10.04.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Proje hakkında bilgi veren Dünya KOBİ Platformu Vakfı (WSF) CEO’su Tunç Uyanık, ilk aşamada bu üç ülkenin KOBİ’lerinin yer alacağı elektronik alışveriş platformunun Asya, Avrupa ve Afrika’daki KOBİ’leri kapsayacak biçimde genişletilmesinin planlandığını söyledi.
Uyanık bu girişimle dünya çapında üretimin ağırlıklı bölümünü karşılayan ancak küreselleşmenin hızlanmasıyla zora giren KOBİ’lerin korunmasının amaçlandığını söyledi. Bu girişime, küreselleşmenin gelir dağılımını bozan etkisini azaltacak fonksiyona sahip olması nedeniyle, gelişmiş ülkelerden de destek gelmesi bekleniyor.
Pilot uygulama olarak kapsama giren üç ülkenin KOBİ’lerinin internetten alışverişi öğrenmeleri için yoğun bir eğitim programı planlanıyor. Mümkün olduğunca basit biçimde KOBİ’lerin bu sanal ortama dahil olabilmeleri için yüzyüze eğitim çalışmalarının yanında, internetteki alışverişin çok dilli olması sağlanacak ve sürekli bir teknik hizmet desteği verilecek.
WSF CEO’su Uyanık, KOBİ Market’in yanısıra Çin ile Türkiye arasında internet üzerinden ipek yolunu kurma projesinde de son aşamaya gelindiğini kaydetti. KOBİ’lerin dünya çapında ortak sorunları bulunduğu, bu sorunları ve çözüm önerilerini G-20 ve B-20 platformları başta olmak üzere uluslararası karar alıcıların önüne getiren yegane kuruluşun, TOBB’un girişimiyle 2015 yılında oluşturulan WSF olduğu belirtildi.
TOBB’un küresel girişimi
WSF’nin kuruluşunda TOBB’un çabası büyük rol oynadı. TOBB’un ortaya attığı fikirle, 2015 yılında Türkiye’nin G-20 Dönem Başkanlığı sırasında, B-20 KOBİ ve Girişimcilik Çalışma Grubu’nun önerisi ve G-20 Maliye bakanlarının desteğiyle Dünya KOBİ Forumu (WSF) kuruldu.
WSF 2015’den beri, G-20 ve işalemini temsil eden platformu olan B-20, dönem başkanlıkları arasında KOBİ’lere ilişkin konularda sürdürülebilirliğin ve devamlılığın sağlanmasına önemli katkılarda bulunuyor. 2016 yılında B-20 Çin dönem başkanlığında, KOBİ Kalkınma Görev Gücü İş Ağı Ortağı olarak görevlendirildi.
NASIL İŞLEYECEK?
SME.market veya KOBİ.market, hangisi tercih edilirse, o adres kullanılacak. Tüm dünyadaki KOBİ’lerin büyümesinin önündeki ortak engel olan pazara ulaşım sorununa çözüm olmak amacıyla geliştirilmiş olan bir platform. SME.market ile KOBİ’ler de yeni ekonominin getirdiği fırsatlardan faydalanabilecek ve daha çok alıcıya ulaşabilecek.