11.01.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
Gizia'nın yurtdışında 46 mağazası var axeko011.jpg Öte yandan yurtdışında agresif yatırımlarıyla dikkat çeken Gizia'nın Türkiye'de ise mağazası yok. Kuruluşu 1986 yılına dayanan Gizia'nın Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Kutlu, bu işe Rusya'yı hedef alarak başladıklarını, işlerin iyi gitmesinin ardından diğer pazarlara yatırım yaptıklarını, bugüne kadar Türkiye'de hiç mağaza yatırımı düşünmediklerini söyledi. Kutlu açıklıyor Türkiye'de mağaza açmamalarının sebebi şöyle: "Yurtdışında güçlü bir marka olmadan, Türkiye'ye gelmeyi düşünmüyoruz. Yurtdışındaki yatırımlarımızdan büyük kâr elde ettikten sonra Türkiye'de konsept bir marka olarak, üst segmentte yer almayı planlıyoruz. Bu yüzden Türkiye'de herhangi bir noktada mağazamız yok." Kutlu, ihracat ve ciroyla ilgili ise bilgi vermiyor. Moda dünyasında bir Türk firması olan Gizia, yurtdışında önemli yatırımlara imza atıyor. Bütün üretimini İstanbul'daki fabrikasında yapan firmanın, Rusya'da 41, İtalya'da 3, Fransa ve Amerika'da birer mağazası var. Gizia ayrıca, bunların dışında 21 ülkede, toplam 254 farklı satış noktasında yer alıyor. Reklamları, yurtdışında Vogue, Harper's Bazaar, Cosmopolitan, LA Confidential ve Angeleno dergilerinde yayımlanıyor. Yurtdışında 53 tane franchise'a sahip olduklarını söyleyen Kutlu, ürünleri ve hedefleri hakkında şunları söylüyor: "Hedef kitlemiz, A plus. Fiyatlarımız biraz yüksek. Özellikle Rusya'da fiyatlar hayli yüksek. Cavalli ve Dolce Gabbana ile yanyana satılıyor. Avrupa standartlarında yüzde 5 olan defolu mal oranını binde 5'e çıkarmış durumdayız. Sıfır hatalı gidiyor ürünler. Kumaşlar yüzde 90 İtalyan. Tasarım bölümümüzde 35 - 40 kişi ile çalışıyoruz."Kutlu, en büyük yatırımlarının Rusya'da olmasının nedenini şöyle açıklıyor: "Rusya tüm dünya markalarının tercihi. Son dönemde ekonomisi oldukça iyi. Tüketim Avrupa'ya oranla çok fazla. Rusya'dan yoğun talep alıyoruz. Ürünü beğenince fiyatına bakmıyorlar." Rakibi, Dolce Gabbana Gizia'nın Rusya'da sektörü temsil eden marka olduğunu söyleyen İsmail Kutlu, "Rusya'ya ilk girdiğimizde özellikle tekstilde 'Türkler taklitçidir' anlayışı hakimdi. Bunlarla mücadele ettik. Şimdi 'Bize fason üretin' talebi geliyor. Dezavantajı, avantaja çevirdik" dedi. Avantaja çevirdi İsmail Kutlu'nun tekstil dünyasına girişi 1986'ya dayanıyor. Kutlu, 20 yıl önce Laleli, Osmanbey ve Kapalıçarşı'da bu sektörle tanışıyor. O dönemdeki ortaklarıyla, İstanbul'da tekstil ürünleri pazarlayan Kutlu, ardından 1986'da Gizia'yı kuruyor. O tarihten itibaren Rusya pazarına yönelik çalışan Gizia, 2005 Ocak ayına kadar bu ülkede 41 mağazaya ulaşıyor. Bu dönemde aralarında Dubai, Bulgaristan, Romanya, Mısır ve İngiltere'nin de bulunduğu onlarca ülkede, farklı mağazalarda Gizia ürünlerinin satışı yapılıyor. Ardından, İtalya, Fransa ve ABD'de Gizia, kendisine ait satış mağazalarını açıyor. Gizia'nın temeli Kapalıçarşı'da atıldı Yurtdışında pek çok farklı ülkeye ihracat yaptıklarını belirten Kutlu, "Avrupa'da üretim bitti. Üretim alanında bizim de sıkıntılarımız var. Günlük yaşayanlar bu zorluklarla karşılaşacak. Fason dikenler, günü kurtarmaya çalışanlar en iyi markalara ürün yapıyorlar ama kendi markalarına yatırım yapmıyorlar. Dünyada varım diyebilmek için markaya yatırım yapmak şart. Çin gibi bir faktör varken firmaları sadece marka olmak ayakta tutabilir" diye konuştu.Bu arada Gizia, 2006 yılında Milano'da iki yeni mağaza açmayı, Amerika'daki mağaza sayısını ikiye çıkarmayı planlıyor. Firmanın bir diğer hedefi ise Yunanistan'da mağaza açmak. 'Markaya yatırım şart'