02.05.2009 - 00:17 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye pazarına 2001 yılında Pamir firmasını satın alarak adım atan Alman Haribo, ‘Helal üretim’ sertifikasına sahip yumuşak şekerlerle satışlarına ivme kazandırdı. Şirketin, domuz jelatini yerine sığır jelatini kullanılarak yapılan helal Haribo’ları Türkiye, İran, Suudi Arabistan, Fas ve Irak’ın da aralarında olduğu 20’den fazla ülkenin yanı sıra Almanya’daki 5 bin gıda marketine de girdi.
2001 yılından bu yana sığır jelatini kullandıklarını söyleyen Haribo Türkiye İcra Kurulu Başkanı Holger Terstiege, “Bu da bizim ürünlerimizi ‘Helal’ kılıyor. Helal Sertifikasına sahip ürünlerimiz sayesinde satışlarımız son bir yılda yüzde 50 arttı. Müslüman ülkelerin yanısıra geçen yıl temmuzdan bu yana Almanya’ya da satıyoruz.
Almanya Haribo hikayesinin başladığı ülke. Fakat burada yaşayan 3 milyon Türk, uzun yıllardır Haribo tüketmiyordu. Şimdi bu sorun kalktı.” dedi.
Türkiye’de yıllık 15 bin ton Haribo şeker ürettiklerini belirten Holger Terstiege, “Bunun yüzde 70’ini 30 ülkeye ihraç ediyoruz. Kalanı iç piyasada tüketiliyor. İç piyasada satılan Haribo’ların bin 350 tonunu da Almanya’ya gönderiyoruz” dedi.
Almanya’da reklam kampanyası yaptıklarını belirten Terstiege “Kampanyalarda ‘Türklere Helal Olsun!’, ‘Haribo Geldi Helal Türk Malı’ gibi sloganlar kullandık. Şimdi hedefimiz İngiltere ve Fransa pazarı.”
‘Krizde şeker yeniyor’
Terstiege, uzun dönemli planlarını pazar liderliği olarak açıkladı. Bu yıl pazarın yüzde 15 büyümesine rağmen Haribo Türkiye’nin yüzde 50 büyüyeceğini ifade eden Terstiege, “İnsanlar krizde ev otomobil alamıyor belki ama 1.5 lira verip Haribo alabiliyor. Hayat sert gidince insanlar şeker, çikolata yiyor” dedi.
Satışlardaki artışa paralel olarak Hadımköy’de bulunan fabrikanın kapasitesini de yükselttiklerini ifade eden Terstiege, 300 olan çalışan sayısının da önümüzdeki dönemde artacağını açıkladı.