10.04.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:
MİTHAT YURDAKUL Ankara
Ramazan öncesi iftar ve sahur alışverişleri için internetteki alışveriş siteleri hareketlenmeye başladı. Çevikoğlu, internetten özellikle bakliyat alışverişinde şimdiden artış gözlemlendiğini belirterek, “Normal dönemlere göre bakliyat, yağ, hurma, Ramazan kolisi gibi ürünlerin alımlarında yarı yarıya artış bekliyoruz” dedi.
Koronavirüs salgınının e - ticarete etkisinin her alanda sürdüğünü belirten Çevikoğlu, şunları söyledi:
“Özellikle son dönemde vaka sayılarının tekrar yükselişe geçmesi ve Ramazan ayına yönelik tedbirler e - ticarete talebi daha da artıracaktır. Restoran ve kafelerin bu dönem içerisinde kapalı olması ev alışverişlerinin bir bölümünü e - ticarete kaydıracak. İnsanlar Ramazan’da ihtiyaç duyduğu birçok ürünü e - ticaret platformları üzerinden almaya başladı. Ramazan döneminde vatandaşlar sadece erzak alışverişine yönelmiyor. Geçtiğimiz yıl özellikle iftara ve sahura kadarki saat dilimlerinde giyim alışverişlerinin arttığını görmüştük. Bu yıl da benzer bir eğilimin olacağını tahmin ediyoruz.”
30 milyar lira
Geçtiğimiz yıl Ramazan’da internetten yapılan kartlı ödemelerin 19 milyar lirayı geçtiğini aktaran Çevikoğlu, “Bu yıl harcamaların 30 milyar lirayı geçmesini bekliyoruz. Geçen yılın mayıs ayında 20 milyon farklı kart ile internetten ödeme yapılırken, 2 milyon kart ise ilk kez internetten ödemelerde kullanılmıştı. İftar alışverişlerinde 2020 yılı verilerine baktığımızda; bakliyat, sıvı yağ, kuru meyveler, hazır tatlılar, un, şeker gibi ürünlere özellikle rağbet ediliyor” diye konuştu.
PttAVM olarak da Tarım Kredi Kooperatifleri’nin ürünlerinin ağırlıklı olarak kullanıldığı, ‘Ramazan kolileri’ hazırladıklarını dile getiren Çevikoğlu, “Vatandaşlarımız PTT güvencesiyle istedikleri kişiye hayır yapma şansına sahip olacak” dedi.