06.12.2008 - 00:33 | Son Güncellenme:
FRANKFURT AA
SunExpress, Ocak-Kasım 2008 döneminde taşıdığı yolcu sayısını geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 39.9 artırarak 3.8 milyon kişiye, gelirlerini de yüzde 33.4 oranında artırarak 380 milyon euro’ya çıkardı. Türk Hava Yolları (THY) ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu olan SunExpress, bu yılın 11 aylık sonuçlarını, Frankfurt Havalimanı’nda açıkladı. Sunexpress Genel Müdür Yardımcısı Hacı Say, SunExpress’in 3 bin 333 yolcu kapasitesine sahip, tamamı Boeing uçaklarından oluşan 17 uçaklık filoyla hizmet verdiğini söyledi.
Filolarındaki uçak sayısını 20’ye çıkaracaklarını ifade eden Say, her bir uçak için yaklaşık 1’er milyon dolar yatırım yapacaklarını kaydetti.
Vergi rekortmeni
Almanya pazarına önem verdiklerini belirten Say, Almanya ağırlıklı olarak Avrupa’da 27 kente uçuş yaptıklarını söyledi. Antalya’da vergi rekortmenleri arasında olduklarını, toplam 1041 kişiyi istihdam ettiklerini vurgulayan Say, küresel kriz ve yaz aylarındaki yüksek petrol fiyatlarına karşın hedeflerine ulaştıklarını gösterdiğini söyledi. Hacı Say, yıl sonunda 4 milyon yolcuya, gelirde de 400 milyon euro’ya ulaşmayı umduklarını anlattı.
SunExpress Ticaret Müdürü Michael Buck da, Almanya’nın SunExpress’in uluslararası operasyonlarında en büyük pazarı konumunda olduğunu belirterek, Frankfurt Fraport Havalimanı’nın da bu anlamda büyük önem taşıdığını söyledi.
‘Turizm fiyatında Türkiye İspanya’dan cazip olacak’
Havayolu şirketlerinin yakıt maliyetlerinin bir kısmını yolcu veya tur operatörüne yansıtmak zorunda kaldığını hatırlatan Hacı Say şöyle konuştu:
“Bütçemizi yaptığımızda yakıt fiyatları 85 dolardı. En çok turistin geldiği yaz aylarında petrol 148 dolara kadar yükseldi. 63 havayolu bu krize dayanamayarak ya iflas etti ya da kendi kapandı. Bu hâlâ da devam ediyor. SunExpress de bundan etkilendi ama yönetim kurulumuz ‘büyümeye devam’ dedi. Biz seneyi zarar etmeden, kârla kapatacağız.”
Say, dünyadaki ekonomik krizin hava taşımacılığına da etkisinin olduğunu belirterek, “Bu, Türkiye turizmi ve Antalya turizmine ne kadar yansıyacak onu görmek gerek.
Gerek havayolu, gerek Antalya’daki oteller kalite-değer ve fiyat-kalite olarak ucuz bir ürün vadatediyor. Rekabet ettiğimiz İspanya, İtalya gibi ülkelerden çok daha iyi. Özellikle Türk lirasının değerinin düşmesinden sonra İspanya’dan Türkiye’ye bir kayma olacak. Türkiye fiyat olarak daha cazip hale gelecek.”