Geri Dön
EkonomiTürkiye markası ‘iyileştirici’ olacak

Türkiye markası ‘iyileştirici’ olacak

Sağlık turizminde kısa vadede 5 milyar dolar, orta vadede 10 milyar dolar gelir hedefleyen Türkiye, ‘iyileştirici’ yüzünü dünyaya tanıtıyor.

Türkiye markası ‘iyileştirici’ olacak

 

DUYGU ERDOĞAN - Sağlık turizminde dünya pastasından aldığı payı artırmaya kararlı olan Türkiye, koronavirüs pandemisi öncesinde 2019 yılında yaklaşık 3 milyar dolarlık gelirini ilk etapta 5 milyar dolar seviyesine getirmek istiyor. Bu kapsamda önceki gün Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nde (TOBB) düzenlenen Sağlık Hizmeti İhracatı Zirvesi ile Yeni Destekler ve Portal Tanıtımı’na katılan Ticaret Bakanı Mehmet Muş, “Sağlık hizmeti ihracat gelirlerimizin, sektörün kıymetli temsilcilerinin çalışmaları ve yeni destek mekanizmalarımızın da etkisiyle kısa sürede 5 milyar doları yakalayacağına, orta vadede 10 milyar dolar rakamına ulaşacağımıza inanıyorum” dedi. Muş, desteklerin başladığı 2012 yılında 216 bin olan sağlık hizmeti almak amacıyla gelen ziyaretçi sayısının, desteklerin de etkisiyle 1.5 milyon kişiye ulaştığını vurguladı. Buna göre yeni hedefler doğrultusunda hayata geçirilecek destekler ‘Sağlık Hizmeti İhracatı 5.0 Destekleri’ olarak 6 başlıkta ele alındı. Bu başlıklar; ‘komplikasyon ve seyahat, sağlık sigortası desteği’, ‘istihdam desteği’, ‘mesleki eğitim ve yabancı dil desteği’, ‘ürün yerleştirme desteği’, ‘spor sektörü destekleri’, ‘Heal in Türkiye’ portalının güçlendirilmesi. Bu kapsamda özellikle portal ile Türkiye’nin iyileştirici (heal) yüzünün öne çıkarılarak, saç ekimi, estetik, göz, diş gibi başlıca güçlü olduğu alanlarda hizmet verenlerin kayıtlı olarak bu sistemle daha görünür hale getirilmesi amaçlanıyor.

Yüzde 50’si saç ekimi

Kovid-19 öncesi Türkiye’nin sağlık turizmi cirosu 3 milyar dolar seviyesindeydi. Bu cironun yüzde 50’si saç ekimi, geri kalan yüzde 50’si ise estetik, diş, göz ve genel sağlık hizmetlerinden oluşuyor. Bu kapsamdaki bir turistin harcaması ortalama 2 bin dolar olarak hesaplanıyor. Konaklama, alışveriş, yeme içme gibi çapraz getirilerinin ise 1500 dolar civarında olduğu öngörülüyor. Sağlık turizminin dünyada oldukça hızlı büyüdüğüne dikkat çeken Türk Sağlık Turizm Derneği (TÜSATDER) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Servet Terziler, bu kadar dinamik bir alanda düzenlemelerin de aynı hızla sağlanmasının önemine dikkat çekti. Terziler, “Koronavirüs olmasaydı 5 milyar doları yakalamış olurduk. Ama pandeminin iyi bir etkisi de oldu. Tüm dünya sağlık alanında ne kadar güçlü, kaliteli, kalifiye olduğumuzu gördü. Avrupa’nın sınıfta kaldığı bu süreçte Türkiye adeta markalaştı” dedi.

SLOGAN OLACAK

Sağlık turizmine yönelik kurulan ‘Heal in Türkiye’ portalı, bu alanda Türkiye’nin yüzü olacak. Terziler, “Henüz emekleme aşamasında, yapacağı ataklar sonraki yıllarda olacaktır” derken, bu alandaki hastane ve doktorların kayıtlı olarak turiste tek elden hizmet sunulabileceğini ifade etti.

Aynı zamanda sağlık hizmeti ihracatında bir slogan ve bir destinasyon markası olacak Heal in Türkiye’nin hazırlanması ve işletilmesi için Hizmet İhracatçıları Birliği, beş yıl boyunca yüzde 100 oranında desteklenecek.

Portal bünyesinde bir çağrı merkezi olacak, yabancı hastaların şikayet ve önerilerinin alınabilmesi imkanı sağlanacak.