mercimek, buğday, bulgur gibi malzemelerle yapılan salatalar. Sandviçler de malzemeleri ve ekmekleriyle sağlığına dikkat edenlere hitap ediyor.”
Mönülerin talebe ve beğenilere göre belli aralıklarla yenileneceğini anlatan Büyükuğur, kahvaltı için simit, çörek gibi alternatifleri bulunduğunu belirtti.

Vogue’un mönüsüne Michelin dokunuşu
Geçtiğimiz aylarda Michelin yıldızlı şef Tom Aikens’e ait 3 markalı grubu aldıklarına değinen Büyükuğur, Aikens’in akademiye konuk şef olarak geleceğini ve Vogue’un yeni menüsünü hazırlayacağını anlattı. 32 mağazaya sahip olan grubun yüzde 20 büyüdüğünü ifade eden Büyükuğur, “Yılı yüzde 30 büyümeyle kapatmayı planlıyoruz. Gelecek yıl 3 yeni restoranı daha marka karmamıza ekleyeceğiz” dedi.
Büyükuğur, hizmet sektörüne eleman yetiştirmek amacıyla yıl başında Bomonti’de Akademi açacaklarını ve yine aynı semte taşınacak olan merkezi mutfakları için 1.5 milyon dolar yatırım yaptıklarını anlatttı. Büyükuğur, “Yetişmiş eleman çok önemli. Bu akademide yılda 1000 kişi yetişecek. Yaklaşık 300’ünü biz istihdam edeceğiz” dedi.