10.12.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:
axeko012.jpg Vitai, müşteri deneyimini ise "Şebeke kullanımından tutun da müşteri hizmet merkezini aramaya kadar ya da bir dükkâna gitmekten tutun da bir fatura almaya kadar müşterilerin bir cep telefonu işletimcisi ile arasındaki bütün iletişim noktalarını kapsıyor" diyerek açıkladı.Türkiye pazarına girdiğinden beri Vodafone'un birincil amacının şebekelerinin toplam kalitesini yükseltmek olduğunu anlatan Vitai, "Şebeke tamamen yeniden yapılandırıldı ve baz istasyonlarının sayısı yüzde 20 artırıldı. Şimdiden birkaç bölgede rakiplerden öndeyiz" dedi.Çalışanlarına İngilizce dahil pek çok konuda eğitim programları uyguladıklarını anlatan Vitai, "Örneğin bugün 600'den fazla çalışanımız bu eğitim programlarından yararlanıyor" diye konuştu. Vodafone markasını müşterilerine sundukları deneyimden emin olduktan sonra Türkiye'de piyasaya tanıtacaklarını söyleyen Telsim CEO'su Attila Vitai, "Bu da müşteri deneyimini bugüne kadar Türkiye'de görülmemiş düzeylere getirecek sürekli bir iyileşmenin ilk adımı olacak" dedi. Türkiye pazarına girdiğinden beri Vodafone'un birincil amacı şebekemizin toplam kalitesini yükseltmek. Şebeke tamamen yeniden yapılandırıldı ve baz istasyonlarının sayısı yüzde 20 oranında artırıldı. Çalışmalar sürüyor. Vodafone Türkiye şimdiden birkaç bölgede rakiplerinden önde. Altyapı çalışmalarınız ne durumda? Telsim markasını değiştirmek ne kadar zaman alacak? Vodafone, müşterilerine yönelik hizmet kalitesini daha da yükseltip en yüksek müşteri memnuniyetini sağlamak için önümüzdeki iki yıl içinde çok yoğun bir şekilde şebeke ve sistem yatırımı yapacak. Vodafone markasının temsil ettiği her şeyi aktarabilmek için Türkiye'de müşterilerimizle bir iletişim hattı oluşturduk. Türkiye'de nasıl bir strateji izliyorsunuz? Vodafone markasını ancak müşterilerimize sunduğumuz deneyimden emin olduktan sonra Türkiye'de piyasaya tanıtacağız. Bu da müşteri deneyimini bugüne kadar Türkiye'de görülmemiş düzeylere getirecek sürekli bir iyileşmenin ilk adımı olacak. Müşteri deneyimi, şebeke kullanımından tutun da müşteri hizmet merkezini aramaya kadar ya da bir dükkâna gitmekten tutun da bir fatura almaya kadar müşterilerin bir cep telefonu işletimcisi ile arasındaki bütün iletişim noktalarını kapsar. Hizmet kalitesi neleri kapsıyor? Bu hizmete neler dahil edilecek? Çevresindeki dünyaya tutku derecesinde düşkün bir şirket olarak toplum için sorumluluk taşıyoruz ve bu nedenle vakfın hazırlıklarını sürdürüyoruz. Vodafone Vakfı'nın seçeceği yardımları ve amaçları destekleyeceğiz. Vodafone Vakfı ne zaman kurulacak? Hizmetlerin hedefi ne olacak? Tekelden hoşlanmıyorum. Vodafone kültürü tekele dayalı değildir. Biz genç, dinamik ve atılganız. Turkcell karşısında geçerli bir alternatif ve zorlu bir rakip olmak istiyoruz. Müşterilerimize hizmet sunmakta ve son teknolojiyi kullanmakta kararlıyız. Altyapı ve çalışanlarımızın eğitimi alanlarında önemli yatırımlar yapıyoruz. Vodafone olarak, İngilizce dahil pek çok konuda eğitim programları uyguluyoruz. 600'den fazla çalışanımız bu eğitim programlarından yararlanıyor. Eğitmenlerimiz Nokia, Ericsson ve Motorola gibi şirketlerden geliyor. 2007 boyunca bu eğitimler devam edecek. Gelir ve abone sayıları açısından birkaç yılda Turkcell'i yakalamamamız için hiçbir neden yok. Türkiye'deki abone sayısına yönelik hedefiniz nedir? İstanbul trafiğinden şikâyetçi 1999'dan bu yana Vodafone bünyesinde çalışıyorum. Vodafone'daki kariyerime global ticari direktör olarak başladım. Ocak 2000'de Vodafone Macaristan'a atandım ve 7 yıl boyunca orada kariyerime CEO olarak devam ettim. Vodafone'dan önce, 14 yıl Motorola'da finans, satış ve genel yönetim alanlarında telekomünikasyonla ilgili çeşitli iş birimlerini kapsayan birçok üst yönetim pozisyonunda çalıştım. Daha sonra Motorola'nın Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'daki bilgisayar ağı biriminden sorumlu başkan yardımcısı ve genel müdür olarak görev yaptım. İş hayatına ne zaman ve nasıl başladınız? Türkiye'ye geleceğimi öğrendiğimde çok sevindim. 20 yıldır ailemle Türkiye'ye tatil için geliyorduk, arkadaşlar edinmiştik. İstanbul'da yaşamaktan mutluyuz. Çok güzel bir şehir, insanları da çok sıcak. Sadece trafikten ve bu büyüklükte bir şehrin yeterli toplu taşıma altyapısına sahip olmamasından şikayetçiyim. Türkiye'de görevlendirildiğinizi duyduğunuzda neler hissettiniz? Bence ailem o zamanlar bana Attila ismini koymanın iyi bir fikir olduğunu düşünmüş. Hunların lideri Attila ulusumuzun babası olarak kabul edilir. Bir keresinde, şaka amacıyla bir kişiye, Hun lideri Attila'nın, anne tarafından benim büyük büyük büyükbabam olduğunu söylemiştim. Söylediklerimin ciddiye alınacağını düşünmemiştim. Artık daha dikkatli davranıyorum ve Attila'nın çok uzak bir akrabam olduğunu söylüyorum. İsminizin hikâyesi nedir? Herhangi bir tarihsel bağlantısı var mı? Müzik dinliyorum, saksofon çalıyorum. Tarih kitapları ve biyografi okuyorum. Bir zamanlar tablo koleksiyonu yapıyordum. Artık sinemaya gidecek vaktim olmasa da DVD alarak gösterimdeki filmleri takip etmeye çalışıyorum. Hobilerinize zaman ayırabiliyor musunuz? Futbolu çok seviyordum, oynuyordum da. Fakat çok iyi bir oyuncu değildim, dizimdeki bir sakatlıktan dolayı bırakmak zorunda kaldım. Yine de futbolu seviyorum ve 40 yıldır sıkı bir Manchester taraftarıyım. Türk takımlarını da biliyorum. Buraya ilk taşındığımızda oğluma Fenerbahçe'nin formasını almıştım, bütün yaz giydi. Oğlumda ayrıca Türk Milli Takımı'nın da forması var. Birçok kez Fenerbahçe, Beşiktaş, Galatasaray, Trabzonspor maçlarına gittik. Futbolla aranız nasıl?