Ekonomi Tofaş adını Neon’lara yazdırıyor

Tofaş adını Neon’lara yazdırıyor

07.03.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bursa’da geliştirilip Tofaş tarafından üretilen Fiat Egea Sedan, Avrupa’dan sonra Amerika kıtasında da satılmaya başlanacak. Egea, ilk etapta Meksika pazarına ihraç edilecek ve Dodge Neon olarak satılacak

Tofaş adını Neon’lara yazdırıyor

Daha önce yeni Doblo’yu, “Ram Promastercity” adıyla Amerika kıtasına ihraç etmeye başlayan Tofaş, bu kataya ikinci modelini de göndermeye hazırlanıyor. Yaklaşık 1 milyar dolarlık yatırımla geliştirilip üretilmeye başlanan Fiat Egea ailesinin sedan versiyonu, ABD kıtasına “Dodge” markasıyla adım atacak. Bursa’dan ihraç edilecek “Dodge Neon”, ilk etapta Meksika pazarında satışa sunulacak.
Sedan, Hatchback ve Station Wagon kasa tiplerinden oluşan Fiat Egea projesi, Tofaş’a yeni ufuklar açmaya devam ediyor. Tofaş, büyük ölçüde kendi geliştirdiği ve geçen yıl üretmeye başladığı Egea Sedan’ı, Amerika kıtasına ihraç edecek. İlk önce Meksika’da pazara sunulacak Egea, burada Dodge Neon olarak satılacak. Egea, Doblo’dan sonra Tofaş’ın Amerika kıtasına ihraç ettiği ikinci model olurken, Bursa’daki fabrikada üretilen marka sayısı da 7’ye yükselecek.

Ek yatırım yok
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Dodge’un, Amerika kıtasının yanı sıra otomotiv sektöründe bilinirliği yüksek, güçlü mirasa sahip bir marka olduğunu, bu marka adına üretim yapmalarının önemli bir adım olduğuna dikkat çekti.
Eroldu, “Türkiye’de üretilen Egea Sedan modelimiz, Dodge Neon adıyla Meksika’ya ihraç edilecek. Egea Sedan ile Dodge markasını portföyümüze katıp Amerika kıtasında bir kapı daha açıyoruz. Dodge Neon’u bu yıl içinde Meksika’ya Bursa’dan ihraç etmeye başlayacağız. Meksika pazarında aracın sadece benzinli motora sahip versiyonları satışa sunulacak” diye konuştu.
Bunun için ek yatırım yapmadıklarını, mevcut yatırım içinde gerekli değişiklikleri yaptıklarını da hatırlatan Eroldu, Meksika pazarında satılan araçların özelliklerinin Türkiye’yle benzerlik gösterdiğini, bu nedenle bazı tasarım unsurlarının dışında araçta büyük çaplı değişikliğe gitmeyeceklerini ifade etti.
Dodge, Meksika’da halen Linea’nın farklı tasarıma sahip bir versiyonunu “Vision” adıyla satıyor. Egea, aynı zamanda Dodge markasının bu pazarda sattığı ikinci Fiat kaynaklı binek model olacak.

Türkiye’den büyük
Meksika pazarının, önemli ve köprü niteliğinde bir pazar olduğuna da dikkati çeken Eroldu, “Yoğun rekabetin yaşandığı ve Türkiye’den daha büyük yapıya sahip. Yılda 1.4 milyon adet araç satılırken, buna karşılık yılda 3 milyon adetlik üretim kapasitesi var. Yani Türkiye’den Türkiye’den misliyle daha büyük bir yapıya sahip” diye konuştu.
Tofaş olarak bu sayede aynı çatı altında üretim yaptıkları marka sayısını da artırdıklarının altını çizen Cengiz Eroldu, “Tofaş olarak üretim yaptığımız, başta Fiat markasını sayarsak (Fiat, Ram, Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall) yedinci markamız Dodge oldu. Yani özetle Tofaş’ta yeni projelere duyduğumuz heyecan ve üretim ve satış tempomuz en üst düzeyde devam ediyor” ifadesini kullandı. Egea’nın, toplam 1 milyar doları aşan yatırımla hayata geçen, Türkiye’nin önemli otomobil projesi olduğunu yineleyen Eroldu, “Fiat Egea model ailesinden 2023 yılına kadar toplamda 1.2 milyonu aşan bir üretim ve toplam 10 milyar dolarlık ihracat hedefimiz var” dedi.

Haberin Devamı

‘Desteğini asla unutmayacağız!’
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, merhum Mustafa Koç’un Egea projesindeki emeğinin çok büyük olduğunu ve tüm bunların hayata geçmesinde ve Egea projesinin üçlü model ailesine dönüşmesinde katkısı ve desteği olduğunu söyledi.
Eroldu, “Tofaş çalışanları olarak Mustafa Bey’in desteğini asla unutmayacağız. Onun Egea projesindeki emeklerine layık olmak için var gücümüzle çalışacağız” ifadesini kullandı.

Yazarlar