24.03.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Şok Market Genel Müdürü Mustafa Altındağ, 2011 yılında 1.1 milyar TL olan ciroyu, 2012’de 1.5 milyar TL, 2015’te 5 milyar TL liraya çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı. 2011’in ağustos ayında Yıldız Holding şirketlerinden Gözde Girişim liderliğinde satın alınan Şok Market’in, 2015 yılı sonunda market sayısını 2 bin 500’e çıkaracağını kaydeden Altındağ, Şok’un yeni konseptinin, Seda Sayan ve annesi Ayşe Gürsaçar ile tanıtılacağını belirterek, mağazalarda satılan ürünlerin yüzde 75 - 80’inin lider ve takip eden markalı ürünlerden oluşacağını söyledi.
Şok’un, yenilenen ‘markalı ürün’ konseptinin tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında konuşan Altındağ, 2011 yılı sonunda 4 bin 500 olan çalışan sayısını 12 bin 500’e çıkarmayı ve perakende pazarından yüzde 5 pay almayı hedeflediklerini söyledi. Altındağ, 2012’de 250 yeni mağaza açarak, bazı verimsiz mağazaların kapatılacağını, yılsonu itibariyle 1400 mağazaya ulaşılacağını ifade etti. Altındağ, “Müşteri sayısını 11 milyondan 15 milyona çıkartacağız. 2012 yılında 1800 yeni istihdam sağlanacak” dedi.
Market harcaması artıyor
Altındağ, Avrupa ve Türkiye’deki indirim marketlerinin pazar payını değerlendirdi. Avrupa perakende pazarına bakıldığında indirim marketlerinin son 10 yılda ciro bazında yüzde 70’ler civarında büyüdüğünü ve pazar paylarını yüzde 20’lere ulaştırdığını gördükleri bilgisini veren Altındağ, Türkiye’deki trendin de benzer yönde ilerlediğini kaydetti.
Altındağ, geçtiğimiz yıl Şok’un satın alımından önce KMG Ipsos şirketine yaptırılan araştırmada, her 100 kişiden 88’inin indirim marketlerine en az bir kez uğradığının tespit edildiğini bildirdi. İndirim marketleri pazarının 2009 - 2010 Mayıs döneminde yüzde 9.5 büyüyerek perakende pazarındaki payını yüzde 12.6’ya ulaştırdığına işaret eden Altındağ, yine aynı dönemde indirim marketlerinde bir yılda harcanan tutar yüzde 15’e yakın artarak 334 TL’den 384 TL’ye ulaştığını, bu trendin hızlanarak devam edeceğini öngördüklerini söyledi.
‘Hipermarket çılgınlığı bitti’
Altındağ, 1990’lı yılların başında yaşanan hipermarket çılgınlığının artık sona erdiğini, tüketicinin en taze, en hesaplı ve markalı ürünü en yakın noktadan almak istediğini, Şok’un da bu yeni ihtiyaca cevap verecek şekilde market lokasyonlarını yeniden gözden geçirdiğini açıkladı.
‘1200 ürünün tamamı marka’
Yeni dönemde tüketicilerinin, markalı ürün ihtiyaçlarını karşılamak üzere yola çıktıklarını ve yeni bir konsept oluşturduklarını dile getiren Altındağ, “Mağazalarda satışa sunulan 1200 ürünün tamamı markalı olacak. Müşterilerimiz mağazalarımıza girdiğinde en taze meyve ve sebzeyi, dondurulmuş gıdayı, kuru gıdayı, kişisel bakım ürünlerini tek yerden alıp çıkma imkanına kavuşacak. Üstelik hepsini markalı alacak. Yeni Şok’larda çok iyi bir taze meyve ve sebze reyonu açtık. Donuk ürünler konusunda da iyi bir portföy oluşturduk” dedi.