EkonomiTasarımdaki yolculuğu 300 mağazayla sürecek

Tasarımdaki yolculuğu 300 mağazayla sürecek

07.01.2011 - 02:38 | Son Güncellenme:

Tasarımlarını, sekizi yurtdışında 61 mağazada sunan Favori, sayıyı, üç yıl içinde 300’e çıkaracak. 39 mağazayı açmak üzere olduklarını belirten Özel, yurtdışında hedef coğrafyayı ise Ortadoğu, Balkanlar ve Türk cumhuriyetleri olarak gösterdi

Tasarımdaki yolculuğu 300 mağazayla sürecek

Favori Kuyumculuk’un sahibi Selami Özel, aslında ziraat mühendisi. Önce iş hayatına Tarımsal Araştırmalar Enstitüsü’nde başlayan Özel, ardından özel bir firmada tarımsal ilaçlar konusunda görev almış. Şirkette satış müdürlüğüne kadar yükselen Özel, 1987 yılında Denizlili bir hemşerisi sayesinde kendi uzmanlık alanından çok farklı bir sektör olan kuyumculuğa adım atmış. Özel, ortağından ayrılarak kendi firmasını kurunca da Favori markası ortaya çıkmış.
Favori’nin 1992’de kurulduğunu söyleyen Özel, “Türkiye genelinde 61 mağazamız var. 39 yeni mağazamız ise yolda. Mart ayına kadar 100 mağazaya ulaşmış olacağız” diyor. Bu yıl sonuna kadar yurtiçinde 150 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirten Özel’in 2014 sonuna kadar ulaşmayı planladığı mağaza sayısı ise 300.

Sekiz mağaza, 50 tasarımcı
Azerbaycan’da dört, Kazakistan’da dört olmak üzere yurtdışında da sekiz mağazaları bulunduğunu kaydeden Özel, önümüzdeki dönemde Bulgaristan, Makedonya, Hırvatistan’ın yanı sıra Türk cumhuriyetleri ve Ortadoğu’da da mağaza açmayı hedeflediklerini belirtiyor.
Tasarım konusunda uzmanlaştıklarını vurgulayan Özel, 50’ye yakın tasarımcıyla çalıştıklarını belirtirken, eğitime verdikleri önemin bir göstergesi olarak kurdukları Altın Akademisi’ne dikkat çekiyor. Özel, “Akademinin bünyesinde bir de tasarım okulumuz var. İtalyan öğretmenler ders veriyor. Takı sektörü olarak moda dünyasına hitap ediyoruz. Bu nedenle bizim için tasarım çok önemli” diyor.

Haberin Devamı

ABD gösterişi, Avrupa sadeliği seviyor
Kalitenin yanına tasarım gücünü de ekleyince başta ABD ve Avrupa ülkeleri olmak üzere 40’ın üzerinde ülkeye ihracat yapmaya başladıklarını söyleyen Özel, ihracatın, yabancıların zevkleri konusunda da deneyim kazandırdığına dikkat çekerek şöyle konuşuyor:
”İhracat yaptığımız ülkelerin farklı talepleri oluyor. Mesela ABD’li tüketici daha ağır ve gösterişli takılar istiyor. Avrupalı ise daha hafif ve sade takıları seviyor. Ruslar ise kırmızı ve pembe renkli takılardan hoşlanıyor.”

‘Mevlana Koleksiyonu’nun tümüne talip oldu’
Teknolojiyle el emeğini harmanladıklarını belirten Selami Özel, artık otantik, antik ve hikâyesi olan takılara ilginin arttığını söylüyor. Bu amaçla Favori Antik adında bir alt marka oluşturduklarını ifade eden Özel, “Bu markanın çatısı altında kültür takıları üretiyoruz” diyor. Özel bu konuyla ilgili yaşadıkları ilginç bir anıyı da şöyle anlatıyor:
“2007’nin Mevlana Yılı olması nedeniyle Favori olarak özel bir koleksiyon hazırladık. Bu koleksiyondaki toplam ürün sayısı 40 adetti ve oldukça ses getiren ve beğenilen bir koleksiyon olmuştu. Hikâyesi olan ürünlerden oluşan bir koleksiyon olan Mevlana Koleksiyonu için tasarımcılarımız uzun araştırmalar yaptı. Konya’da satış noktalamıza gelen bir müşterimiz tüm Mevlana ürünlerini almak istemiş. Mağaza yetkilisi önce inanamamış. Zaten mağazada toplam sekiz ürün varmış. Ancak müşterimiz ısrarla mağazaya 5 bin TL kapora bırakıp diğer bütün ürünlerden de sipariş vermiş. Hatta bu koleksiyonla ilgili ilginç bir olay daha yaşadık. Sivasspor’da o yıl oynayan yabancı futbolcular kendi eşleri için bizden kolye siparişi vermişlerdi. Mevlana, yurtdışına da uzanan bir isim.”

Haberin Devamı

Tasarımdaki yolculuğu 300 mağazayla sürecek

‘Lüks Anadolu’ya, Türk dünyaya yayılıyor’
2011 yılının kendileri için farklı geçeceğini söyleyen Capitol Yönetim Kurulu Üyesi Mert Aksoy, “İstanbul Shopping Fest tüm perakendeciler gibi bizleri de heyecanlandırıyor. Bu festival sayesinde hem ziyaretçi sayısında hem de satış hacminde artış sağlayacağız” dedi. 2010’un Capitol için çok hareketli ve renkli bir yıl olduğunu belirten Aksoy, “AMPD Ödülleri’nde ‘Yılın Müşteri Memnuniyeti’ ve The International Business Awards’da ‘Onur Ödülü’ne layık görülen CapGetir projemiz ziyaretçilerimiz tarafından büyük ilgi gördü” diye konuştu.

Küresel oyuncular avantajı fark etti
Organize perakende sektörünün 2010’da 76.3 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını, ancak tüm perakende dikkate alındığında rakamın 200 milyar dolara ulaştığını belirten Aksoy, şöyle devam etti:
“Tepeye oynayan çok uluslu perakendeciler de Türk pazarının avantajlarının farkına vararak, büyük bir hızla pazara girmeye başladılar. Lüks oyuncuların Anadolu’ya, Türk oyuncuların da dünyaya yayılması sektörün nasıl bir değişim geçirdiğini gösteriyor. Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, perakende, ulusal dinamikler de dikkate alındığında 2011’de lokomotif sektör olma yolunda önemli adımlar atacak.”

Haberin Devamı

Yenilikçi ve farklı adımlara devam
Capitol’ün günlük ortalama ziyaretçi sayısının 30 bin olduğunu belirten Mert Aksoy, “Farklı ve yenilikçi adımlar atmayı 2011’de de sürdüreceğimizi söyleyebilirim. Hizmet anlayışımız haricinde, gerek sanatı gerekse de eğlenceyi hedef alan etkinlik politikamızı geçmiş senelerde olduğu gibi devam ettireceğiz” dedi.
2011’in ziyaretçilerine daha iyi hizmet sunacakları bir yıl olacağını söyleyen Aksoy, “Capitol, değişime ve yeniliğe odaklanan bakış açısıyla ziyaretçileri için her zaman sürprizler sunan bir kurum misyonunu üstlendi” diye konuştu.

Haberin Devamı

Türk kadını kendine Avrupalıdan daha az bakıyor
Cilt bakım markası Vaseline’in Türkiye’ye girişi için düzenlenen toplantıda konuşan Unilever Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Zeynep Yalım Uzun’un açıklamaları, kişisel bakımda Türkiye’nin Avrupa kadar harcamadığını bir kez daha ortaya çıkardı.
Uzun’un tespitine göre, Türkiye’de kişisel bakım için harcanan miktar geçen yıl 2.5 milyar TL’ye ulaştı. Bu, henüz bebeklik evresi anlamına geliyor. Çünkü, Fransa’da 10, Almanya’da dokuz, İngiltere’de sekiz kat daha fazla harcama yapılıyor. Uzun, sadece Batı Avrupa açısından bakıldığında Türkiye’de 34 kat daha az, tüm dünyayla kıyaslandığında ise 15 kat daha az harcama yapıldığına dikkat çekiyor.

Dünya 4, Türkiye 8 büyüdü
Ancak, Uzun’un bir diğer tespiti de Türkiye’nin 2010’da harcama oranını dünyadan daha fazla artırdığı yönünde oldu. Dünya yüzde 4 oranında büyürken, Türkiye’nin yüzde 8 büyüdüğünü belirten Uzun, pazar büyüklüğünün ise 520 milyar TL’ye ulaştığını söylüyor.

Haberin Devamı

Vaseline 22 çeşitle geldi
Unilever’in dünya pazarındaki konumunu “bir numara” olarak değerlendiren Uzun, 22 çeşit ürünle Türkiye’ye getirdikleri Vaseline’i ise “Dünyada ürün gamı çok geniş. Ama, her ülkede aynı ürün gamı bulunmuyor. 60 ülkede satılıyor. 2010 sonu itibariyle cirosu yaklaşık 400 milyon” sözleriyle anlattı.

Cilt bakımı bir numara
- Geçen yıl Türkiye’de kişisel bakım için 2.5 milyar TL harcandı. Bunun en büyük bölümünü, yani 745 milyon TL’lik kısmını cilt bakım ürünleri oluşturuyor.
- Cilt bakım ürünleri pazarı üç kategoriye ayrılıyor. Türkiye’de pazarın yüzde 65’ini cilt temizlik ürünleri, yüzde 18’ini el-vücut bakımı ürünleri ve yüzde 17’sini de yüz bakım ürünleri oluşturuyor.
- 2010’da el ve vücut bakımı için harcanan miktar ise 127 milyon TL oldu. Türk halkı bakım için yüzde 75 ile krem ürünleri tercih etti. Losyonlar yüzde 15 oranında rağbet gördü.
- Türkiye’nin saç bakımındaki notu ise oldukça kötü. Saç bakımında kişi başına tüketimin İngiltere’de Türkiye’nin beş katı, Arjantin’de ise 14 katı olduğunu belirtmek bile tek başına yeterli.

Yıldız gençlerden Kiğılı’ya ödül
Yıldız Teknik Üniversitesi’nin 100’üncü kuruluş yıldönümü nedeniyle düzenlenen törende ödül alan isimlerden biri de perakende dünyasının önde gelen isimlerinden Abdullah Kiğılı oldu. 5 Ocak Çarşamba günü üniversitenin İşletme Kulübü tarafından organize edilen ‘Yılın Yıldızları’ ödül törenine onur konuğu olarak katılan Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı, Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencilerinin seçimiyle ‘Onur Ödülü’ne layık görüldü.
Kiğılı’nın kıyafet sponsoru olduğu geceye Ali Ağaoğlu, Mehmet Ali Birand ve Can Dündar gibi isimler katıldı.

Eti ithal edecek dört açılış yapacak
31 Metro ülkesinde yatırım anlamında Türkiye’nin ilk üçte yer aldığını belirten Metro Türkiye Genel Müdürü Akın Bayer, geçen yıl 70 milyon euro yatırımla dört mağaza açarak 2010 hedeflerini yakalayan kuruluşun, İstanbul’un yanı sıra orta ölçekli illerde dördün üzerinde mağaza için yatırım yapacağını ifade etti.
Diğer yandan, 2011 yılında et ve süt kategorilerinde yaşanan fiyat sıkıntılarının devam edebileceğini ifade eden Bayer, ithal et girişiyle fiyatların da dengeye geleceğini anlattı. Kendilerinin de et ithal edebileceğini kaydeden Bayer, Avrupa’dan gelen etlerin de yerliler kadar kaliteli olabileceğini belirterek, “Cinsine ve çeşidine bağlı olmak üzere yüzde 30 fiyat farkı var. Şu an ithal ete talep var. Ancak, lüks restoranlar hâlâ temkinli” diye konuştu.

Osmanlı ihtişamı esin kaynağı oldu
Osmanlı’ının ihtişamı, bir kez daha esin kaynağı oldu. Goldaş, 600 yıllık imparatorluğun görkemini yansıtan ‘Ottomania Koleksiyonu’nu hazırladı. Koleksiyon, padişah kavukları, miğferler, savaş kalkanları ve Topkapı Sarayı mimarisindeki detaylardan ilham alınarak tasarlandı.
Gümüş üzerine altın kaplama yapılan koleksiyonda, Batı dillerinde ‘Türk taşı’ olarak anılan turkuaz ve lapis lazuli taşları kullanıldı. Turkuaz servet ve mutluluk uğuru olarak kabul ediliyor, lapis lazuli de nazara karşı koruyucu güç olarak biliniyor. Koleksiyonda kullanılan büyük yüzeylerle Osmanlı’nın zenginliği yansıtıldı. Koleksiyon gümüş üzerine altın kaplama çalışıldı.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler