Ekonomi Toyota üretimi yeni baştan icat edecek!

Toyota üretimi yeni baştan icat edecek!

30.03.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Japon üretici Toyota, Henry Ford’un başlattığı fabrika mantığını yeniden icat etmeyi planlıyor. Buna göre otomobil üreten fabrikalar yüzde 25 küçülecek, yüzde 40 daha az yatırımla kurulabilecek, şimdikinden yüzde 55 daha çevreci olacak...

Toyota üretimi yeni  baştan icat edecek

Toyota, otomobil üretiminde ilk kez Henry Ford’un başlattığı seri üretim mantığını ve bant teknolojisini yeni baştan icat etmeye hazırlanıyor. Japon üreticinin iddiasına göre gelecekte fabrikalar daha çevreci, daha az maliyetli, çok esnek ve çevreci yapılara sahip olacak.
Dünyanın bir numaralı üreticisi konumunda bulunan Toyota, gelişen pazar koşullarına ayak uydurmak amacıyla kendi üretim felsefesini adeta yeni baştan kurgulayacağını açıklarken, otomotiv dünyasına da yeni bir kavram ve metod kazandırmaya hazırlanıyor. Daha rekabetçi olmak amacıyla dört yıl önce yeni küresel vizyonunu açıklayan Toyota, bunun meyvelerini almaya başladığını belirtirken, daha ileri hamlelere de hazırlandığını duyurdu.

Keyif dozu artacak
Yeni modellerin daha hızlı geliştirilebilmesi, aynı zamanda da üretim maliyetlerinin düşürülmesi amacıyla tıpkı Volkswagen Grubu gibi dünya çapında satılacak modellere temel oluşturacak yeni platformlar geliştiren Toyota, bunun yanında farklı mühendislik çözümleri de geliştirmiş.
Bu platformlarda motorların yerleşimini ve ağırlık merkezlerini farklılaştıran Toyota, böylelikle yeni modellerinde daha çekici tasarımlar, daha iyi yol tutuş kabiliyeti, yüksek kaliteli sürüş hissi ve kazalara karşı artırılmış güvenlik sunmayı başaracak. Gövde üretiminde lazer kaynağını daha etkin kullanmayı amaçlayan üretici, böylelikle gövdenin direncini de yüzde 30 ila 60 arasında artırmayı planlıyor. Toyota, bu platformun ilk ürünlerini, bu yıl çıkarmayı hedefliyor. Plana göre 2020 yılında tüm Toyota yelpazesinin yarısı, bu yeni platformlardan geliştirilmiş araçlardan oluşacak.

Kalpler bir atacak!
Yeni platformlarla birlikte, bunlarda kullanılacak motor seçeneklerini de sadeleştirmeyi düşünen Toyota, bu motorlar için de planlar yapmış.
Daha hafif ve kompakt özelliklere sahip olacak yeni motorlar, böylelikle daha fazla yakıt verimliliği ve güç sunacak. Amaç, tüm motorlarda yakıt tüketimini ortalama en az yüzde 25 düşürmek, buna karşılık da güçleri yüzde 15 artırmak. Toyota, hibrit motorlarda da yakıt tüketimini yüzde 15 daha aşağı düşürmek istiyor.
Tüm bunların odağında ise, yeni modellerin geliştirme masraflarının daha da azaltılması var. Bir modelin geliştirme maliyetinin, 2008 yılına göre yüzde 50 aşağı çekilmesinden bahsediliyor.

İşin can alıcı yanı
Yeni bir ürünün geliştirilmesinde bu yöntemlerle tasarruf etmeyi planlayan Toyota, bununla da yetinmeyecek. Üretim sistemini değiştirecek Toyota, bir anlamda “otomobil fabrikası”nı da yeniden keşfetmiş olacak.
Sıfırdan yeni fabrika yatırımlarını durduran, bunun yerine mevcut fabrikalarının kapasitelerini en üst noktasına kadar kullanma kararı veren Toyota, plan çerçevesinde Adapazarı fabrikasında da yatırımlara başladı. Fabrikayı en son teknolojiyle yenilemeyi, kapasiteyi ikiye katlamayı planlayan Toyota, buraya yeni modeller de verecek.
Ancak olay bununla sınırlı değil! Japon şirket, tüm fabrikalarını “Basit ve İnce” kod adıyla yeni bir konsepte uyduracak. Şimdikilerden yüzde 25 daha küçük olacak bu tesisler, yüzde 40 daha az yatırımla kurulabilecek ve en önemlisi de yüzde 55 daha az karbondioksit üretecek... Bu yeni sistem sayesinde fabrikalardaki üretim hatları yaklaşık 80 dakikada kısalabilecek ya da genişletilebilecek. Bu da kapasitenin istenildiğinde yarı yarıya düşürülmesini sağlayacak. Hem de düşük maliyetle.

Haberin Devamı

Artık sorun istenmiyor...

Hat ekipmanlarını sadeleştirip, süper ince modüler taşıyıcılar kullanacak Toyota, bu konuda adeta bir devrim yapmayı planlıyor.
Ayrıca fabrikalar, tek bir kaynaktan alınan elektriği değil, farklı kaynaklardan elde edilen güçleri kullanacak. Örneğin artık ömrünü doldurduğu için hibrit Prius’lardan sökülecek aküler, güneş enerjisinden üretilmiş elektriğin fabrikalarda depolanması için kullanılacak.
Sonuç mu? Tüm bunlardan elde edilecek tasarruf, daha iyi teknolojiler geliştirilmesi ve mühendislik kabiliyetinin artırılmasında kullanılacak. Bir dönem bu konuda hayli başı ağrıyan Toyota, bu sayede “Ar-Ge’den mükemmel halde çıkmış” otomobiller üretmeyi hedefliyor.

Toyota üretimi yeni  baştan icat edecek

1 milyon liralık Maybach, yürüyen salon gibi

Haberin Devamı

Mercedes’in yeni S-Serisi’nin bir versiyonu haline getirdiği ve modelin en lüks versiyonu olan Maybach, 1 milyon 35 bin liradan başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu.
Yaklaşık 5.5 metrelik boyu, 3.365 mm dingil mesafesiyle dikkat çeken S-Serisi Maybach, lükste çıtayı bir adım daha öteye taşıyor. S-Serisi’nin mükemmelliğiyle Maybach’ın kusursuzluğunu bir araya getiren araç, bununla birlikte temellerini aldığı otomobile göre farklılıklara da sahip.

Gizlilik hissi

S-Serisi Maybach’ın arka kapısı, standart S-Serisi’ne göre 66 mm kısaltılarak arka koltukların kapı çizgisinin gerisinde kalması sağlanmış. Bu sayede gizlilik ve ayrıcalık hissi yaratması amaçlanmış.
Şoför kullanımına özel olarak geliştirilen Maybach’ta arka koltuklar da, lüks bir salon tarzında şekillenmiş. Yani maksimum genişlik ve ferahlık duygusu hissettiriyor. Lüks ve konforlu arka koltuklarda diz mesafesi artırılırken, içecekleri uzun süre sıcak/soğuk tutabilen özel bardaklıklar, iki adet gümüş kaplamalı şampanya kadehi, şoförle iletişimin rahat sağlanmasına imkan veren ses seviyesi kontrol sistemi, 3D surround ses sistemi, özel klima ve bolca sessizlik de aracın diğer özelliklerinden.
455 HP’lik V8 ve 530 HP’lik V12 motor seçeneklerine sahip olan Maybach, 1 milyon 35 bin liradan başlayan fiyatla satılacak.

Haberin Devamı

Toyota üretimi yeni  baştan icat edecek

Ve yeni nesil FabIa Türkiye yollarında

Çek üretici Skoda’nın en çok satan ikinci modeli olan ve baştan aşağı yenilenen Fabia, üçüncü nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu. 38 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan Fabia’dan, bu yıl sonuna kadar yaklaşık 3 bin 500 adet satılması öngörülüyor.
Markanın son dönemdeki tasarım çizgilerine uygun olarak yenilenen Fabia, aynı zamanda geçen yılki Cenevre Fuarı’nda sergilenen “VisionC” konseptinden detayların seri üretime aktarıldığı ilk model. Skoda’nın motor sporları bölümünün de desteğini alan Fabia, bu nedenle sportif denilebilecek jant ve renk kombinasyonlarıyla dikkat çekiyor. Bir öncekine göre 90 mm daha geniş ve 31 mm alçak olan yeni Fabia’nın ağırlığı, yüksek teknoloji ve donanıma rağmen ortalama 65 kg azaltılmış. Kompakt boyutlarına rağmen 5 yolcu için rahat bir alan sunan Fabia, 330 litre bagaj hacmine sahip. Arka koltuklar yatırıldığındaysa, maksimum yükleme kapasitesi 1.150 litreye çıkıyor.

Haberin Devamı

Kişiselleştirme farkı

Yeni Fabia, üç benzinli ve bir dizel motor seçeneğiyle satışa sunuldu. Benzinli seçenekler 1.0 lt’den (75 HP) başlarken, 90 ve 110 HP’lik 1.2 lt TSI ile son buluyor. Tek dizel seçenek ise 90 HP’lik 1.4 lt TDI. 7 ileri DSG otomatik şanzıman, 1.2 TSI 110 HP ve 1.4 TDI dizel motor seçeneklerinde sunuluyor.
“Ambition” donanım seviyesinden itibaren ABS, ESP, Çoklu Çarpışma Freni, Lastik Basınç Sensörü, Diferansiyel Kilidi, Elektronik Denge Frenleme sistemi, ASR, Yokuş Kalkış Desteği, Sürücü Yorgunluk Tespit sistemi gibi bir dolu güvenlik donanımının standart sunulduğu Fabia’da, “Style” donanım paketinde Anahtarsız Giriş-Çalıştırma sistemi (KESSY GO), dokunmatik ekranlı multimedya sistemi de bulunuyor. Bu sistemde, “MirrorLink” adı verilen, akıllı telefonlarla eşleşme sağlayarak, navigasyon da dahil telefondaki uygulamaların bilgi ekranında görüntülenmesi mümkün.
Fabia’da, gövde renk kombinasyonlarından, iç döşeme renkleri ve panellere kadar sayısız kişiselleştirme seçeneği de sunuluyor.

Haberin Devamı

Toyota üretimi yeni  baştan icat edecek

500X’le O da araziye uyacak

Fiat 500’ün Türkiye’de satılan ailesi gidirek genişliyor. 500’ün mini-crossover versiyonu olan 500X de, 59 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla bayilerde yerini aldı.
Ailenin diğeri üyeleri gibi, 500 tasarım ruhunu üzerinde taşıyan 500X, boyutları, farklı motor seçenekleri, gelişmiş donanım özellikleriyle dikkat çekmeye hazırlanıyor. “Standart” gövde tipinde 4x2, “Cross” gövde tipinde ise 4x4 veya 4x2 “Traction+” versiyonlara sahip 500X, 1.6 lt (120 HP) dizelin yanı sıra 1.6 lt (110 HP) ve 1.4 lt (140 HP) benzinli motorlarla satılacak
Yakında 140 HP benzinli motorun otomatik viteslisi ve 1.4 MultiAir motorun 170 HP ve 4x4 çekiş sistemli, 9 ileri otomatik vitesli versiyonu da gelecek.

Eğlencesi de bol
Çok sayıda aktif ve pasif güvenlik sistemlerinin yanı sıra bilgi-eğlence donanımlarıyla da dikkat çekmeyi hedefleyen 500X, bu anlamda eğlencesi bol bir otomobil.
ESP, 6 hava yastığı, Yokuş Kalkış Desteği standart sunulurken, isteğe bağlı olarak Çarpışma Önleme sistemi, Şerit Takip Yardımcısı ve Kör Nokta Uyarı sistemiyle de alınabiliyor. 500X’in 5 inç veya 6.5 inç olarak tercih edilebilecek dokunmatik “U-Connect” sisteminde Bluetooth, USB ve SD portlarının yanı sıra sesli komut özellikleri bulunuyor. 5 inçlik U-Connect sisteminde istenirse TomTom 2.5D
navigasyon özelliği, 6.5 inçlik versiyonunda da 3D haritalar, yol rehberliği ve sesli komutla adres girme özellikleri alınabiliyor.

400 siparişi kaptı
Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, Türkiye’deki kompakt SUV pazarının gelişimine dikkat çekerken, “Önümüzdeki 2-3 yıl bu pazardaki büyümenin süreceğini öngörüyoruz. Henüz satışa sunulmadan 400 adet ön sipariş alan ve 59 bin 900 TL’lik iddialı fiyatıyla pazara giriş yapan 500X’ten, yıl sonuna kadar en az 3 bin adet satmak istiyoruz” dedi.

Toyota üretimi yeni  baştan icat edecek

Ailenin DacIa’sına daha iddialı bir versiyon...

Dacia’nın ailelere yönelik modeli olan Lodgy, aksesuvarlı “Stepway” versiyonu kavuştu. Crossover araçlardan alınan ilhamla daha kaslı bir görünüme ve güçlü bir kişiliğe bürünen Lodgy Stepway, 52 bin 500 TL’den başlayan fiyatlarla yollara çıkacak.

Özel döşemeleri var
Minik Sandero’nun ardından minivan olarak tanımlanan ve geniş aileleri hedefleyen Lodgy de, “Stepway” versiyonuyla satılmaya başlandı. Lodgy’nin Stepway versiyonu, crossover araçlardan alınan ilhamla daha kaslı bir görünüme kavuşurken, aksesuvarlı araç sevenlerin de kalbine girmeyi amaçlıyor. Sandero Stepway’le aynı tarzı takip eden Lodgy Stepway’de, geniş krom çubukla dikkat çeken büyük ızgara, krom renk ön/arka koruma levhaları, sis farı yuvaları, genişletilmiş çamurluklar, çift renkli tavan barları ve krom görünümlü dış dikiz aynaları dikkat çekiyor.
Lodgy Stepway’in iç mekan ayrıntıları da normale göre farklı. Mavi üst dikişlerle bezenmiş özel döşemelerin kullanıldığı Stepway versiyonlarında, göstergeler ve hava çıkış kanalları, orta panelde de bulunan mavi ton ile çevreleniyor.
6 ileri manuel vites kutusu ve 110 HP’lik 1.5 dCi dizel motora sahip aracın 5 ve 7 koltuklu seçenekleri de var.

Artık otoların yazlık ‘pabuç’ zamanı geldi!

Kaygan ve zorlu kış koşullarında daha fazla yol tutuş, kısa fren mesafesi sağlaması sayesinde akıcı ve güvenli bir trafik için zorunlu hale getirilen kış lastiği uygulaması, 1 Nisan tarihinde sona eriyor.
“Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği Genel Sekreteri Bahadır Ünsal, “Hava sıcaklığının +7 derecenin üstüne çıkmasıyla birlikte, yasal sürenin de sona ereceği 1 Nisan itibariyle yaz lastiklerine geçiş zamanı başlıyor. Araçlardan kış lastiklerinin çıkarılıp, uygun ve önerilen koşullarda saklanması, yerine yaz lastiklerinin takılması gerekir” uyarısı yaptı.
Ünsal, kış lastiklerinin ısınan havayla birlikte elverişliliğini yitireceğine dikkat çekerek “Kış lastikleri, kış koşullarına uygun tasarlanmış olup, +7 derecenin üzerindeki sıcaklıklarda kullanım koşullarına uygun değildir. Bu yüzden daha üstün performans ve güvenli sürüş için yaz lastiklerine zamanında geçiş önemli”