EkonomiÜlker’in içecekte ciro hedefi 738 milyon YTL

Ülker’in içecekte ciro hedefi 738 milyon YTL

27.08.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:

İçecekte 18 markaya ulaşan Ülker, üretimini bu yıl yüzde 11 artışla 676 milyon litreye, geçen yıl 625 milyon YTL olan toplam ciroyu da 738 milyon YTL’ye ulaştırmayı planlıyor

Ülker’in içecekte ciro hedefi 738 milyon YTL

Ülker Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, Ülker olarak içecek üretiminin 2008 yılında yüzde 11 artışla 676 milyon litreye, toplam cironun da 738 milyon YTL’ye ulaşmasının hedeflendiğini bildirdi.
Ülker İçecek Grubu’nun yeni ürünlerinin tanıtıldığı ve 2008 değerlendirmesinin yapıldığı toplantıda konuşan Tütüncü, Ülker İçecek Grubu’nun bu yıl 18 markaya ulaştığını, bir yıl içinde ürünlerini çeşitlendirdiklerini söyledi.
Dünyada ve Türkiye’de gıda ve içecek sanasinin ciddi değişim içinde olduğunu ifade eden Tütüncü, “İçecek sektörü yeni değer olarak yükseliyor. Su bile sadece hayatı devam ettirmek için değil, lezzet ve keyif için tüketiliyor. Bir bardak suyu bile böyle anlamlandıran toplumun içecek sektöründen beklentisi her geçen gün artıyor” diye konuştu.
Türkiye içecek sektörünün en fazla çeşit üreten önemli bir oyuncusu olduklarını belirten Tütüncü, süt ve sütlü ürünlerin yanı sıra, kola, gazoz, malt içeceği, meyve suyu, doğal mineralli su, sporcu içeceği, enerji içeceği ve buzlu çayla her türlü içecek talebini karşılar durumda olduklarını anlattı.

‘Halka arz planı yok’
Tütüncü, süt ve sütlü ürünler alanında üretimde yüzde 6 artışla bu yılın sonunda 175 bin tona ve ciroda yüzde 15 artışla 250 milyon YTL’ye, İçecek Grubu’nda ise üretimde yüzde 13 artışla 501 milyon litreye, ciroda da yüzde 20 artışla 488 milyon YTL’ye ulaşacaklarını belirtti. Tütüncü, Ülker olarak içecek üretiminin 2008 yılında yüzde 11 artışla 676 milyon litreye, geçen yıl 625 milyon YTL olan toplam cironun da 738 milyon YTL’ye ulaşmasının hedeflendiğini kaydetti.
Ülker Gıda ve İçecek Grubu’nun bir bütün olarak halka arz çalışmasının olup olmadığı yönündeki bir soru üzerine Tütüncü, Gıda ve İçecek Grubu’nun birçok şirketten oluştuğunu hatırlatarak, “2008 ve 2009 yılı için şu anda kendi grubumuzda halka açılmayla ilgili olarak yapmış olduğumuz bir planlama yok. Piyasadaki gelişmelere göre pozisyon aldığımızı söyleyebilirim” şeklinde konuştu.


İçecek pazarının büyüklüğü 3.6 milyar YTL

Haberin Devamı

Ülker İçecek Grubu Genel Müdürü Şener Astan, Türkiye içecek pazarının 3.6 milyar YTL büyüklüğünde ve 3.8 milyar litrelik olduğunu belirterek, “Toplam ticarette yüzde 10’luk bir değere sahip olan bu pazarda biz de 2002 yılından beri varız.
Adapazarı Akyazı’daki Della Gıda fabrikamız saatte 200 bin litre dolum, yılda 640 milyon litre üretim kapasitesine sahip” dedi.
İçecek pazarında gazlı içeceğin yüzde 50 payının bulunduğunu ve yaklaşık 1.9 milyar litrelik büyüklüğe sahip olduğunu belirten Astan, bunu yüzde 25 payla pet suyun, yüzde 13 payla meyve suyunun, yüzde 4 payla doğal mineralli gazlı suyun izlediğini kaydetti.
Gazlı içecek pazarında normal kolanın yüzde 64 payı, meyveli gazozun da yüzde 22 payının bulunduğunu belirten Şener Astan, kola harici pazardaki büyümenin 2007’de yüzde 19 olduğunu ifade etti.

Kolada Ramazan bereketi
Şener Astan, Ramazan ayının kola satışlarına katkı sağladığını belirterek, Ramazan ayının bu yıl sıcaklara denk gelmesi nedeniyle kola satışlarında önceki Ramazan aylarına göre artış olup olmayacağı yönündeki bir soru üzerine de, “Bir artış bekliyoruz” dedi.
Ülker İçecek Grubu Genel Müdür Yardımcısı Arzu Gökalp ise sektörde yeni kategoriler yarattıklarını kaydederek, doğal mineralli gazlı su pazarının her yıl büyüdüğünü ve 2007’de 157.7 milyon litreye ulaştığını, Flores’in yıllık satış hedefinin 80 milyon şişe olduğunu aktardı.