07.03.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:
Duygu Erdoğan
Türk turizmciler, 2 bin metrekarelik alanda yerini alarak, Türkiye’nin en önemli pazarlarından olan Alman turizm pazarına ve diğer ülkelerden konuklara Türkiye’yi anlatmaya başladı. Erken rezervasyonlara bakıldığında, bu yıl Almanya’dan Türkiye’ye büyük bir turizm hareketi öngörülüyor.
7 milyar euro’luk iş hacmi oluşturması beklenen fuar kapsamında, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy ve eşi Pervin Ersoy, yabancı konuklara ve Türkiye’den katılımcılara resepsiyon verdi.
Yüzde 58 artış var
Türkiye’nin fuar alanındaki standlarını ziyaret eden Bakan Ersoy, geçen yıl ile kıyaslandığında Almanya’dan Türkiye’ye erken rezervasyon satışlarında yüzde 58 artış olduğunu söyledi. Ersoy, “2018 beklentilerin üstünde gayet iyi kapandı. Aynı sıçramayı 2019’da da gerçekleştireceğiz. Geçen yılı 4.5 milyonun üstünde kapatmıştık. Beklentimiz 5.6 milyon civarında Alman turistin Türkiye’ye ziyaret etmesi” diye konuştu.
Ersoy, Göbeklikepe’nin Türkiye’nin tanıtım stratejisinde önemli rol üstlendiğini de belirterek, şunları söyledi:
“Türkiye’nin çok muhteşem hazineleri var. Arkeolojik değerleri, gastronomisi, doğası, denizi ve güneşi var. Bu bağlamda Göbeklitepe ön plana çıkıyor. Bölgeye büyük ilgi var. 2019 boyunca başlayan tüm tanıtımlarımızda ve gelecekte Göbeklitepe vurgusu yapmaya devam edeceğiz.”
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) ana fuarlara geniş ölçekli katılım stratejisiyle fuarda yerini aldı.
TÜRSAB Başkanı Firuz Bağlıkaya, Almanya’nın Türkiye turizminde yerinin çok kıymetli olduğunu hatırlatarak, “Turizmin zor geçen 2 yılında turizmciler, tur operatörleri Rusya pazarına yüklenmiş ve fiyatlar düşmüştü. Bu yıl tur operatörleri daha dengeli dağılım yapıyor. Rusya’dan gelecek turist sayısı çok artmaz. Bu dengeyi Alman turist korur” dedi.
5.6 milyon Alman...
Fuarda tüm Orta Avrupa’nın seyahat tercihi ve kapasitenin belirlendiğine dikkat çeken Bağlıkaya, “Almanya’dan gelen turist sayısı 2019’da, bakanımızın da dikkat çektiği gibi 5.6 milyon seviyesine gelir” dedi.
‘Türkiye’ dergisi dağıttılar
Alman Seyahat Acenteleri Birliği’nden (DRV) yapılan açıklamaya göre, yaz tatili için Türkiye’ye talep arttı. Seyahat acenteleri ve internet üzerinden Türkiye’ye 2019 yazı için yapılan rezervasyondan elde edilen ciro şimdiden bir önceki yıla göre yüzde 58 fazla oldu. Almanya’nın önde gelen günlük gazetelerinden Frankfurter Allgemeine Zeitung, ITB kapsamında yarın bir özel ‘Türkiye’ dergisini okuyucularına dağıttı. Almanca hazırlanan 24 sayfalık dergi, Türk turizminin yanı sıra kültür sanat sayfalarıyla Türkiye’nin çeşitliliğini ve kültürel zenginliğini yansıtıyor.
Dev fuara Göbeklitepe damga vurdu
Bu yıl Türkiye’ye olan ilgi sadece deniz kum güneş tatili ile sınırlı kalmadı. Tanıtım çizgisini daha modern ve konsept çizgiye taşıyan turizmciler, Göbeklitepe’yi de Almanya’ya taşıdı. Dünyanın bilinen en eski tapınağı olan ve UNESCO Dünya Kültürel Miras Listesi’ne alınan Göbeklitepe, birebir boyuttaki kopyasıyla fuarda turistlerle buluşuyor.
2019 yılı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından ‘Göbeklitepe Yılı’ ilan edilmişti. Göbeklitepe’nin resmi açılışı da Erdoğan tarafından cuma günü yapılacak.
Four Seasons mı?
Şanlıurfa Turizm Geliştirme AŞ Genel Müdürü Mehmet Uncu, Göbeklitepe’ye olan talebin şimdiden ciddi bir artış yaşadığını belirtirken, özellikle konaklama yatırımcılarını bölgeye beklediklerini kaydetti. Uncu, “Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin, Diyarbakır kapsamında turist geliyor. Geçen yıl 1 milyon turist ağırladık. 2019’da bu rakamı katlamak istiyoruz. Ancak konaklama alanı eksiğimiz var. Mevcut yatak kapasitemiz 5.200. Bunu 10 bine çıkarmak istiyoruz. Özellikle 3 ve üstü yıldızlı otellerin yatırımları gerekiyor. Şu anda Hilton ve Dedeman var. Sheraton yatırımı bekliyoruz. Bir de Four Seasons Şanlıurfa’da görüşmeye geldi. Henüz net bir durum yok ama pek çok yatırımcı ilgileniyor” diye konuştu.