EkonomiUnilever’den Konya’ya 350 MİLYON EURO

Unilever’den Konya’ya 350 MİLYON EURO

05.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Algida, Omo, Signal, Sana gibi markaları bünyesinde bulunduran ve Türkiye’de 8 fabrikası, 5 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Unilever, Konya’ya 350 milyon euro yatırımla ev ve kişisel bakım ürünleri fabrikası kurdu.

Unilever’den Konya’ya  350 MİLYON EURO

Gebze’deki üretimini durduran şirket 345 çalışanını Konya’daki fabrikaya transfer etti. Konya fabrikası Unilever’in son 10 yılda hızlı tüketim ürünleri alanında yaptığı en büyük yatırım özelliğini taşıyor.

Haberin Devamı

100 yıl daha buradayız

Unilever, yeni fabrika yatırımı ile ev bakım ve kişisel bakım ürünleri kategorilerinde toplam üretim kapasitesini 750 bin tona çıkaracak. Fabrikada Omo, Domestos, Yumoş, Cif, Rinso, Elidor, Clear, Dove gibi markaların üretimi yapılacak. Fabrikadan başta Afrika olmak üzere 21 ülkeye yıllık 150 milyon euro’luk ihracat gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Unilever CEO’su Paul Polman, Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü’nün katılımıyla yapılan açılış töreninde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin ve ekonomisinin 100 yılı aşkın süredir parçası olmaktan gurur duyduklarını en az 100 yıl daha Türkiye’de olacaklarını söyledi.

Unilever’den Konya’ya  350 MİLYON EURO

Polman, son 5 yılda 450 milyon euro’su fabrika olmak üzere toplam 600 milyon euro yatırım yaptıklarını dile getirerek, “Konya’da bu meblağdaki bir yatırımı yapmak için düşünmek gerekiyor. 18 ay gibi kısa bir sürede hayata geçirdik. Biz Türkiye’de artık toplumun DNA’sına işlemiş durumdayız” dedi.

Haberin Devamı

Unilever’in Gebze fabrikası’nın kapanmasından sonra üretimin Konya’ya taşınmasıyla Gebze’de çalışan 345 çalışan da Konya’ya yerleşti. Unilever, taşınma sürecinde eşlerin iş bulması, çocuklara okul ve uyum konusunda psikolojik destek sunuldu.

‘Ekonomi iyi gidiyor’

Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek ise, Türkiye’de son yıllarda çok ciddi iç ve dış şoklarla karşı karşıya kaldığını belirterek, “Dışarıda Türkiye algısı olumsuz. Türkiye’nin yanı başında olan gelişmelerin etkisi var. Son yaşanan şokların katkısı var. Ama Türkiye her ekonomisi şeye rağmeni iyi bir performans gösterdi. Şimdi çok önemli reformların arifesindeyiz. Anayasa değişikliği algısı olumsuz. Türkiye demokratik laik bir hukuk devleti olmaya devam edecek. Demokrasini güçlendirmeye devam edecek. Kalkınma ile demokrasi at başı gider. Hukuk ve demokrasi yatırımcı için önemlidir. Türkiye’ye dönük algı ile gerçeklik arasında büyük fark var. Bu farkı azaltacağız” diye konuştu.

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler