EkonomiTürkler kristali sevdi, Swarovski kendisi geldi

Türkler kristali sevdi, Swarovski kendisi geldi

06.09.2008 - 00:28 | Son Güncellenme:

Dünyaca ünlü kristal üreticisi Swarovski, Türkiye’ye çıkarma yapmaya hazırlanıyor. Dört yıl önce Türkiye piyasasına bayilikler vererek giren Swarovski, Türkiye’deki satışların çok artması üzerine bu kez ‘kendisi’ gelmeye karar verdi.

Türkler kristali sevdi, Swarovski kendisi geldi

Geçen ay ‘Swarovski Kristal Ticaret’ adlı bir şirket kuran kesme kristal ustası, gelir gelmez Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde birer dükkân açmayı planlıyor. Şu anda Türkiye’de 10 civarı noktada bayileri yoluyla satış yapan Swarovski, artık kendi mağazalarını açmak istiyor. Bir ofis açmaya ve ülke müdürü atamaya hazırlanan şirket, Türkiye’de satışa sunduğu koleksiyonu da çok genişletecek. 

3 bin euro’luk biblolar
Buna göre, daha önce Türkiye’ye gönderilmeyen ve fiyatı 3 bin euro’yu bulan biblo ve takılar da, açılacak 150 - 200 metrekarelik dükkânlarda satışa sunulacak. Biblo ve takı bölümünü Türkiye’ye getirmeye hazırlanan Swarovski’nin ayrıca bir de bitmemiş taşlarını satan bölümü var. Çoğunlukla tekstil tasarımlarında yapıştırma yoluyla kullanılan ve sayıları 70 bini bulan küçük Swarovski kristallerini piyasaya veren bu bölümün ise Türkiye’de bir temsilciliği bulunuyordu. Swarovski’nin asıl büyük kısmını oluşturan biblo ve takıların da gelmesiyle, iki birimin bir arada çalışması bekleniyor.
Türkiye’deki mevcut bayileriyle 5 yıllık kontratlar yapan Swarovski’nin bu kontratlar bitince nasıl hareket edeceği ise henüz belli değil. 5 - 6 sene içinde yalnız İstanbul’da 7 - 8 biblo ve takı satan dükkân açmayı planlayan Swarovski, yakında bir dönem Türk evlerinin vazgeçilmezleri arasında olan avizelerinde de getirmeyi planlıyor.
1895 yılında Avusturyalı mücevher ustası Daniel Swarovski’nin kurduğu Swarovski’nin merkezi İsviçre’de bulunuyor. Swarovski, üretiminin tümünü Avusturya’da yapıyor.

Haberin Devamı

Türkler kristali sevdi, Swarovski kendisi geldi

Kral TV alındı, Otomotion kapandı!
Doğuş Grubu, yarı otomobil galerisi - yarı gösteri merkezi olarak kurduğu İstanbul Maslak’taki Otomotion’ı kapatma kararı aldı.
25 milyon dolarlık yatırımla hayata geçirilen Otomotion, Doğuş Grubu’nun distribütörlüğünü yaptığı Volkswagen, Skoda, Audi, Lamborgini, Porsche gibi otomobiller ile sanat ve teknoloji etkinliklerini bir araya getirmek için kurulmuştu.
Doğuş Grubu Başkanı Ferit Şahenk’in düşünceleriyle şekillenen Otomotion’ın kapatılma kararında, grubun satın aldığı Kral TV’nin etkili olduğu belirtiliyor. 

Stüdyo olacak
Etkinlik, sergi ve servis alanıyla birlikte büyüklüğü 28 bin metrekareye ulaşan Otomotion’ın, artık Kral TV’nin stüdyosu olarak hizmet vereceği öğrenildi.
TMSF’den Kral TV ile Kral FM’i haziranda 95 milyon dolara satın alan Doğuş Grubu’nun bu satış sonrası gündemi de değişmiş oldu.
Grup kısa süre önce, otomotion’ın yanı sıra boatmotion, sailmotion, tirmotion, treylermotion, truckmotion, vanmotion gibi internet adreslerini tescil ettirerek bu konsepte ilgisinin sürdüğü sinyalini vermişti. Ancak geçen yıl 9 Kasım’da açılan Otomotion, bir yılı bile tamamlayamadı.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler