25.09.2008 - 00:34 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Bayram dönemlerinde çikolata satışlarının üç kat, şekerleme ürün satışlarının da dört kat arttığını dikkate alan Ülker, bu bayramda tüketicilerin karşısına 63 çeşit ikramlık çikolata ve 123 çeşit de şekerlemeyle çıkacağını açıkladı.
Genel çikolata pazarında yüzde 65, ikramlık çikolata pazarında da yüzde 41 pazar payıyla lider olduklarını belirten Ülker’in çikolatadan sorumlu Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Şebnem Nasi, 68 çeşit ikramlık çikolatayla en geniş ürün yelpazesine sahip marka olduklarını söyledi.
Çikolata sektörüyle ilgili bilgi veren Şebnem Nasi, toplam pazarda ikramlık çikolata satışlarının bayram döneminde üç kat artığına dikkat çekerek şunları söyledi:
Çikolata kutusunda bayram kartı
“Türkiye’de ikramlık çikolata ürünleri 2007 yılında 11 bin ton satılarak 150 milyon YTL’lik bir ciroya ulaştı. Ülker olarak her sene bayram için özel bir ürün tasarlıyoruz. Bu bayramın yıldızı ise İstanbul Hatırası adlı ürünümüz.
Kutunun üzerine yerleştirilmiş şık kartpostalda İstanbul’un sembolleri olan Kız Kulesi ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yer alıyor. Buradaki amacımız kartpostallı bayram kutlaması geleneğini hatırlatmak.”
Nasi, Ülker’in 4 çikolata fabrikasında yılda 100 bin tonun üzerinde üretim yaptığını ve her yıl toplam üretim rakamının tonaj olarak yüzde 10’unun yeni ürünlerden meydana geldiğini belirterek, her yıl 35’in üzerinde araştırma ile tüketicilerin yeni taleplerini anlamaya çalıştıklarını vurguladı.
Pazar verilerini paylaşan Şebnem Nasi, yaptırdıkları araştırmaların Türkiye’de ailelerin yılda iki kez ikramlık çikolata satın aldıklarının ve her alışverişte de iki kutu satın alındığının belirlendiğini anlattı.
Ülker’in bağımsız araştırma kurumlarına yaptırdığı pazar araştırma sonuçları, Türkiye’de satılan ikramlık çikolatanın yüzde 80’inin, ikramlık şekerlemenin de yüzde 60’ının bayramlarda satıldığını ortaya koydu.
Baycan’la 2. büyük
Ülker’in 2001’de bünyesine kattığı Baycan’la ilgili bilgileri de Baycan Çiklet ve Gıda Sanayi Genel Müdürü Turgut Ziyal verdi. Baycan’ın 7 yılda pazarın ikinci büyük oyuncusu haline geldiklerini belirten Ziyal, hedeflerinin birincilik olduğunu söyledi. Bayramlık şekerin yüzde 80’inin Ramazan Bayramı’nda, yüzde 20’sinin de Kurban Bayramı’nda satıldığını söyleyen Ziyal, bayramda ikramlık şekerleme tüketiminin 2007’de 17 bin tona ulaştığını söyledi. Ziyal, “Pazarda yüzde 16’lık pay ile ikinciyiz. Tam 123 çeşit seçenek sunuyoruz” dedi.
Giresun’a yeni tesis
Ülker Çikolata Genel Müdürü İrfan Demiryol, Türkiye’de işlenmiş iç fındığın üçte birinin Ülker tarafından üretimde kullanıldığını söyledi. Demiryol şöyle konuştu:
“Giresun’da fındık kırma tesisimiz bulunuyor. Bu tesisi tam entegre tesis haline getirip ekim sonunda hizmete açacağız. Burada yılda 25 bin ton fındık işlemeyi hedefliyoruz. Bu üretimle fındık püresi elde edeceğiz. Böylece kakaodan sonra, fındık işleme süreçlerini de kendi tesislerimizde gerçekleştirmiş olacağız.”
Türkiye’de 3 milyon kişi her gün şekerleme yiyor
- Türkiye’de 39 milyon kişi değişik aralıklarla, 3 milyon kişi her gün şekerleme tüketiyor. En yüksek tüketim İç Anadolu ve D. Anadolu’da.
- Anlık şekerleme pazarıyla ikramlık şekerleme pazarının toplam büyüklüğü de 400 milyon YTL’nin üzerinde.
- Türkiye’de aileler yılda 2 kez ikramlık çikolata alıyor.
- İkramlık çikolata pazarının büyüklüğü 11 bin ton. Diğer ürünlerle birlikte toplam büyüklüğü 1.1 milyar dolar.
- Ülker ikramlık pazarında yüzde 65 paya sahip.