Ekonomi Türkiye onu bekliyor, Marchionne kendi ‘yerlisini’ kurtarma peşinde

Türkiye onu bekliyor, Marchionne kendi ‘yerlisini’ kurtarma peşinde

26.02.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Bir yandan yerli otomobilde ortağı Koç ile çalışmalar yapan İtalyan Fiat’ın CEO’su Marchionne, diğer taraftan Alfa Romeo ile boğuşuyor. Alfa ABD’de başarılı olmazsa kendi ülkesinde iki fabrika kapatacak

Türkiye onu bekliyor, Marchionne kendi ‘yerlisini’ kurtarma peşinde

Türkiye’nin “yerli otomobil” projesi icin Tofaş ile birlikte çalışacakları mesajıyla da gündeme gelen Fiat ve Chrysler CEO’su Sergio Marchionne, kendi ülkesinde düşük kapasiteyle çalışan fabrikalarıyla uğraşıyor. Nitekim ABD pazarına sokarak hız kazandırmaya ve diriltmeye çalıştığı Alfa Romeo’nun üretildiği fabrikaların, kapatılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtiliyor.
İtalyan Corriere della Sera gazetesine bir açıklama yapan Marchionne, Fiat’ın İtalya’daki beş fabrikasından ikisinin Avrupa’da düşük seyreden satışlar ve Amerikan pazarına yapılması düşünülen ihracatın gerçekleşmemesi halinde kapatılabileceğini söyledi. Chrysler’ın ABD’deki tüm fabrikalarının tam kapa-site çalıştığını, Meksika, Kanada ve Avrupa’daki tesislerin de Amerikan pazarının taleplerinin üçte birini karşılar duruma gelmesi gerektiğine değinen Marchionne, Fiat’ın ABD pazarındaki bu canlanmadan pay almak zorunda olduğunu söyledi.

“Her şeyimiz var”
Polonya ve Avrupa’daki diğer tesislerinin tam kapasiteyle çalıştığını, ancak İtalya’da bazı fabrikaların yüzde 50 kapasiteyle boğuştuğunu belirten Marchionne, “Amerikan pazarına yönelik olarak rekabetçi bir atılım yapabilmemiz için gereken herşeye sahibiz. Ancak bu gerçekleşemezse, iki fabrikamızı kapatmak zorundayız” diye konuştu. Marchionne, daha önce de Sicilya yakınlarındaki Termini fabrikasını kapatırken, diğer fabrikalarında rekabetçi çalışma koşulları sağlanması için sendikalarla mücadele içine girmişti.
Marchionne, her ne kadar fabrika adı vermekten kaçınırken, satışları istenilen düzeye gelemeyen ve Amerikan pazarına sunulması geciken Alfa Romeo modellerinin üretildiği tesislerin risk altında olduğu belirtiliyor. Nitekim Marchionne, göreve geldiğinden bu yana Alfa Romeo’yu kurtarmak için iki kez girişimde bulunmuş, bu arada Fiat’ın bu markayı elinden çıkaracağı yönünde söylentiler yükselmişti. Amerikan pazarında Alfa’nın başarılı olacağını savunan Marchionne, “Hala bu markaya ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum” dedi. Markanın bir SUV modeli gelecek yıl üretime girecek ve Amerikan pazarında şans arayacak. 2014 yılında da iki yenilik daha gelecek. Bunlardan biri tasarımı Marchionne tarafından beğenilmediği için yeniden çizim masasına dönen Giulia Sedan ve spor modeli 4C.
Marchionne, fabrika adı vermekten kaçınırken, Mirafiori, Torino ve Cassino fabrikalarının risk altında olduğu bildiriliyor. 200 bin kapasiteli Mirafiori fabrikası Alfa Romeo MiTo ve Lancia Musa modellerini üretirken Jeep’in B-SUV adı verilen ve başta ABD ile Avrupa pazarında satılması planlanan modelini üretmesi bekleniyor. Ancak bu üretimin 2014’e kaldığı belirtiliyor. Alfa Giulietta, Fiat Bravo ve Lancia Delta üreten 300 bin kapasiteli Cassino fabrikası ise ABD’ye ihraç edilecek yeni nesil Giulietta’yı üretecek. Bu plan işlerse, tesisin açık kalabilecek adetleri yakalayabileceği vurgulanıyor.
Ancak sendikalar, Alfa Romeo’nun başarılı olacağına pek inanmıyor ve Marchionne’nin bu markaya yeterince şans verdiğini savunarak fabrika kapatmanın önüne geçmek için başka tedbirler alınması gerektiğini öne sürüyorlar.