12.04.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ - KOBİ
O, Avusturya’nın başkenti Viyana’da kahve kültürüyle büyüdü. Türkiye’ye bu kültürü taşımak için ülkeye her gelişinde planlar yaptı. Son yıllarda patlama yapan sektör ise ona bu fırsatı tanıdı. Ceyhan Pusmaz’dan bahsediyoruz...
38 yaşındaki Pusmaz, Viyana doğumlu. Eğitimini de bu şehirde tamamladı. Hayalindeki mesleği seçerek bilgisayar mühendisliği okudu. Ama o girişimciliği seçti.
Franchise büyütecek
İlk şirketini üniversite öğrencisiyken telekom alanında kurdu. Daha sonra Avusturya’da ve Türkiye’de farklı sektörlerde şu anda da devam eden işlerine start verdi.
Pusmaz, 2012’de ortağı Yaşar İncesu’yla beraber Türkiye’de kahve alanına yatırım yaptı. Kahve sektöründe espresso makineleri ve ekipmanları üreten Scharf Grup’un ünlü Viyana kahve kültürünü ve yemeklerini dünyaya yaydığı markası ‘Coffeeshop Company’yi Türkiye’ye getirdi.
Ceyhan Pusmaz, şu anda İstanbul’da Bağdat Caddesi, Carousel ve Axis AVM’lerde bulunduklarını, Bağdat Caddesi’ndeki yerlerinin mimarisi ve dekorasyonuyla dikkat çektiğini söylüyor. Pusmaz, Coffeeshop’ın özelliklerini şöyle anlatıyor: “Dünyanın en kıymetli kahvesini denemek ve Viyana şinitzel süt dananın lezzetiyle tanışmak için ideal bir mekan. Jamaica Blue Mountain kahvesi (Marley Coffee), hafif tadı ve çiçeksi aromasıyla dikkat çekiyor. ‘
Kahvenin şampanyası’ şeklinde yorumlanan bu kahvenin sunumu da kendisi gibi özel. İtalyan ve Viyana tarzı kavrulmuş özel kahvelerimiz var. Coffeeshop Company’de Viyana lezzetini yakalayabilmek adına grubun kendi tasarladığı özel su arıtma cihazları kullanılıyor.
Coffeeshop Company markası dünyada 30 ülkede 400’e yakın şubeyle hizmet veriyor.”
2014 ve 2015’i franchise yılı ilan ettiklerini belirten Pusmaz, “Franchise vermeye başlıyoruz. Bu yıl içerisinde 10 franchise vererek yıl sonu itibariyle şube sayımızı 13’e çıkarmayı hedefliyoruz. Corner’da büyük bir zincirle Türkiye genelinde işbirliği yaparak, corner olarak da büyümek istiyoruz. 2015’te 25 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor
Marley çok sevildi
Kahve çesitlerinin Türkiye’de hala çok tanınmadığını da dile getiren Pusmaz, “Hafif kahveler tercih ediliyor. Bizimle Viyana kahve çeşitleri de Türkiye’ye girmiş oldu. Türklerin sevdiği gibi yumuşak. Menümüzdeki Melange, Brauner gibi Viyana kahveleri en çok satan kahveler arasında. Marley Coffee çok beğenildi. Bunun için uzaktan gelen müşteri var” diyor.
500 milyon TL’lik sektör
Ceyhan Pusmaz, Türkiye’de sektörle ilgili de “Büyüklüğü yaklaşık 500 milyon TL. 5 yılda yüzde yüz büyümesi bekleniyor. Sektör yeni olduğu için tecrübeli eleman bulmak zor. Türkiye’ye birçok ürünün ithalatını yapmak oldukça zor, ihtiyacımız olan kaliteli ürünleri bulmakta sorunlar yaşıyoruz. Kahve hayatın bir parçası. Özellikle batıda kahvesiz hayat düşünülemez. İnsanlar günde ortalama 3 fincan kahve içiyor. Dünyada 1 günde yaklaşık 2.5 milyar fincan kahve içildiğini biliyoruz” diye konuşuyor.
Pilott’ta ikinci başvuru dönemi
Türk Telekom, Girişimleri Hızlandırma Programı PILOTT’u ikinci başvuru çağrısıyla sürdürüyor. PİLOTT Programı seçilen girişimlere çekirdek sermaye desteğinin yanı sıra pek çok alanda da yardımcı oluyor.
Programa seçilen girişimciler uzman mentorlardan danışmanlık hizmeti ve eğitimler alırken, kendilerine sağlanan ofis alanında geniş yatırım ağlarına erişim imkânı ile projelerini hayata geçiriyor.
PİLOTT, ikinci çağrısı için başvurular www.pilott.com.tr üzerinden 20 Nisan 2014 tarihine kadar kabul edilecek. Seçilecek girişimler, Türk Telekom’la işbirliği şansını yakalarken, ilk üç girişimci 60, 30 ve 10 bin TL’lik girişim sermayesi alacak.