EkonomiShaya, GAP ve Boots'u Türkiye'ye getiriyor...

Shaya, GAP ve Boots'u Türkiye'ye getiriyor...

22.10.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:

Starbucks, Body Shop, Top Shop gibi markalarıyla tanınan Shaya'nın merkezi Kuveytli Alshaya Grubu, GAP ve Boots firmalarının Türkiye ve Ortadoğu temsilciliğini aldı. Shaya, 2006'da 40 milyon dolarlık yatırım yapacak

Shaya, GAP ve Bootsu Türkiyeye getiriyor...

axeko022.jpg Türkiye'de moda, gıda ve kozmetik alanlarındaki 20 markası ile perakende sektöründe hizmet veren Shaya Grup, 2006 yılında yeni markaları Türkiye pazarına getirmeyi planlıyor. Kuveytli Alshaya Grubu'nun iki hafta önce moda alanında GAP ve kozmetik alanında Boots markalarının Türkiye ve Ortadoğu temsilciliklerini aldı. Şirket bu markaların önce Kuveyt ardından Türkiye pazarına sunacak.ABD'li hazırgiyim zinciri GAP Inc.'in dünya genelinde 3 bin mağazası bulunuyor. Şirketin toplam geliri 16.3 milyar doları buluyor. İngiltere menşeili ilaç ve kozmetik şirketi Boots Group PLC'nin ise ürünleri 130 ülkede satılıyor ve dünya çapında 68 bin çalışanı bulunuyor.Türkiye'de 20 marka ile faaliyette bulunan şirketin şu anda moda grubunda İngiliz, ABD'li ve Danimarka'lı 14 tane marka var. Gıda grubunda da Starbucks, kozmetik grubunda da Body Shop bulunuyor. Türkiye'nin değişik bölgelerine yayılmak isteyen şirket, İstanbul'un ardından iki hafta önce İzmir'e girdi. Şirket Bursa'da da yayılmayı, Ankara, Adana, Antalya, Eskişehir ve 2007'de Trabzon'a mağazalar açmayı planlıyor. Önce Kuveyt'e açacak 2.5 yıl önce Türkiye pazarına Giysa'yı satın alarak giren Kuveytli Alshaya Grubu Türkiye'de 2005 yılı sonunda 115 mağaza ve bin 100 çalışana ulaşacak. Şirket 2006 yılında 40 milyon dolarlık yatırımla Türkiye'deki mağaza sayısını 200'e çıkartmayı planlıyor. Şirketin Kuveyt'ten sonra ikinci büyük merkez haline gelen Türkiye'den ayrıca Alshaya Grubu'nun yatırımları olan Rusya faaliyetleri ile çeşitli çevre ülkelerde yakında açıklanacak olan perakende, mağazacılık yatırımları kontrol ediliyor. Türkiye ikinci merkez Don Fisher üzerine oturan bir kot pantolon bulamayınca, 1969 yılında bu sorunu GAP'i yaratarak çözdü. Hazırgiyim mağaza zinciri GAP Inc., bugün 3 bin dükkanı ve 16.3 milyar dolar geliri olan bir şirket.GAP, Banana Republic, Old Navy ve Forth & Towne olmak üzere dört markası bulunan GAP Inc.'in dünya üzerinde hizmet veren 150 binden fazla çalışanı bulunuyor. GAP Inc'in net satışları markalarına göre şöyle: GAP U.S.: 5.7 milyar dolarGAP International: 1.5 milyar dolarBanana Republic: 2.3 milyar dolarOld Navy: 6.7 milyar dolar Üzerine oturan kot bulamayınca GAP'i kurdu

KEŞFETYENİ
Herkes merak ediyordu sır perdesi aralandı: Harika Avcı'ya ne oldu?
Herkes merak ediyordu sır perdesi aralandı: Harika Avcı'ya ne oldu?

Cadde | 27.05.2025 - 14:39

Bir döneme güzelliği, sesi ve oyunculuğuyla damga vuran, Türkiye’nin kalbinde özel bir yer edinen ünlü sanatçı Harika Avcı, yıllardır süren sessizliğini nihayet bozdu.

Yazarlar