Ekonomi Ucu bucağı yok! Zorlu geçecek, yeni sistem...

Ucu bucağı yok! Zorlu geçecek, yeni sistem...

08.03.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:

İş seyahati, düğün, toplantı, seminer gibi etkinliklerle beslenen şehir otelleri için 2021 yılı zorlu geçebilir. Kapalı otellerin açılışı için nisan ve eylül ayları öne çıkıyor. Açık otellerin dolulukları yüzde 50’nin üzerinde. Şehir otelleri, yapamadıkları organizasyonların yarasını sarmak için yeni sistemler geliştirmeye odaklanıyor.

Ucu bucağı yok Zorlu geçecek, yeni sistem...

Turizm sektörünün büyük paydaşlarından şehir otelleri koronavirüs pandemisi etkisinde yeni bir yılda zorlu şartlarla karşı karşıya.

Haberin Devamı

‘Yeni normal’in tüketici taleplerine göre sistemler geliştiren şehir otellerinde, yeni toplantı ve etkinlik anlayışına hizmet verecek uygulamalar gündemde. Odalarda ise uzun dönemli konaklamaları artıran çalışmalar yapılıyor.

‘Zaman alacak’

Şehir otellerinin bir kısmı hizmet vermeye devam ediyor ancak çoğu kapalı. Açılış için nisan ve eylül öne çıkıyor.

Kısıtlamaların ülke bazında azaltılması, aşı çalışmaları ve salgını kontrol altında tutulmaya çalışan uygulamalar şehir otellerine moral veriyor.

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, beklentilerinin Türkiye’de ve dünyada normalleşme adımlarının planlandığı gibi sürmesi ve yılın ikinci yarısından sonra yavaş yavaş hareketlenme başlaması olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Eresin, “Bu hareket ilk etapta kıyı bölgelerde başlayacaktır ve şehir otellerine etkisi yılın sonunu bulacak gibi gözüküyor. Şehir otellerinin pandemide kaybettiği, toplantı, seminer, kongre gibi işlerin geri dönüşünün zaman alacağı  kesin” diye konuştu.

Aşıda öncelik

Eresin, Türkiye’de kamu - özel sektör işbirliği ile atılacak adımlarla turizm sektörünün hedeflerine ulaşarak 2022 itibarıyla ülke ekonomisi, istihdamı ve kalkınmasına en güçlü desteği verecek sektör olacağını vurguladı.

Aşıda sektör çalışanlarına öncelik verilmesi çağrısında bulunan Eresin, bunun çarkların yeniden dönmesinde önemli bir etken ve dünyada rakipler arasında öne çıkmak için önemli bir pazarlama aracı olacağını söyledi.

FİLM STÜDYOSU GİBİ TOPLANTI ORTAMI...

Pandeminin dünya ve Türkiye turizm sektörüne olumsuz yansımalarının devam ettiğini belirten JW Marriott Istanbul Bosphorus ve Sheraton Istanbul City Center Genel Müdürü Sinan Köseoğlu, bunun şehir otellerinde de kendini gösterdiğini söyledi.

Köseoğlu, “2021 yılının tatil özleminin yoğun bir şekilde geri döneceği bir yıl olacağını öngörüyoruz. 2021, tur operatörlerinin, otellerin, uçak şirketlerinin başlattığı hijyenik hizmet ve yeni servis modellerinin ilk defa denendiği ve fiyatlandırdığı harika bir deneyim yılı olacak. Koronavirüs aşısı ile ilgili olumlu gelişmelerin sektöre umut aşısı olacağını düşünüyorum. Haziran, temmuz sonrası toparlanmaya başlayacak turizm sektörünün en azından önümüzdeki 2-3 yıl gerçekten parlayan bir sektör olacağına inanıyorum” dedi.

Haberin Devamı

Greenbox sahnesi ve reji

Sektörde bu yıl da ‘can simidi’nin iç pazar olacağını vurgulayan Köseoğlu, bu dönemde otellerindeki yenilikleri ise şöyle anlattı:

“Yeni normalde ‘sanal’ (virtual) etkinlikler bir yana; ‘hibrit’ yani katılımcıların bir kısmının online, bir kısmının canlı katıldıkları organizasyonlara ciddi bir talep olacağını öngördük.

 Go Hybrid adı verilen yeni teknolojiyle katılımcılar dünyanın neresinde olursa olsun etkileşimlerini kesintisiz bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Hibrit toplantılarda Greenbox sahnesi, ışık ve Matrix reji sistemleri, yayın aktarım sistemleri ile robot boyama ve spot ışıklar misafirlerimizin kullanımına sunuluyor.”

İç pazar odaklı iş seyahati trendi

Tüm otellerinin açık olduğunu hatırlatan Dedeman Hotels & Resorts International Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, yine tüm otellerinin ‘Güvenli Turizm Sertifikası’na sahip olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Dedeman, “Pandemi sürecini hızlı ve doğru kararlar alarak başarılı yönettik. 2021 ilk aylardan itibaren iç pazara yapmış olduğumuz satış aksiyonları, pandemi önlemlerimizin kuvvetli olması ve sektördeki 50 yılı aşkın tecrübemizden gelen marka güvenirliliğimiz sayesinde doluluklarımız tahminimizin üzerinde. Oteller bazında ortalamamız 2021 yılı için yüzde 65, 2020 kapanış oranımız ise ortalama yüzde 60” dedi.

Bu dönemin iç pazar ağırlıklı konaklamalarla geçtiğini belirten Dedeman, bunların da genelde iş seyahati odaklı olduğunu ifade etti.

Uçsuz bucaksız olanaklar

Teknoloji yatırımlarından da bahseden Dedeman, “Toplantı ve etkinlik organizasyonları için yeni nesil “Dedeman Dijital Toplantı Platformu” uygulamasını başlattık. Misafirlerimiz toplantılarını ister balo salonu, ister arzu ettikleri özel tasarımda gerçekleştirebiliyorlar. Greenbox stüdyomuz uçsuz bucaksız olanaklar sunuyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

TERCİH ‘HİBRİT’ MODEL

Pandemi boyunca kapanmadan hizmet veren otellerden biri de Radisson Blu Hotel Ankara oldu.

Otelin Genel Müdürü Atilla Aytun, genel olarak iş seyahatleri kapsamında seyahat edenlerin otellerini tercih ettiğini belirtti.

Mayıs 2020’de, Radisson Hotels Güvenlik Protokolünün başlatıldığını hatırlatan Aytun, “2020 yılı boyunca, sistemlerimize de yatırım yapmaya devam ettik. Dijital altyapımızı da geliştirdik. Yeni hibrit toplantı seçeneklerimiz pandemi öncesi geliştirilme sürecindeydi.

Bu projemizin geliştirilmesini hızlandırdık ve başlatmayı başardık. Hibrit toplantılar yüz yüze ve sanal olarak toplantı yapmanın avantajlarını harmanlıyor. Bu toplantılarda, kaliteli bir görsellik, ses ve video konferans sistemi, çift ekran, kablosuz sunum düğmeleri, yüksek internet hızı ve daha birçok seçenekler sunuluyor” diye konuştu.

OTEL ODASI OFİSE DÖNDÜ

Tedbirlerin hem Türkiye’de, hem de dünya çapında gevşetildikçe yansımalarının olacağını anlatan Avantgarde Collection CHO’su Cenk Çığır, doluluk oranlarının 2021’nin ilk çeyreği ile 2019’un ilk çeyreği kıyaslandığında yüzde 70 geride olduğunu söyledi. Çığır, “Önümüzde iki önemli dönem olan Nevruz ve Ramazan Bayramı var ama Ortadoğu’dan gelişler, pandemiden dolayı 2019 ve önceki yılların gerisinde kalacak gibi” dedi.

Şu an misafirlerinin yüzde 80’inin yerli müşteri olduğunu anlatan Çığır, pandemide artan hibrit çalışma sistemiyle otel odalarının ofise dönüşmesinin yaygınlaştığını ve kendilerinin de bunu sonbaharda başlattığını anlattı.

‘ŞİMDİ FAVORİ KÜÇÜK OTEL’

2020 yılının dikkat çeken tüketici taleplerinden birini de küçük ve butik otellerde konaklamalar oluşturdu.

Bu kapsamda daha az kalabalıkla bir arada olmak isteyen tüketiciler, yaz tatili için butik otel tercihlerini artırdı. Türkiye Küçük Oteller Derneği (TÜRKODER) Başkanı Ertan Ustaoğlu, küçük otellerin kıyı bölgelerde yine iyi bir sezon geçireceğinin görüldüğünü belirtirken, pandemiyle artan popülaritenin devam edeceğini söyledi.

Ustaoğlu şehirdeki otellerde ise henüz bir hareketlenme olmadığını dile getirdi.

Yarın: KRUVAZİYER GEMİLERİ SEZONA HAZIR. TEKNE TATİLİ BU YIL DA GÖZDE OLACAK